respublika.lt

Loterija: suveiks saugos pagalvės ar ne

(0)
Publikuota: 2018 rugsėjo 15 20:51:16, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 1 nuotr.
Eltos asociatyvi nuotr.

Ką tik per Lietuvą nuvilnijo žinia, kad viena bendrovė vertėsi prekyba klastotomis automobilių oro pagalvėmis. Manoma, kad šiomis detalėmis būdavo keičiamos suveikusios daužtų automobilių oro pagalvės. „Vakaro žinios“ šiandien aiškinasi, kaip žinoti, ar saugos pagalvė avarijos metu išsiskleis. Juk nuo to gali priklausyti žmogaus gyvybė.

 

Kur montuojamos saugos pagalvės

Visi modernūs automobiliai turi saugos pagalves. Gali skirtis tik jų skaičius. Priklausomai nuo automobilio tipo ir sąrangos lygio, saugos pagalvės gali būti: priekinės - montuojamos vaire ir ties priekinio keleivio vieta; šoninės - montuojamos durelėse arba sėdynių nugarėlėse; skirtos apsaugoti kelius - montuojamos po vairu ir daiktadėže; galvos apsaugai skirtos užuolaidėlės - montuojamos po lubų apdaila; centrinės - montuojamos ranktūriuose tarp sėdynių.

Prabangesnės automobilių versijos gali turėti keletą arba net visas išvardintas saugos pagalves. Pigesni modeliai paprastai turi tik priekines.

Užslėptos problemos

Problemos prasideda tada, kai naudotą automobilį parduodantys asmenys nusprendžia sumažinti jo remonto išlaidas. Jie gali bandyti naudoti sugadintas, vogtas ar net padirbtas oro pagalves. Kol kas ši problema nėra plačiai išplitusi, bet precedentų jau yra. Dažniausiai susiduriama su sugadintomis saugos pagalvėmis, bet pasitaiko ir klastočių. Didieji automobilių gamintojai investuoja milžiniškas sumas, nuolat tobulina technologijas ir tikrina savo produkciją. Klastočių gamintojai, tikėtina, ieško pigiausių sprendimo būdų, todėl gali būti, kad tokių pagalvių gamybai naudojamos pigiausios medžiagos, o jų kokybės vėliau niekas netikrina. Avarijos atveju toks „taupymas“ gali turėti tragiškų pasekmių.

Eilinis statistinis vartotojas vizualiai sunkiai galėtų nustatyti, kokia saugos pagalvė sumontuota jo perkamame automobilyje. Jeigu bus panaudota sugadinta arba vogta saugos pagalvė, davikliai ją „matys“, tačiau pati pagalvė reikiamu atveju gali savo funkcijos ir neatlikti. Problemą dar labiau gilina tai, kad visos modernios saugos sistemos turi veikti kaip vienas elementas. Montuojant automobiliuose abejotinos kokybės pagalves, jeigu avarijos atveju tinkamai suveiks tik saugos diržai, pagalvės gali ne apsaugoti žmogų, o dar labiau jam pakenkti.

Sugadintos oro pagalvės

Specialistai pastebi, kad patikrinti, ar oro pagalvė tikrai veikia, galima tik ją aktyvavus. Deja, po tokios patikros pagalvė naudojimui jau nebebus tinkama. Kitų, 100 proc. patikimų būdų, nėra. Net originali saugos pagalvė, jeigu automobilis buvo skendęs ar pagalvė laikyta po lietumi, nors vizualiai ir atrodys gerai, tinkamai gali nesuveikti. Lietuvoje mes dažniausiai susiduriame tik su importuotais „skenduoliais“, tačiau, tarkime, JAV ši problema yra gerokai aktualesnė. Būtent todėl Niujorke veikia „Airbag Testing Technologies“ įmonė, kuri iš naujo sertifikuoja „skenduolius“. Šios įmonės sertifikatą gavusios saugos pagalvės vėl gali būti naudojamos. Taip pat yra griežtai kontroliuojama, kad į antrinę rinką negrįžtų sugadintos ar abejotinos kokybės saugos pagalvės.

Nepaisant to, JAV įstatymai numato, kad remontuojant automobilius visada turi būti naudojamos tik naujos, originalios saugos pagalvės. Lietuvoje mes, deja, nei panašių įmonių, nei atitinkamų įstatymų neturime, todėl saugos pagalvių kokybės klausimas dažniausiai lieka pardavėjų sąžinės reikalas.

Vogtos saugos pagalvės


Dar viena potenciali problema yra saugos pagalvių vagystės. Originalios, naujos saugos pagalvės nėra pigios, todėl remonto dirbtuvės tais atvejais, kai nenori pirkti neoriginalių, abejotinos kokybės detalių, gali susigundyti vogtomis. Pranešimų apie vagiamas įvairias automobilių dalis netrūksta, tad tikėtina, kad antrinė tokių dalių rinka vis dar egzistuoja. Reiktų žinoti, kad net ir vogta originali saugos pagalvė dar negarantuoja saugumo. Ji galėjo būti pažeista vagystės metu arba ją montuojantys asmenys galėjo nesilaikyti technologinių reikalavimų. Tokiu atveju net ir originali, nauja saugos pagalvė ne tik neatliks savo funkcijų, bet ir kels pavojų automobiliu keliaujantiems žmonėms.

Visagalis internetas?

Prieš perkant naudotą transporto priemonę, visada tikslinga pasitikrinti jos istoriją. Jeigu kadaise naujas automobilis buvo pirktas Lietuvoje, informaciją apie transporto priemonę turės ją pardavęs salonas. Tais atvejais, kai automobilis atvarytas iš užsienio, jo istoriją galima patikrinti viešai pateikiamose, dažniausiai nemokamose įvairių šalių duomenų bazėse. Tiesioginės informacijos apie saugos pagalves tai nesuteiks, bet leis sužinoti, ar automobilis nebuvo daužtas ir kokia yra tikroji transporto priemonės rida. Kai kuriais atvejais ir tokios informacijos gali užtekti, kad taptų aišku, jog saugos pagalvių patikra nėra būtina.

Apibendrinant

Kaip „Vakaro žinioms“ sakė kalbinti automobilių srities specialistai, saugos pagalvės, jų eksploatacija ir patikra yra atskiras, nemažai žinių reikalaujantis, mokslas. Kai automobilis remontuojamas oficialiame servise naudojant originalias, tinkamai saugotas, detales, tikimybė, kad saugos pagalvės veiks, kaip priklauso, labai didelė. Visi kiti atvejai yra savotiška loterija. Reikiamą įrangą turintys autoservisai gali nustatyti, ar saugos pagalvė automobilyje yra, tačiau jokie prietaisai neparodys tiek pagalvės, tiek ir jos dalių - korpuso, piropatrono ir t.t. - būklės. Tai, kaip buvo minėta, paaiškėtų tik avarijos atveju. Kokia būtų išeitis? Perkant naudotą automobilį reiktų važiuoti į artimiausią oficialų ar specializuotą servisą. Ten reiktų patikrinti, ar saugos pagalvė išvis yra, antra - jeigu laikas ir galimybės leidžia, vizualiai patikrinti, ar ji yra originali ir bent vizualiai atrodo sveika. Gali būti, kad po šios patikros saugos pagalvę teks keisti, bet jos kaina bus gerokai mažesnė negu automobilio kaina ir tikrai nesulyginama su gyvybės, kurią ji apsaugos.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s