respublika.lt

Kelių atitvarai - nieko verti

(0)
Publikuota: 2014 birželio 17 18:04:33, Monika BURVYTĖ, zinios@vakarozinios.lt
×

Per šiuos metus padaugėjus avarijų, kai sunkusis transportas nesunkiai įveikia kelio atitvarus ir išvažiuoja į priešingą eismo juostą ar nulekia nuo skardžio, susirūpino ir Susisiekimo ministerija. Nors kitąmet pavojingose vietose kelių atitvarus planuojama atnaujinti, „Vakaro žinios“ aiškinosi, kodėl jie Lietuvoje nieko verti.

Ministerijos dėmesio šalies magistralės sulaukė prieš keletą mėnesių magistraliniame kelyje Vilnius-Kaunas-Klaipėda, ties Ariogala, įvykus avarijai, kai dėl slidžios kelio dangos susidūrė keturi vilkikai, vienas vairuotojas žuvo, o trys žmonės buvo sunkiai sužeisti.

Pagal galiojančius normatyvus, automagistralėse įrengti atitvarai yra numatyti lengviesiems automobiliams, o sunkiojo transporto jie nesustabdo. Nepaisant to, įkalnėse, posūkiuose, ant viadukų, stačių šlaitų, eismo saugumo požiūriu pavojingiausiose vietose turi būti įrengti atitvarai ir sunkiajam transportui sustabdyti.

Tai pripažino pats susisiekimo ministras Rimantas Sinkevičius. „Gelžbetoninės sienos, kaip kad buvo Berlyne, nepastatys. Bet yra tokių kelio ruožų kaip įvairūs skardžiai, nuo kurių nukritimas ar nuvažiavimas grėstų dar didesnėmis pasekmėmis nei atsitrenkimas į smūgį atlaikantį atitvarą. Tokių atitvarų reikia“, - sutiko ministras.

R.Sinkevičius patikino, kad kitų metų biudžete tam bus numatyti pinigai. Kiek tai valstybei kainuos, kol kas neaišku. Skaičiuojama, kad betoniniai atitvarai yra maždaug 3,5 karto brangesni už esamus.

Paklaustas apie sostinėje nutikusį eismo įvykį, kai sunkvežimis tiesiog nuskriejo nuo tilto, ministras teigė, kad ten ne atitvarai nesulaikė didžiuliu greičiu skriejusios transporto priemonės.

„Mačiau vaizdo registratoriumi filmuotą medžiagą, man pasirodė, kad vairuotojas viršijo greitį ir buvo nedrausmingas. Nuo kelių chuliganų sunku apsisaugoti, bet čia reikia ne atitvarus statyti, o mąstymą pakeisti. O jį keisti turime visi“, - svarstė R.Sinkevičius.

Vilniaus Gedimino technikos universiteto Automobilių transporto katedros vedėjo Saugirdo Pukalsko teigimu, Lietuvoje pastatyti atitvarai ne tik prastos kokybės, bet ir ne tam skirti.

„Didelė dalis Lietuvoje įrengtų atitvarų tinkami tik automobilių aikštelėms, jų konstrukcijos nevisiškai tinkamos keliams, nes jeigu nulinksta kuoliukas, nulinksta ir juosta. Tai dėl to jie nieko ir nesulaiko“, - paaiškino S.Pakulskas.

Specialisto teigimu, magistraliniuose keliuose statomi tik betoniniai atitvarai, visiškai sustabdantys atsitrenkusią transporto priemonę.

 

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s