respublika.lt

2017 birželio 29, ketvirtadienis

PRENUMERAT akcija

VSD kelia grėsmęnuotraukos (58)

2016 gegužės mėn. 05 d. 08:00:03
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

VSD pagaliau teikėsi atsakyti į devynių Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signatarų užklausą apie saugumiečių ataskaitą, kurioje kaip grėsmę nacionaliniam saugumui keliantys įvardyti ir signatarai Zigmas Vaišvila bei Rolandas Paulauskas. VSD pasiteisino S.Daukanto aikštės rūmų stiliumi - jūs ne taip supratote. Tai kaip suprasti VSD pažymos žodžius, kad Z.Vaišvila ir R.Paulauskas - valstybės priešai?

 

- Gegužės 4 d. baigėsi terminas, kai VSD turėjo atsakyti į signatarų užklausą dėl VSD ataskaitos, kurioje signatarai Z.Vaišvila ir R.Paulauskas paminėti kaip galimai grėsmę Lietuvos nacionaliniam saugumui keliantys asmenys. Gavote atsakymą? - „Vakaro žinios“ vakar teiravosi vieno iš kreipimosi į VSD iniciatorių, taip pat signataro Egidijaus Bičkausko.

- Kaip tik tą atsakymą gavome gegužės 3-iąją. Turbūt neišduosiu jokios paslapties, jei atskleisiu, kas ten parašyta, juo labiau kad ir neprašoma niekam neatskleisti. Atsakymo esmė - neteisios yra komunikacijos priemonės, paskelbusios, kad VSD ataskaitoje signatarai įvardijami kaip grėsmė valstybei. VSD esą tenorėjo pasakyti, kad Rusijos žiniasklaida ir mums priešiška žiniasklaida manipuliuoja tų signatarų pasisakymais, formuodama neigiamą, priešišką mums poziciją. Bet jokiu būdu saugumas neva nesako, kad patys signatarai yra grėsmė Lietuvai. Esminis momentas yra toks. Be to, VSD iš esmės priima mūsų pasiūlymą susitikti ir plačiau padiskutuoti šiuo klausimu. Susitikimo datą ir detales suderinsime vėliau.

- Tačiau jei ataskaitoje minimi asmenys nieko bloga nedaro, nekelia jokios grėsmės, gal ir jų pavardes minėti buvo neetiška ir net šmeižikiška? Nes daug kas tikrai suprato, kad VSD juos įvardijo kaip grėsmę, o kitaip suprasti ir nebuvo galima.


- Mano galva, pavardžių minėti nereikėjo. Arba ataskaitoje labai aiškiai ir nedviprasmiškai reikėjo įvardyti tai, kas parašyta mums atsiųstame atsakyme. Juk nori nenori signatarai R.Paulauskas ir Z.Vaišvila yra tam tikra Lietuvos valstybės dalis, valstybės kūrimo dalis. Todėl jų pavardžių panaudojimas tokiame kontekste turi būti itin atsakingas. Maža to: jei atmintis manęs neapgauna, R.Paulauskas buvo vienas iš konstitucinės komisijos, rengusios Lietuvos Respublikos Konstituciją, narių ir bene pirmas Sąjūdžio veikėjas, garsiai įvardijęs mūsų valstybės Nepriklausomybės siekį. Kalbant apie Z.Vaišvilą, reikia prisiminti, kad jis vienaip ar kitaip yra vienas iš Valstybės saugumo departamento kūrėjų. Todėl, mano nuomone, skelbiant pavardes su atsakomybe prasilenkta. Be to, būtų įdomu panagrinėti ir padaryti priešiškos mums žiniasklaidos apibendrinimus, kiek kartų jie būtent VSD ataskaitą panaudojo norėdami suformuoti priešišką mums poziciją. Bijau, kad ta ataskaita buvo pasinaudota kur kas daugiau kartų ir jos panaudojimas buvo gerokai efektyvesnis nei vienas ar kitas Z.Vaišvilos arba R.Paulausko pasisakymas.

- Tai vis dėlto VSD parašė pažymą su signatarų pavardėmis ar žiniasklaida jas sugalvojo (interpretavo)?

- Man, kaip ir visuomenei, mažų mažiausiai susidarė neaiškumas. Bet ir tai tik švelniai tariant. O nešvelniai tariant - kad tikrai jie įvardyti kaip grėsmė. Negana to, aš, kaip ir rašėme kreipimesi į VSD, čia įžvelgiu ne tik įspėjimą Z.Vaišvilai ir R.Paulauskui, bet įspėjimą ir kitiems signatarams, o per juos ir visai visuomenei, kad ji susilaikytų nuo tam tikrų pasisakymų. Esminis dalykas - nepabandyta atskirti, kur yra skirtumas tarp valdžios kritikos ir valstybės kritikos. Sutapatinama valdžiai, dabartinei politikai išsakoma kritika su grėsme valstybei. Bet praktika rodo, kad ne vienas mūsų valstybės veikėjų veiksmas ne tik kartais pasirodo neteisingas, bet ir keliantis grėsmę tai pačiai Lietuvai. Tad valdžios kritika yra reikalinga.

Aš gerai prisimenu Sąjūdį, kuriame pats aktyviai dalyvavau. Pagrindinė jo tezė, kuria vadovavomės, buvo ta, kurią dar XVIII amžiuje suformulavo Volteras (Voltaire): „Kategoriškai nesutinku su tuo, ką sakai, bet iki mirties ginsiu tavo teisę tai sakyti.“ Man ši tezė yra kaip kelrodė žvaigždė. Ir tada buvo, ir dabar yra.

- Ar normalu, kad ant žmonių metama dėmė, o jie net neturi teisės apsiginti: viceministrai iš prezidentūros „juodojo sąrašo“, Seimo vicepirmininkas Vydas Gedvilas, kandidatavęs į švietimo ir mokslo ministrus, kiti politikai slaptose pažymose kažkuo apjuodinti, bet net nežino kuo, todėl ir apsiginti negali?


- Tai visiškai nenormalu. Apie tai net diskutuoti negalima. Tik tiek, kad viceministrų, V.Gedvilo, kitų politikų atvejai vargu ar sietini su VSD. Veikiausiai - su kitomis institucijomis. Kitas dalykas: Lietuvos valstybėje, deja, susiformavo tokios nuostatos, kad kažkas, kas turi galimybes, gali mesti tokį nepamatuotą ir iš esmės teisiškai nepaneigiamą kaltinimą. Tai bloga tendencija, kurią, be jokios abejonės, reikia kuo skubiau stabdyti.

Šia linkme Seime tebevyksta diskusijos dėl Seimo laikinosios komisijos, kuri turėtų panagrinėti, kaip naudojama žvalgybinė ir ikiteisminio tyrimo medžiaga, sudarymo. Aš tokios komisijos sudarymą vertinčiau labai teigiamai, nes tai būtų parodymas atsakingiems valstybės pareigūnams, kad toliau tokie dalykai nebus toleruojami, kad negalima propaguoti tokio pobūdžio mėtymosi kaltinimais. Ir dar noriu pasakyti tai, ko neišdrįso pasakyti tokios komisijos sudarymo iniciatoriai: taip, tai būtų perspėjimas prezidentei. Ji būtų perspėjama: „Negalima mėtytis tokiais kaltinimais, kadangi jūs, kaip aukščiausias valstybės pareigūnas, paskatinate atitinkamai elgtis esančius žemesniuose lygmenyse, duodate toną, į kurį lygiuojasi visi.“ Nes ir viceministrų „juodasis sąrašas“, ir informacija apie V.Gedvilą, ir kitkas išėjo iš prezidentūros. Bet visa bėda, kad mūsų prezidentė nuo pat savo pirmosios kadencijos pradžios davė toną, jog yra neklystanti, kad nesiruošia už ką nors atsiprašinėti. Aš asmeniškai labai atsargiai žiūriu į žmones, kurie mano neklystantys.


Signatarų diskusijų klubo „Šimtmetis“ kreipimosi į VSD direktorių Darių Jauniškį tekstas


„Prieš keletą dienų visuomenei paskelbtoje ataskaitoje apie grėsmes nacionaliniam saugumui tarp kitų grėsmių ir asmenų jūs įvardijote ir signatarus Z.Vaišvilą bei R.Paulauską.

Bent mums tai neeilinis atvejis ir, jeigu toks teiginys yra paremtas rimta argumentacija bei įrodymais, nurodytų signatarų pažiūrų transformacija nuo valstybės kūrėjų iki grėsmės ir jų kurtai valstybei verta itin didelio dėmesio, kaip, beje, verta didelio dėmesio ir itin didelė atsakomybė tų, kurie ryžosi paskelbti patį teiginį.

Teiginio pagrindimas ataskaitoje vien tuo, jog minimi signatarai cituojami Rusijos žiniasklaidoje (juo labiau nenurodant šių citatų turinio bei konteksto), negali būti vertinamas kaip rimtas argumentas. O kitų ataskaitoje, deja, nėra.

Mums, Z.Vaišvilos ir R.Paulausko kolegoms, signatarams, norėtųsi šiuos argumentus (jeigu tokių papildomai yra) sužinoti bent tiesiogiai iš jūsų, o nesant jų išgirsti jūsų tolesnių veiksmų planą bei paaiškinimus.

Ne vienas iš mūsų ir ne vieną kartą yra diskutavę tolesnio valstybės kūrimo klausimais, ginčijęsi tiek su Z.Vaišvila, tiek su R.Paulausku. Kartais pritardavome, sutikdavome, kartais kategoriškai ne, tačiau visais atvejais neabejotinai suprasdavome, jog grėsmės valstybei jokiu būdu negalima sutapatinti su kritika tiems ar kitiems politikams, politinėms jėgoms ar jų nubrėžtai politinei krypčiai (kuri, deja, pasirodo ne visada teisinga ir taip pat gali būti grėsme valstybei).

Puikiai suprantame, kad signatarų paminėjimas ataskaitoje nėra kokios nors teisinės atsakomybės forma. Greičiau tai viešas įspėjimas apie tokios atsakomybės, tiek politinės, tiek teisinės, galimumą. Ir daugiau ne jiems, o per juos kitiems signatarams ir visai Lietuvos visuomenei“ (Sutrumpintas kreipimasis).

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (58)

  • atrodo 2017 sausio mėn. 11 d. 19:19:22

    Ne vakaruose , nei pas mus nera jokios demokratijos,ji tik demonokratija

  • Vladas 2016 gegužės mėn. 08 d. 21:01:15

    O ko čia stebėtis trojos duetas: Vytelis - Dalytė tai pradžių
    pradžia. Vieno lizdo paukšteliai ir jų pakalikai.

  • Ne sgnataras,- 2016 gegužės mėn. 08 d. 09:46:14

    Vaišvila ,,labai nusipelnė '' Lietuvos valstybei organizuodamas
    protestus ir akcijas prieš Kruonio elektrinės plėtrą. Savo
    veiksmais žlugdęs per Kauną Nemuno upe gabenamiems Kruonio
    elektrinės įrenginiams.

  • Bleka 2016 gegužės mėn. 07 d. 14:04:14

    1.TSRS ir isardymas:be dideliu auku :Lietuvoj prie Seimo 18,Medininkai 14
    ir Sakalauskas.Rygoj 4,Gruzijoj 9.2.Taigi cia Valdziusiu TSRS ir JAV
    susitarimas ir
    "kova".."Solidarnosc".,Havelas,Liansberga..."Sajudis"...3.Parinko lietuviu
    tauta:kulturinga ,ibaiminta Sibiro,mylinti save ir zeme(partizanu
    kova).Isarde ir reikejo ir dabar zydams pasalinti lietuvius is
    Valdymo!Pateikia naivuolis Premjeras lietuvi...o nezino kad reik zydo
    lietuviska pavarde!Ziurim:grauziniene?salaseviciute,Kuodyte
    ,Blinkeviciute,baltraitiene ,petreniene ,pavijioniene,miskinienes,vesaites
    ,siaulienes....kas matet ju geneologinius medzius?kas tas
    kikilas,bernatonis ,dauksys,uspaskich,guoga,lansbergas.....

  • Monika 2016 gegužės mėn. 06 d. 09:19:22

    Lietuvoje nebuvo ir nėra nei demokratijos, nei socialdemokratijos...
    Tai tik lietuviškieji hibridai išsiritę iš sovietinių laikų, kaip tai
    pavadinti? Manau geriausiai tiktų - ANARCHIJA su savo vadukais...

  • Oi 2016 gegužės mėn. 06 d. 07:07:10

    Alkaška,skorpe,paaiškink kas per daiktas Ukrainoje "lanzbergis"?

  • 23/40 lanzbergis kursto kara Ukrainoje 2016 gegužės mėn. 06 d. 03:42:06

    Lietuvos žemės „gynėjas“ lenkiasi Kremliui ir keikia B. Obamą

  • skorpe 2016 gegužės mėn. 06 d. 03:37:13

    Kita kitokia nuomone...pasiguglinkit :)

  • too Demokratija 2016 gegužės mėn. 05 d. 23:04:16

    apsiramink, įsijautei kaip dramblys per rują.

  • Demokratija 2016 gegužės mėn. 05 d. 21:45:40

    >taigi. O galėjimas loti paistalais, vaikeli,ar tai- ne demokratija? Jei
    nematai,tai gal ir negirdi?

  • Demokratija 2016 gegužės mėn. 05 d. 21:27:13

    > taigi,o kur tu matai Lietuvoj socialdemokratiją?

  • turbut 2016 gegužės mėn. 05 d. 21:27:05

    Demokratija yra arba netoli lovio,arba didysis prichvatizatorius Benderio
    tipo

  • taigi 2016 gegužės mėn. 05 d. 21:21:32

    Demokrate,kur tu matai Lietuvoj demokratija?

  • Oi 2016 gegužės mėn. 05 d. 20:46:42

    Vaikeli,kalbėk aiškiai.Pasaulis yra pasaulis,o Lietuva yra Lietuva su
    savo valdžia ir, pakol kas, Lietuvą valdo valdžia. Jeigu tu nematai,tai
    dar nereiškia, kad jos nėra.

  • negi nematot 2016 gegužės mėn. 05 d. 20:32:38

    Kai Vašingtonui reikia, Gedimino prospektu žygiuoja pederastai, kai
    situacija pasikeičia ir Vašingtonui reikia karo ir ''patriotų'',
    Gedimino prospektu žygiuoja naciai.
    Na negi nematot, kas valdo pasaulį ir kas siekia karo?

  • nesBritanikaneTitanikas 2016 gegužės mėn. 05 d. 20:05:55

    Ateina duxas I veliu namus sutinka angela ir Gaunasi seima
    Ateina angelas I veliu namus sutinka duxe ir darosi seima
    Ateina angelas ir duxas I naktini kluba
    O ten seimu ner vien zombiai vampyrai ir raganos...

  • Oi 2016 gegužės mėn. 05 d. 19:48:56

    Du vaikiški pliurpalai iš socialdemokratų jaunėlių spaliukų ratelio
    pliurpia visokiomis slapyvardėmis prisidengę ir galvoja,kad taip ir visi
    komentatoriai galvoja,kaip jie-spaliukai.

  • Turistė 2016 gegužės mėn. 05 d. 19:17:01

    ankstesnio VSD vado intelektas buvo įtartinas, o šis jį gerokai
    perspjovė

  • Monika 2016 gegužės mėn. 05 d. 19:14:51

    Pritariu Jonui ir Alfukui iš Šiliūnų, O daugumos vien tik šiukšlės
    ir pliurpalai tokie patys kaip tų, kuriuos puolate, t.y. savo rinktus
    ir korumpuotus žmones.

  • Demokratija 2016 gegužės mėn. 05 d. 18:53:45

    Tik valstybėje,kurios visuomenė - korumpuoti avinai gali taip pulti savo
    valstybės vadovę. Prezidentė neturi šimtą visokių departamentų,kurie
    sektų kas darosi valstybėje. Tam yra valstybės valdžia ir valstybės
    vadovo patarėjai.Jeigu korumpuota valdžia ir patarėjai meluoja
    prezidentei, ji pasitikėdama valdžia, perduodama melagingą valdžios
    informaciją korumpuotai valstybės avinų visuomenei,meluoja. Ji privalo
    pasitikėti valdžia, nes nepasitikėjimas valdžia sukūrė pasaulyje
    didžiausius budelius - Adolffą Hitlerį ir Josifą Visiaronovičių
    Džiugašvilį-Staliną bei kitus panašius į juos. Taigi ponai
    ,korumpuoti avinai,nežinote kas administruoja Lietuvos ekonomiką ir
    kalba vis apie jos gerėjimą ne tik mums, bet ir prezidentei? Todėl
    paaiškinu,kad didžiausias Lietuvos melagis yra socialdemokratų partijos
    vadovas A.Butkevičius su savo korumpuotomis ministerijomis meluojantis
    Europos Sąjungai ir prezidentei su pagražinta statistika,o per ją ir
    mums- korumpuotiems avinams.

  • Alfukas iš Šiliūnų 2016 gegužės mėn. 05 d. 18:42:58

    Dumplės yr naudingas daiktas į kaminą pūsti,bet prieš vėjus pūsti
    niekada nederėjo ir debesų greitų žingsnių stabdyt negalėjo.Čia
    pamąstymui patriotam-įdiotam...

  • Mintis 2016 gegužės mėn. 05 d. 18:24:05

    Pritariu E. Bičkausko išsakytai nuomonei. Gaila, bet tokių politikų
    beveik neliko.

  • Jonas 2016 gegužės mėn. 05 d. 17:56:07

    Signatarai nėra šventos karvės. Manau, kad VSD teisingai informavo
    žmones.

  • Vijolė 2016 gegužės mėn. 05 d. 17:55:00

    Labai gerbiu abu šiuos signatarus ir Z.Vaišvilą, ir R.Paulauską. Abu
    yra Lietuvos šviesuliai savo išmintimi, pastabumu, netylėjimu pries
    melą jie šviečia Lietuvos žmones, padeda susigaudyti nelogiškuose
    valdžios sprendimuose ir ,manau, laukia mūsų palaikymo. Vyrai, junkites,
    burkite aplink save bendraminčius, kurkite partiją ir mes būsime su
    jumis. Arba bent prisijunkite prie kurios nors padoresnes partijos ir jūs
    būsite seime. Nedelskite, laikas bėga greitai. O mes visi turime jau
    galvoti ką darysime per artėjančius rinkimus. Netgi, sakyčiau,
    nekreipkime dėmesio į jau sėdinčius seime, o analizuokime, sekime
    kalbas ir veiksmus tų, kurie mums tinka pagal mūsų įsitikinimus ir
    pasaulėžiūrą. Būkim aktyvūs,nes mes taip pat turim namų darbų iki
    rinkimų.

  • Deivis 2016 gegužės mėn. 05 d. 17:44:13

    na perskaitykite knygute "Raudonoji Dalia" ir viskas stos I savo vietas,
    viskas pasidarys aisku.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • TARANAVO: Brazilijos policija sulaikė žmogų, kuris trečiadienį automobiliu taranavo Alvorados rūmų - oficialios šalies prezidento Mišelio Temero rezidencijos - tvorą.
  • MUZIKA: ketvirtadienio vakarą Vytauto Didžiojo karo muziejaus pašonėje esančiame sodelyje, kurį dažnai užlieja iš muziejaus bokšto sklindantys varpų garsai, įvyks populiarių Lotynų Amerikos šokių vakarėlis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Pren akcija

Ko tikitės iš naujosios VRK pirmininkės L.Matjošaitytės?

balsuoti rezultatai

Ar dažnai lankotės kino teatre?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   +5  +16 C

   +14   +16 C

 

   +18  +19 C

   +19   +23 C

  +29  +32 C

 

   +21  +25 C

    5-10 m/s

     1-6 m/s

 

      0-6 m/s

USD - 1.1375 PLN - 4.2375
RUB - 67.9014 CHF - 1.0913
GBP - 0.8853 NOK - 9.6020
reklama
Velyke2017
reklama
Rokiškio pienas 2017.06