respublika.lt

2017 kovo 27, pirmadienis

Valdžiai už žygdarbius tikrų medalių nebereikianuotraukos (50)

2017 sausio mėn. 08 d. 08:00:40
Jaunius POCIUS, zinios@vakarozinios.lt

Pirmosiomis Naujųjų metų dienomis į civilinės metrikacijos skyrius atėję žmonės lieka nustebinti sužinoję, kad nebegaus popierinių liudijimų ne tik apie artimųjų mirtį. CMS nebeįteiks nei civilinės santuokos liudijimo jaunavedžiams, nei tėvams vaiko gimimo liudijimo.

 

Įsigaliojus Civilinės būklės aktų registravimo įstatymo nuostatoms, popieriniai gimimo, santuokos ir ištuokos, mirties, taip pat vardo, pavardės ar tautybės keitimo liudijimai keliauja į nebūtį. Duomenys apie tai bus saugomi Gyventojų registre. O patys piliečiai nebegaus dokumentų, kurie garbingų žmonių visais laikais būdavo branginami ir saugomi kaip šeimos relikvijos. Tiesa, jeigu pageidausite, galima paprašyti išrašo, kuris jums bus įteiktas išspausdintas kompiuteriu A4 formato lape. Taigi apie jūsų santuoką, jūsų vaikų ar anūkų gimimą, artimųjų mirtį liudys nebe lakštai, pažymėti vandens ženklais, bet „dokumentai“ su herbiniu spaudu ir CMS vadovo parašu.

Teisinamasi, jog viskas padaryta, kad tik žmogui būtų patogiau. Mirė žmogus - iš karto gydytojai Registrų centro duomenų bazėje įrašo, kad jo nebėra, gimė - kad yra. Susituokė - kad ženoti. Išsiskyrė - kad gali iš naujo ženytis. Koks džiaugsmas (kai pagalvoji), kad nebereikia lakstyti po metrikacijas nei gedulo, nei džiaugsmo akimirką.

Niekas nesiginčija, kad technologijų galimybių nereikia panaudoti žmogaus patogumui. Teoriškai, kad ir kur žmogus nueitų, kad ir kokius reikalus tvarkytų, jeigu prireiks duomenų apie santuoką arba vaiko gimimą, valstybės tarnautojas tiesiog pasižiūrės registruose. Kad nevaikytų žmogaus. Beje, duomenų bazėse ir iki šiol visa informacija buvo kaupiama. Bet žmonės vis tiek buvo varinėjami dėl popierėlio. Dabar valdininkai bent teisės vaikyti neturės.

Beje, kaip šią savaitę „Vakaro žinios“ jau pranešė, Civilinės metrikacijos skyriai skundėsi, kad iš gydymo įstaigų neateina, kaip tikėtasi, duomenys apie žmonių mirtį ir gimimą. Įrašai atsiranda po paros ir gerokai vėliau.

Biržų rajono civilinės metrikacijos skyriaus vedėja Joana Kvedaravičienė „Vakaro žinioms“ patvirtino, kad naujovė į skyrių šiomis dienomis ateinantiems gyventojams ne prie širdies. Jiems sunku susitaikyti, kad artimajam mirus negaus jokio dokumento.

„Gerai, kad atsisakoma tų liudijimų. Bet tais atvejais, kai žmogus kreipiasi dėl vaiko gimimo ar santuokos, apgailestaujame, kad liudijimų neliko. Žmonėms neaišku, kodėl staiga imame ir nebeišduodame. Moteris sako, aš turiu du vaikus, kurie turi gimimo liudijimus, o trečiam jau nebeišduodate. O žmogui tai buvo svarbu nuo neatmenamų laikų. Giminės medį sudarydami žmonės atranda tuos senovinius santuokos, mirties liudijimus. O dabar to jau nebus. Atėjo kiti, elektronikos laikai“, - dėstė J.Kvedaravičienė ir sakė, kad apsiginklavus kantrybe naują tvarką tenka aiškinti kiekvienam žmogui.

Lietuvos savivaldybių asociacijos patarėja Vida Ablingienė patvirtino, kad asociacija rašė savo nuomonę dėl šio įstatymo projekto, kai pamatė, kad parengtame projekte nebeliko liudijimų.

„Mes sakėme, kad mūsų nuomonė turi būti išgirsta, nes liudijimai turėjo psichologinę vertę. Kai vyresni žmonės turi ir gimimo liudijimą, ir santuokos liudijimą, tai turi lyg dokumentą, o dabar bus registre įrašas. Tiesa, žmogui paprašius, jis gaus išrašą. Bet popierinio patvirtinimo nebeturės“, - aiškino V.Ablingienė LSA poziciją, kad ne viskas turi pereiti į elektroninę erdvę. Juo labiau kad tie įvykiai, dėl kurių išduodami liudijimai, gyvenime nėra dažni, bet Teisingumo ministerija motyvavo, esą liudijimus spausdinti brangiai kainuoja.


Ką žmonės apie tai galvoja?


Vilius KAVALIAUSKAS, Lietuvos Nepriklausomybės kovų savanorių tyrinėtojas, žurnalistas:

Ši tvarka yra peilis tokiems tyrinėtojams kaip aš. Šeimos saugo dokumentus, žmonėms norisi kažką palikti, o kompiuterinį failą nelabai prie ko prisegsi. Manyčiau, kad galima būtų rasti kompromisą, jeigu šeimos prašo. Juk gali būti visokių tarptautinių istorijų ar situacijų, kai reikės kažkokio dokumento. Negali būti, kad būtų visiškai naujoviškai nueita, visiškai nieko nepaliekant. Žinoma, gimimo liudijimai su parapijos antspaudu būdavo senovėje, prie to negali visiškai prisirišti, nes gyvenimas eina į priekį. Man, kaip tyrinėtojui, truputį liūdna, kad to nebus. Mūsų šeimose labai svarbu, kad būtų dokumentų, relikvijų perdavimo tradicija, o tas baltas popieriaus lapas iš kompiuterio nebus toks reikšmingas. Dokumentas turi tvirtinti šeimą, kelti pagarbą tiems, kurie jau išėjo, arba tai kartai, kur jau nugyveno. Man irgi gaila, kad lieka vis mažiau tokių dalykų, kurias šeimos turėtų saugoti. Tokie dalykai kažkuo įpareigoja. Bet modernus gyvenimas žengia į priekį ir reikia kažką daryti. Galbūt reikia ieškoti gražaus sprendimo, kuris galbūt sutapatintų simbolizmą ir valstybinę to dokumento reikšmę. Juk jį vis dėlto išduoda valstybė su antspaudu. Jis turi mus sustiprinti. Kaip senelio laikrodis, kaip močiutės žiedas, kurį galima būtų perduoti iš kartos į kartą kartu su dokumentais. Tas tarybinis santuokos liudijimas, išspausdintas su tuo tarybiniu kopūstu, vis viena buvo gražus dokumentas. Manau, mūsų valstybė tikrai nenuskurstų, jeigu tuos dokumentus gražiai išspausdintų ir gražiai išleistų. Galbūt yra kokie nors europiniai reikalavimai, bet mes galime pabūti ir truputį konservatyvūs gerąja prasme.

ASTA, teisininkė:


Viskas modernėja ir pokyčiai atsiranda visose sferose, anksčiau ar vėliau tai būtų atsitikę. Teigiamai vertinu ir šiuos pokyčius, nors suprantama, kad vyresnės kartos žmonėms tai bus gal kiek sudėtingi pokyčiai, atsiras žmonių, kuriems šie dokumentai yra atsiminimų šaltinis. Todėl ne tik pereinamuoju laikotarpiu, bet ir visuomet turėtų likti galimybė žmonėms išsiimti ir iki šiol galiojusį, popierinį, ir jiems svarbų dokumentą. Nors mano aplinkoje vyresnės kartos žmonės taip pat moka ir patys nori kompiuteriu naudotis.


SVETLANA, ekonomistė:


Nors mano jau toks amžius, kad gal ir ne taip svarbu, kokie tie liudijimai yra, bet manau, kad nemažai šeimų šiuos dokumentus laiko kaip malonų prisiminimą. Žinoma, gali jis būti ir elektroninis, bet turėtų būti galimybė žmonėms pasirinkti ir popierinį variantą. Juk už jo išdavimą žmogus sumoka, tai kodėl manoma, kad jei jų nebus, pavyks sutaupyti. Keista man tokia logika, manau, yra ir kitų būdų sutaupyti biudžeto, bet apie valdžios tokius sprendimus net ir kalbėti pikta. Visi žinome, kaip ten yra.


ANTANAS, pensininkas:

Aš suprantu, kad gal jaunimui elektroniniai dokumentai priimtinesni, bet yra nemažai pensininkų, kuriems tokie dalykai sunkiai suvokiami. Žinote, jei valdžia tikrai norėtų sutaupyti, galima rasti ir kitų būdų. Štai juk visi kiekvieną mėnesį gauname laiškus su mokesčiais už elektrą, vandenį, iš butų ūkio. Įsivaizduokite, kiek čia spausdinama popieriaus, kiek išleidžiama pinigų jam, o juos juk dar ir paštininkas turi išnešiotti. Nuolat priskaičiuojama naujų mokesčių, viskas brangsta. Mokame už techninę priežiūrą, kuri prižiūri santechniką. Bet mes ją patys įsivedėme, patys įsivedėme dujas ir stogą užsidengėme. Vis tiek už viską reikia mokėti. Štai aš už šiukšles moku po 15 eurų ir visai nesvarbu, turiu aš jų ar ne. Per mėnesį pusę kibirėlio prirenku ir moku tiek pat, kiek kaimynas, kuris kiekvieną savaitę po kibirėlį prirenka. Visur biurokratų išmonės. Kai nori, greitai prigalvoja naujų mokesčių, manau, iš čia ir sutaupyti būtų galima.

Parengta pagal  dienraštį „Vakaro žinios"


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (50)

  • Gyvename tokiu ą 2017 sausio mėn. 14 d. 21:31:49

    Metu, kada kvailių visose valdymo srityse daugėja proporcingai
    mažėjančiam gyventojų skaičiui.Tai laiko aksioma dabarties realybėje.

  • idiotizmas 2017 sausio mėn. 11 d. 06:47:28

    ir daugiau nieko. Turiu gimimo, santuokos liudijima ar dar kitoki-jim1 ir
    lengvai jais naudojuosiu, kur reikia. JAV isduodamas santuokos
    sertifikatas, vaiko gimimo sertifikatas. Visi turi popierius, kurie yra
    svarbus ne tik tyrinetojams, bet KIEKVIENAM zmogui. Kas cia - modernizmas
    ar dar didesnis durnizmas?

  • EJ 2017 sausio mėn. 10 d. 06:25:32

    Is musu visu patirties zinome, kad informacija gali buti klastojama,
    keiciama ir tt. Kompiuteriai daznai uzstringa net per rinkimus. Gal but
    imanoma visa informacija apsaugoti, bet kaip paaiskinti, kad abejojama net
    JAV prezidento rinkimu rezultatais? Be abejo bus nesusipratimu ir su zmoniu
    duomenu saugojimu. Bet, panasu, kad kito kelio nera. Reikia tobulinti
    kompiuterine apsauga.

  • Puikiausia proga 2017 sausio mėn. 10 d. 05:35:37

    valdžiažmogiams pademonstruoti praktiškai
    masonų žydrųjų POPIERINIŲ nezabudkų NEREIKALINGUMĄ.
    Kompiuteryje susiradai Antaną Jonaitį,Petro ir ten
    parašyta,kad jis ŠIRDY ir elektroninėj atminty nešiojasi
    nezabudkę,o vat kaimynas Anupras elektronuose be nezabudkos.
    Iškart-VOPROS-počemų ir kurioj valstybinėj tarnyboj dirba?
    Baigiu,nes nusišneku.Jau keli "nešiuolaikiški" TV pranešėjai
    prisisegę POPIERINES nezabudkes.

  • APKALTA 2017 sausio mėn. 09 d. 23:44:23

    DĖL SNORO AFEROS GRYBAUSKAITĘ - JAV MARIONETĘ Į KALĖJIMĄ!!!!

  • Nagi 2017 sausio mėn. 09 d. 23:38:59

    andzbergio gyvuliukai,tai kur jūsų garbinama bestija buvo per sausio
    įvykius

  • Saulius iš Šiaulių 2017 sausio mėn. 09 d. 23:38:16

    Tada sausio 11-13 d.d. tragiškomis dienomis Parlamento ginti buvo
    atvažiavę žmonės iš visos Lietuvos ir net iš užsienio , Rusijos ir
    kitų tarybinių respublikų. Dirbo žurnalistai ir visa naudinga
    medžiaga
    yra nufilmuota ir paviešinta pasauliui. Per tuos 26 metus prisikūrė
    visokiausių organizacijų, kurių tikslas graudinti žmones ir rinkti
    pinigus, už juos neatsiskaitant ar parodyti tik smulkmenas. Medalius ,
    premijas , valdišką turtą dosniai tada dalino ir dalina politikai sau
    ir savo aplinkai, nors jų tiesioginė pareiga dirbti žmonėms, o ne
    reklamai. Jei žmogus visą gyvenimą dirbdamas net laidotuvėms negali
    susitaupyti, tai kokia yra tikroji laisvės kaina ? Ne brangūs paminklai
    ir atsiminimų knygos yra turtas, bet aplinka, kurioje žmogus mokosi,
    dirba ir gyvena… Turi būti rezultatai, o ne verkšlenimai… Žmonės
    suserga ir blaiviai gyvendami, neplėšdami ir neišnaudodami kitų, bet
    ne
    visada jiems yra ištiesiama tikra pagalbos ranka, o ne reklaminė…

  • Tomas 2017 sausio mėn. 09 d. 15:09:10

    Skaitai ir pradedi galvoti: kaip krito žemai mūsų valdančiųjų
    mąstysena. Kad supaprastės situacija kai žmogus mirė - gerai, o kaip
    atrodys, kad du vaikai šeimoje turės liudijimus su vandens ženklais, o
    trečias - popierių? Štai kur kvailystės. Visgi, liudijimai su vandens
    ženklais, žmogui paprašius, galėjo likti. Čia taupyti popieriaus
    nereikia, nes ir taip mėtomos lėšos valstybės aukštų ponų nurodymu.
    Pvz.: Independe laivas ir t.t.

  • šiaip 2017 sausio mėn. 09 d. 13:57:55

    Kas gali garantuoti saugumą, jei koks piktadarys ims ir vieną dieną
    ištrins ar iškraipys elektroninius duomenis? Visas "progresyvusis"
    pasaulis trimituoja, kad Putinas suklastojo net JAV rinkimus, o čia -
    kažkoks civilinės metrikacijos skyrius... ;DDD
    Beje, save gerbiantys Šveicarijos bankai visą svarbią info saugo
    atspausdintą ant popieriaus lakštų, nes popieriaus išliekamasis laikas
    +-100 metų, o elektroninė atmintis gyvuoja iki pirmojo elektromagnetinio
    išlydžio.

  • ? ? ? 2017 sausio mėn. 09 d. 12:15:41

    Teisinamasi, jog viskas padaryta, kad tik žmogui būtų patogiau.

  • tai jau tikrai 2017 sausio mėn. 09 d. 11:48:09

    Nebus popierių- lengviau vagims ir banditams.sarmatuose straipsnis apie
    žydų klanus,apie mūsų polit" grietinėlės" savijauta kaip po pirmo
    karto.po rinkimų JAV.apie sąmoningą tautos naikinimą.

  • Buržuazinis nacionalistas 2017 sausio mėn. 09 d. 10:15:25

    Tai žingsnis link visuotinio čipavimo. Su naminiais gyvūnais
    išbandyta-veikia, dabar atėjo mūsų eilė. Orvelas buvo velniškai
    teisus ir įžvalgus...

  • Safyras 2017 sausio mėn. 09 d. 08:06:08

    Tik paskutinis kvailys galėjo sugalvoti tokią tvarką. Svarbiausi
    dokumentai turi būti atspausdinami ant specialių blankų, kad kiekvienas
    nors kiek išmasnantis apie kompiuterius ir duomenų bazes , negalėtų
    pasisavinti kito žmogaus asmenybės ar ištrinti, pakeisti ir t.t. Kodėl
    išmeta dokumentus tie, kurie bėga nuo karo? Kad juos būtų sunkiau
    susekti, išsiaiškinti tikrą asmenybę, o ir vagims patogiau... O
    kompiuteris yra tik pagalbinė priemonė darbe, o ne pagrindinė.
    Išmėtomi milijonai reklaminiams projektams, o savo galva dirbti politikai
    jau nesugeba. Jei vienas šoka į upę nemokėdamas plaukti, tai
    nereiškia, kad ir visi, kaip avinų banda, turi daryti tą patį..

  • O gal sąžinė juoda? 2017 sausio mėn. 09 d. 00:24:14

    Grybauskaitei gimė juodas kūdikis. Ar nuo Obamos , ar vibratorius juodas
    buvo?

  • Kas gina? 2017 sausio mėn. 08 d. 22:57:59

    tai joks žmonių gyvenimo palengvinimas, tai eilinis masonų plano
    taktinis žingsnis. Jie tiesiog mus kaip tas varles pratina prie
    kompiuterizuoto gyvenimo, kur jau nebeliks nei grynųjų pinigų, nei
    šeimas jungiančių ir atsiminimą apie savo artimuosius paliekančių
    gražių liudijimų. Žmonės, atsipeikėkite, mes greitai liksime ne
    žmonėmis, o tik kažkur egzistuojančiu kompiuteriniu įrašu, tik
    skaičių rinkiniu, bet ne žmogum su garbingu vardu ir pavarde. Kad
    patvirtinti tokias mintis siūlau pažiūrėti per youtube filmą "Russkij
    angel", tik negaukite šoko nuo atsiskleidusios tiesos.

  • Ss 2017 sausio mėn. 08 d. 21:25:34

    Skaitykite LAISVAS LAIKRASTIS nauja pasauline tvarka. Kai 80proc kvailiu,
    valdys 20proc mastanciu. Ar daug dar laiko liko iki to? Lietuva manau
    neturejo Tautos prezidento, kuris sneketu apie valstybe jos problemas ka
    nors nuveiktu del jos. Paksas pasirode ne is to luomo ir atleido.

  • Nuomone 2017 sausio mėn. 08 d. 17:10:22

    Pritariu komentarui KA.

  • lr 2017 sausio mėn. 08 d. 17:09:31

    Iki kokios nesamones dasiritam,juk kompiuteriai nepatikimi...kiek kartu
    reikejo laukti banke,nes kazkas su kompais,kiek kartu laukt sodroj ir t.t
    sako uzstrigo...O ir informacija gali buti pavogiama,paviesinama jai tokia"
    amerika Putinas moka isdurti".Tiesa?As sutinku su patarle kas paprasta ,tas
    genealu.Tik uz popierini varianta,o kompuose jau senai jie turi ,kuriant
    programas milijonai isplauti,o dabar dar zmonems smegenis plauna.An tiek
    silpnaprociai uzsede valstybe net baisu.

  • visiems 2017 sausio mėn. 08 d. 17:03:16

    Neturintiems ko paskaityti ir pavargusiems nuo valdžiagyvių melo:
    plus.google.com/104930148289526971655/posts

  • senis 2017 sausio mėn. 08 d. 16:45:22

    nustokime skrajoti padebesiais. Jeigu valdzia nusprende, kad mes kiaules,
    reiskia taip ir yra. Plaukimes ausis karpymui. Paskaudes, bet tokio
    dokumento nepamesi. Aciu partijai ir vyriausybei, ir prezidentei.

  • Medalius 2017 sausio mėn. 08 d. 16:40:29

    šunims ir katėms kabina,taip pat jie turi ir dokumentus{gimimo
    liudijimus},bet tik kilmingi.Dvarniaškos neturi nieko ir medalių jiems
    niekas nekabina.

  • ? 2017 sausio mėn. 08 d. 16:37:15

    pirmūnai su šiuo išradimu{neišduoti žmonėms dokumentų}kompiuteriniu
    variantu?

  • manau 2017 sausio mėn. 08 d. 15:06:12

    Ordinus ir medalius valdžiagyviai turėtų nusipirkti, sumokėdami
    antikvarinę vertę. Tada galbūt atšoks fantazija apsidovanoti...

  • KA 2017 sausio mėn. 08 d. 15:05:35

    Ar neliksime amzinai jauni? Ar kada nors iseinant i pensija , gimimo metai
    2017 nepavirs 2027?

  • Oho 2017 sausio mėn. 08 d. 14:51:58

    kokiais tempais vyksta nuasmeninimas.Nesenai verkėme dėl pasų,kad juose
    neliko tautybės.2017m prasidėjo,verkiame dėl gimimo,mirimo,sutuoktuvių
    liudijimų,jų jau nebeliko.Yra registracijos nr kompiuteryje.Kolkas yra ir
    galima išsiimti popierinį variantą.Laikinai yra.Ateityje nereikės ir
    popierinių variantų.Neverkite,tai normalu,tai liberali
    globalizacija.Čipsas po oda atstos visus
    dokumentus{tapatybės,gimimo,mirimo}kitų ir nereikia ir gyvensime kaip
    Murkos arba Reksai.Beje ir popierinių pinigų neliks,komfortas.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • RUNGTYNĖS: Rusijos moterų krepšinio čempionato ketvirtfinalio antrosiose rungtynėse sekmadienį Maskvos „Dinamo" komanda, kuriai atstovauja Kamilė Nacickaitė, išvykoje 57:83 pralaimėjo Vologdos „Vologda-Čevakata" ekipai, kuri išlygino serijos iki dviejų pergalių rezultatą 1-1.
  • IŠKOVOJO: Italijos vyrų krepšinio čempionato 24-ojo turo rungtynėse sekmadienį Sasario „Banco di Sardegna" komanda su Tautvydu Lydeka išvykoje po dramatiškos kovos 78:77 nugalėjo Kremonos „Vanoli" ekipą.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
jogle rugsejis

Kaip įveikti tuberkuliozę?

balsuoti rezultatai

Ar keliaujate į užsienį apsipirkti?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

 -3    0 C

  +3   +5 C

 

   +2    +3 C

  +4   +7 C

  +8   +11 C

 

    +6   +9 C

    2-5 m/s

     2-7 m/s

 

      1-6 m/s

USD - 1.0805 PLN - 4.2695
RUB - 61.6859 CHF - 1.0718
GBP - 0.8660 NOK - 9.1793
reklama
pirtis