respublika.lt

„Respublikos“ archyvai: Embrionai

(0)
Publikuota: 2019 rugsėjo 23 07:00:46, Aldona KVEDARIENĖ, 1996 m. sausio 25 d.
×
nuotr. 3 nuotr.
Buvęs žemės ūkio ministras Vytautas Einoris. Sauliaus Venckaus nuotr.

Nemėgstu anekdotų, bet reikia viena ausimi pasiklausyti - kartais ir iš jų išrieda kokia nors racionali žinia. Taigi Žemės ūkio ministerijoje sklando anekdotas, kad ne V.Einoris valdo ministeriją, o O.Einorienė. Štai ji, lyg būtų Žemės ūkio ministerijos darbuotoja, Maskvoje pakėlė Lietuvos žemės ūkį ir iš ten parskrido lėktuvu kaip kokia valstybės atstovė - nemokamai. Kaip O.Einorienė tvarko Žemės ūkio ministeriją ir Maskvoje kelia Lietuvos žemės ūkį - tiek to, nesigilinau, bet kaip ji, oficialiai nedirbdama Žemės ūkio ministerijoje, gali kaip ministerijos atstovė nemokamai parskristi iš Maskvos - ganėtinai įdomu.

 

O, kaip sakoma, kuo toliau į mišką - tuo daugiau medžių. „Lietuvos avialinijose“ nieko nestebina tas ministerienių skraidymas po užsienius už dyką. Na, parskrido O.Einorienė iš Maskvos už dyką, tai kas čia tokio? Patys ministrai su savo žmonomis, Seimo nariai taip pat su žmonomis, Vyriausybės nariai ir jų klerkai nemokamai arba su nuolaida, taikoma vaikams iki 15 metų arba kūdikiams iki 2 metų, skraido ne į Maskvą, o į Paryžių, Londoną, Frankfurtą, Dubajų ir Stokholmą. Na, o nuolaidos taikomos įvairiai: nelygu, kokias pareigas užimantis asmuo arba kokių vyrų žmonos skrenda. Štai kai V.Žintelienė sugalvojo aplankyti Paryžių, pasiekė jį visai nemokėdama už bilietą: juk jos vyras - ryšių ministras G.Žintelis. Ir dar ne toks visai be gėdos - kai pats skrido į Stokholmą, 35 proc. bilieto kainos sumokėjo. Ir neskraido po užsienius taip dažnai kaip susisiekimo ministras J.Biržiškis. Šis, tik su žmona apsilankęs Larnakoje, tuoj panoro į Frankfurtą, paskui - į Varšuvą ir Sofiją, o užpernai pabuvojo dar ir Londone du kartus, Kopenhagoje (pats - pavasarėjant, žmona - rudenėjant), dar kartą - Frankfurte. Ir nė karto ir nė cento nemokėjo už bilietą. Ministro pavyzdžiu taip „gastroliuoja“ ir jo klerkai.

Beje, nei iš Sveikatos, nei iš Švietimo, nei iš Statybos ir urbanistikos, nei iš Žemės ūkio ministerijų - išskyrus O.Einorienę - niekas už dyką po pasaulį nesiblaško. Taip keliauja tik Susisiekimo, Ryšių, Vidaus reikalų ministerijų, Vyriausybės ir Seimo atstovai. Bet tegu neverkšlena „Lietuvos avialinijos“ - ką reiškia tas bilietėlis, jei už jį paskui turi neįkainojamų protekcijų. Ir ne plėšikai tie valdžios vyrai: kai bilietas būna brangus, labai brangus, dalį jo kainos sumoka net patys aukščiausieji. Antai, kai į Larnaką ir Dubajų skrido pats aukščiausias A.Šleževičius su žmona, o bilietai kainavo po 7340 litų, Šleževičiai 20 proc. kainos sumokėjo patys. Taip pasielgė ir su jais skridusi LDDP frakcijos pirmininko pavaduotojo J.Karoso šeima. Kai pernai Karosai skrido į Paryžių, nemokėjo nė cento. Pernai J.Karosas ir kiti Seimo nariai - V.Zimnickas su A.Zimnickiene, G.Kirkilas, A.Kunčinas - nemokamai aplankė Londoną.Nieko nesupratau: gal, sakau, valdžios vyrams taip leista skraidyti po užsienius nemokamai? Gal jie ten sprendžia kokius nors Lietuvos valstybės reikalus? Sužinojusi, kad šiuos valdžios paskraidymus suskaičiavo Valstybės kontrolė, pėdinu pas Susisiekimo ir statybos kontrolės skyriaus viršininką A.Budrį.

- Ar tikrai, - klausiu jo, - mūsų valdžios vyrai su žmonomis skraido po pasaulį, nemokėdami už bilietus?

- Tikrai taip, - sako jis.

- Gal jiems tai leidžia įstatymas?

- Štai 1993 m. metų sausio 15 dienos Vyriausybės nutarimas „Dėl kompensacijų už keleivių vežimą lengvatinėmis sąlygomis tvarkos“ sako, kad skrendant lėktuvu taikoma 90 proc. nuolaida kūdikiams iki 2 metų ir 50 proc. nuolaida vaikams iki 15 metų. Jei jie skrenda su palydovu. Kitiems asmenims jokių nuolaidų netaikoma.

- Bet jeigu mūsų Vyriausybės, Seimo ar prezidentūros nariai skrenda į užsienį Lietuvos problemų spręsti?


- Tada „Lietuvos avialinijų“ išlaidas turėtų dengti toji organizacija, iš kur deleguojamas žmogus. O jis, kaip ir visi mirtingieji, gauna komandiruotę. Dėl tokių skraidymų niekas jokių pretenzijų nereiškia ir nereikš.

- Vadinasi, šie pasiskraidymai pridarė „Lietuvos avialinijoms“ nuostolių? O kadangi „Lietuvos avialinijos“ - specifinė akcinė bendrovė, kurioje 100 proc. akcijų priklauso valstybei, šis nuostolis gula ant mūsų visų pečių? Gal galėtumėte pasakyti, koks tas nuostolis?

- Suskaičiuokite, kiek sumokėta už bilietus ir kiek jie iš tikrųjų kainavo. Tas skirtumas ir bus nuostolis. Štai 1994 metais jis yra maždaug 80 tūkst. litų, iki 1995-ųjų liepos 1 d. - per 100 tūkst. litų. Kito pusmečio nuostoliai dar skaičiuojami.

- Tai kaip dabar bus? Juk galima sakyti, kad visi šie skraidytojai piktnaudžiavo tarnybine padėtimi.


- Šiuo metu ši medžiaga rengiama realizuoti, todėl kuo tai baigsis, iš anksto spėlioti nenoriu.

O ką mano mūsų valdžios vyrai, mažesni nei kūdikiai, kuriems už keliones į užsienį buvo taikoma 100 proc. nuolaida? Ar jie dar kada nors užaugs?

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s