respublika.lt

2017 lapkričio 23, ketvirtadienis

akordeon festiv kaire

Pirmieji Seimo metai - prisvilęnuotraukos (32)

2017 lapkričio mėn. 14 d. 08:00:00
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

Šiandien šios kadencijos Seimui sukanka lygiai metai, todėl galima daryti šiokius tokius apibendrinimus. Tačiau „Vakaro žinių“ kalbinti įvairių sričių specialistai neįžvelgia nieko pozityvaus, išskyrus atskirų politikų norą keisti situaciją į gerąją pusę. Norą įžvelgia, tačiau neįžvelgia sugebėjimų bei supratimo, kaip reikėtų keisti.

 

Dr. Vytautas DUMBLIAUSKAS, Politologas, Mykolo Romerio universiteto docentas:

Šitas Seimas yra išskirtinis keliais aspektais. Pirmiausia - naujokų skaičiumi. Pagal tai jis yra antroje vietoje, tik vienas Seimas naujokų skaičiumi lenkė dabartinį. Be to, valdančiąja partija tapo partija, kuri iki šiol buvo mažai reikšminga, veikė daugiausiai savivaldos lygmeniu, tačiau socialdemokratų „dėka“ išlindo į didžiąją politiką ir tapo didžiausia frakcija. Kiek pamenu, pagal dydį valstiečių frakcija yra trečia seimų istorijoje. 1992 m. didesnė buvo LDDP frakcija, o 1996 m. - konservatorių.

Dabartinis Seimas labai prastai sustygavo darbus, veiklą pradėjo skandalu, susijusiu su Greta Kildišiene. Pavardėmis nevardysiu, tačiau ypač valstiečių frakcijoje yra daugybė Seimo narių, kurie neverti būti Seimo nariais. Jie iki parlamentarų „netempia“. Be to, daug parlamentarų yra „pilki“, daugumos naujokų ne tik veidų, bet ir pavardžių žmonės iki šiol neįsimena.

Pasakykime tiesiai šviesiai - Ramūnas Karbauskis „išdūrė“ rinkėjus, kurie patikėjo, kad valstiečiai nepatvirtins verslui naudingo Darbo kodekso, nors tai buvo jų rinkimų kampanijos arkliukas. O kai jie atėjo į valdžią ir tą kodeksą beveik be jokių pakeitimų priėmė. Taip negalima daryti, už tai valstiečiai dar sumokės. Kaip ir dėl žemės saugiklių, kuriuos prieš rinkimus palaikė, o dabar naikina. Taip elgtis negalima. Veikiausiai valstiečiai nesitikėjo laimėti tiek mandatų, į sąrašą įrašė žmones, kurie didžiajai politikai nepasiruošę. Dabartinė situacija primena 1992-uosius, kai ir LDDP pritrūko žmonių ir į sąrašą įrašė bet ką.

Be to, Seimas mėtėsi dėl įvairių sprendimų - dėl PVM lengvatų šilumai, embrionų šaldymo, urėdijų ir kitų pseudoproblemų, kurios tikrai yra ne pirmoje vietoje, kai Lietuva baigia išsivaikščioti. Bet man vis tiek labiausiai kliūva tai, kad prieš rinkimus buvo „kabinami makaronai“, o dabar daroma tik tai, kas patiems valstiečiams reikalinga. Tai - tikras cinizmas, stiprinantis neigiamą požiūrį į politikus, esą jie gali šnekėti, ką tik nori, o po to viso to nedaryti.

Pažiūrėkime į emigracijos mastą. Jis rodo, kad politikai per mažai rūpinasi samdomais darbuotojais, nes rūpinasi verslu, ypač stambiuoju, specialiai kuriam patvirtintas naujasis Darbo kodeksas. Valdančioji klasė, tiesiai šviesiai pasakykime, daro nusikaltimą. Taip, per metus emigracijos visiškai sustabdyti neįmanoma, tačiau man susidaro nuomonė, kad politikai slapta džiaugiasi, jog žmonės emigruoja. Nes įsivaizduokite, kas būtų, jei visa ta išvykusi masė grįžtų. Emigrantai nušluotų valdžią. Būtų žiaurus socialinis sprogimas, nes darbo juk visiems nebūtų. Vien kiek pinigų reikėtų socialinei apsaugai ir t.t. Akivaizdu, kad šita politinė klasė būtų nušluota.

Dar norėčiau akcentuoti premjero elgesį. Štai Saulius Skvernelis Lietuvos medikų sąjūdžio spontaniškai kilusius reikalavimus pavadino šantažu. Taip jis įžeidė visą medikų bendruomenę. Medikų vietoje aš reikalaučiau S.Skvernelio atsistatydinimo. Manau, prie to ir bus prieita. Valdžioje turime du didžiausius cinikus. Pirmas buvo Andrius Kubilius, o dabar turime S.Skvernelį. Reikia bent jau vaidinti, kad tu užjauti, tačiau kai teisėtus reikalavimus vadina šantažu... O iš medikų reikalauja, kad jie per vieną pamainą priimtų po keliasdešimt pacientų. Ir dar prezidentė siūlo, kad nespėjančios gydymo įstaigos būtų baudžiamos. Visiškas absurdas. Man atrodo, kad artėja socialinis sprogimas.

Antanas KULAKAUSKAS, Politologas, Vytauto Didžiojo universiteto profesorius:

Vieni metai - per trumpas laiko tarpas, kad būtų galima daryti rimtesnes išvadas dėl Seimo darbo. Kita vertus, Seime, ypač jo valdančiojoje daugumoje, kuri dabar nebe visai dauguma, bet vis dar valdančioji, yra labai daug naujų parlamentarų, ypač valstiečių. Ir jie turi didesnį socialinį jautrumą - ne tik demonstruoja, kaip darydavo tradicinėmis vadinamos partijos, bet ir jį turi. Ir atitinkamai yra siekiai kažką keisti Lietuvoje. Ir anksčiau buvo kalbama, kad kažką reikia keisti, nes žmonės bėga iš Lietuvos, tačiau, be retorikos, nieko nebuvo daroma. O šitame Seime bent jau siekis kažką daryti yra tikras. Kitas dalykas - ar pakanka patirties tai daryti ir supratimo, kaip reikia daryti. O būtent patirties ir supratimo trūksta.

Kita vertus, problema yra ir ta, kad susiformavusi valdančioji visuomenės klasė yra susijusi su anksčiau valdžioje buvusiomis partijomis, ypač su konservatoriais, socialdemokratais, liberalais, ir ta klasė nelinkusi leisti daryti reformų, nes jai ir taip yra gerai. Kalbama, kad Lietuvoje gyventi blogai, bet ne visiems yra blogai. Todėl skurdo problema iš esmės nesprendžiama. Be to, trūksta konsolidacijos tiek valdančiojoje daugumoje, tiek valdančiojoje valstiečių partijoje. Žinant, kaip ji susiformavo, nėra keista. Dauguma atėjo į valdžią norėdami valdžios, o dabar, kai ją gavo, nelabai žino, ką daryti.

Dar vienas dalykas - dabartinė Vyriausybė yra techninė, kurią formuojant didžiausią įtaką turėjo prezidentė. O kai ministrai su valdančiąja partija susiję tik formaliai, efektyviai priimti sprendimus yra problemiška. Bet jei reikėtų rašyti pažymį valdančiajai daugumai, septynetą už gerus norus, pastangas atskirose srityse parašyčiau.

Saulius JURKEVIČIUS, Vilniaus licėjaus direktorius:

Bandymai kažką nuveikti buvo. Vienas sprendimas sukėlė labai daug diskusijų - mokslo metų ilginimas. Manyčiau, kad tai buvo teisingas žingsnis, judėjimas į priekį, aš tą sprendimą palaikiau. Daugiau ryškesnių veiksmų nebuvo. Na, buvo bandymas su profsąjungomis pasirašyti kolektyvinę sutartį, bandyta judinti aukštųjų mokyklų situaciją, tačiau ryškių, esminių pokyčių nėra labai daug arba beveik visai nėra. Kol kas pasiektas tik idėjinis lygmuo, o ne praktinis. Aišku, kažką pakeisti švietimo situacijoje yra sudėtinga, tačiau trūksta ir ryžtingų žingsnių. Belieka tikėtis, kad pritrūko laiko, kad jų dar matysime ateityje. Tačiau ryžtingi žingsniai yra nepopuliarūs, todėl kalbos dažniausiai taip ir lieka kalbomis. Juo labiau kad dažniausiai Vyriausybės bei Švietimo ir mokslo ministerijos veiksmai sukelia pedagogų bendruomenės pasipiktinimą. Kodėl? Manyčiau, tai lemia du niuansai. Pirmiausia daugelis reformų nedavė teigiamų rezultatų. Antra - žmonės yra išvarginti, nespręstos problemos tapo gilios.

Povilas GYLYS, Ekonomistas, profesorius:

Politinėje jėgoje, ėjusioje į rinkimus, buvo žmonių, kurie bent jau šiek tiek norėjo pakeisti mūsų ekonominę politiką. Bent jau rinkimų programa tai suponavo. Yra ir šiandien judesių, kurie rodytų, kad kai kas lyg ir norėtų permainų į gerąją pusę, yra supratimo, kad yra daug neteisybės, nelygybės problema vis aštrėja, nes realiosios pajamos, kai taip kyla kainos, mažėja tiek pensininkams, tiek valstybės tarnautojams. Bet kol kas rimtesnių žingsnių nėra. Progresiniai mokesčiai tiesiog būtini, bet ideologinis laukas, kuriame veikia šita Vyriausybė, yra toks galingas, kad net tie žmonės, kurie norėtų, negali to padaryti. Juk visi žinome, kad Lietuvą valdo ne Parlamentas, todėl politikai privengia priimti sprendimus, neparankius tiems, kas valdo. Pasekmė - mūsų viešieji finansai yra labai maži, bene mažiausi visoje ES, jei lygintume pagal jų dalį nuo BVP.

O viešuosius finansus galima ir reikia padidinti. Tik ne vargšų, o turtingesnių ir vidutines pajamas gaunančių, tokių, kaip aš, sąskaita. Bet tokios diskusijos net nėra, išskyrus „Respublikos“ leidinių grupę, kuri to imasi. Dabar apie problemas pradėjo šnekėti medikai. Jų algos yra gėdingos, gėdingos algos yra ir universitetuose, o tai yra dėl mažų viešųjų finansų. Galėtų mūsų politikos vyrai ir moterys (o viena yra galinga) susėsti ir pradėti kalbėtis, kaip galima būtų didinti biudžeto pajamas, kad ir algas būtų galima didinti, ir finansavimą kitoms svarbioms reikmėms. Pinigų tankams turime, o kitiems nacionalinio saugumo klausimams spręsti skirti negalime. Pavyzdžiui, emigracija šiandien yra pats svarbiausias nacionalinio saugumo klausimas. Bet jam pinigų nėra.

Pagrindiniai žmonės Vyriausybėje neturi pakankamos kompetencijos, o, pavyzdžiui, finansų ministras yra liberalas. Ar gali liberalas rūpintis valstybe? Negali, nes liberalams valstybė yra blogis. O kaip liberalas pateko į valstiečių Vyriausybę? Ne paslaptis, kad valdančiajai daugumai labai trūko žmonių, ji netikėtai net sau pačiai gavo tokias galias, todėl tenka paskirti tokius žmones, kokie tik atsiranda.

Krescencijus STOŠKUS, Filosofas, humanitarinių mokslų daktaras:

Kultūroje yra kažkoks rūgimas. Permainų, ypač pozityvių, nematyti. Suirimo daugiau atsirado, nes daugiau konfliktų išryškėjo. Pažadų buvo daug, tačiau procesai vyksta priešinga linkme, įsiteisino kultūros degradacija. Galima tikėtis, kad iš to rūgimo kažkas išrūgs, bet dabartinė padėtis yra nedžiuginanti.

Ne kartą esu sakęs, kad kultūra neturi deramo ministro. Dabartinė ministrė yra atsitiktinis žmogus, asmenybė, susiformavusi svetimoje kultūroje, todėl ką nors veiksmingo nuveikti nėra pajėgi. O Seimo struktūroje vyrauja partiniai interesai, susiskaldymas, todėl irgi sunku kažko teigiamo tikėtis. Tačiau kultūra nėra išimtis, kitose srityse irgi nematau pozityvių dalykų. Kad ir dėl tų pavardžių rašymo. Vis suka vietoje, trypčioja ir nieko nepriima. Vietoj to Seimas nori sudaryti komisiją, kuri tirtų, kodėl blogai dirbo Andriaus Kubiliaus Vyriausybė, siūloma net ir Gedimino Kirkilo Vyriausybę ištirti. Gal geriau ne knaisiokimės po praeitį, ne suvedinėkime sąskaitas, o pagalvokime apie ateitį? Gal būtų ir gerai, jei išsiaiškinsime tai, kas buvo nuslėpta, tačiau nė vienos komisijos tyrimas nepasiekia finišo, todėl tai tėra laiko ir energijos švaistymas, tokia politika yra destruktyvi.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (32)

  • sparnams 2017 lapkričio mėn. 17 d. 18:33:42

    supainiojai žodžius dainos:
    Sparnuotosios subynės skraidys skraidys skraidys

  • visokiems jurkievičiams 2017 lapkričio mėn. 17 d. 18:29:03

    ilginti mokslo metus, tai tas pats, kaip ilginti dieną. Tikriausiai
    licėjaus bomžas žino šią pasaką. Sugrįžimas į parduotas vasaras.
    Betgi nėra žasų, kad visiems vaikams užtektų ganymui, todėl
    licėjastas siūlo kaip nors prastumti vasarą mokykloje.

  • Agnė 2017 lapkričio mėn. 16 d. 06:38:05

    Ir dar: Skvernelis gal ir persūdė kalbėdamas viesšai, bet atradus tokį
    palikimą, tik viskam abejingas žmogus, gali ramiai tauzyti, kad
    "komunizmas" jau bus rytoj

  • Agnė 2017 lapkričio mėn. 16 d. 06:32:12

    Jeigu konservatoriai nebūtų pasipūtę dėl "prapiltų" rinkimų ir
    susitelkę būtų kibę į darbą su laimėjusiais LVŽS Lietuvos
    išsaugojimui, tokių cirkų dėl embrionų, paltukų, Karbauskio padurkų,
    šilumos lengvatų atstatymo, "žemkės" šaipymosi, LRT nuolatinio
    kiršinimosi laidose .... viskas geriau būtų susidėlioję. O pajudino
    daug! Nes to niekada nebuvo per 27metus! O medikams linkėčiau nurimti ir
    pažiūrėti į savo lgoninių poliklinikų vadovus ko "privadovavo" O A.
    Verygai tik ištvermės linkiu.

  • 0bjektyvus 2017 lapkričio mėn. 15 d. 22:53:20

    bet kumečiai ir išrinko šituos latifundininkus. Ir dar išrinks ir į
    prezidentus ir į kitą seimą. tai kaip čia išeina?

  • objektiviam asilui 2017 lapkričio mėn. 15 d. 21:45:17

    o kada kumeciai kam nors rupejo?

  • oo 2017 lapkričio mėn. 15 d. 21:43:09

    nuvyle?o kada jie paskutinius 25 metus nenuvyle?...buvo ir blogiau

  • bigcatwar 2017 lapkričio mėn. 15 d. 19:21:33

    O dabar reikes kurt Tautos Teisma ir baust tuos seimo chlenus kurie kenke
    Lietuvai. 1 konfiskuot pavogtus turtus 2 ir iki smercio priverst dirbt
    viesuosius darbus.

  • objektyvus 2017 lapkričio mėn. 15 d. 14:20:58

    Na niekaip negaliu pasakyti daugiau kaip penkias pavardes pas valstiečius
    seimūnus. Apklausiau visus draugus, bet ir jie nieko negirdėję daugiau.
    Tai ką ta pilka masė gali nuveikti? Be išsilavinimo be stiprios
    pasaulėžiūros? O ir latifundininko Karbauskio mąstymas niekada nebus
    už savo vargšus kumečius. Gali tik apsimetinėti kad tau tai rūpi. Kai
    atiminėjo žemes iš šimtų nusigyvenusių ūkininkų, tai kas jam
    rūpėjo?

  • Nuom 2017 lapkričio mėn. 14 d. 23:05:33

    p. Dumblauskas pasakė tai, kaip yra iš tikrųjų.

  • reikia gero prezidento 2017 lapkričio mėn. 14 d. 22:21:13

    Kai Lietuvoje prezidentaus Matijošaitis viskas pagerės.

  • >nuomonė (tęsinys) 2017 lapkričio mėn. 14 d. 21:21:23

    Todėl vos Valstiečiai atėjo į Seimą, dar neprisiekusius užgriuvo
    įžeidinėjimų ir patyčių lavina. Viskas jiems buvo negerai, o ypač
    žurnalistai. Tad ar gali žmogus normaliai dirbti ir atsilaikyti prieš
    tokius puolimus...Galima būtų tęsti ir tęsti, nes to susikaupę ne
    vienam tomui aprašyti... Šlykštu ir skaudu dėl tokių žmonių...

  • >nuomonė 2017 lapkričio mėn. 14 d. 21:12:59

    Pritariu Jums, kad Valstiečiai bando kažką daryti, bet nusistovėjusi
    rutina ar Dumbliausko, konservatorių ir visų senųjų partijų
    nusistovėjęs dumblas taip susicementavęs kad jokie buldozeriai kažin ar
    įveiks, o ką jau kalbėti apie gerus norus ir ketinimus, kurie bejėgiai
    prieš senąją brežnevinę stagnacija. Laimei, dar ES komisarai kartais
    jiems pabadydavo į sėdimasias.
    27 metai per šį laikotarpį senoji nomenklatūra užsiaugino savo
    pakaitalus ir juos išmokė kaip dirbti sau, o ne valstybei ir jos
    žmonėms. Todėl vos valstiečiai atėjo į Seimą

  • nuomonė 2017 lapkričio mėn. 14 d. 17:24:02

    Sumažėjo politkorektiškumo,visi žmonės drąsiau sako savo nuomonę
    išsako kas blogai,kas gerai."Valstiečiai"elgias įžvalgiai,pasako kaip
    ką darys,visuomenei prieštaraujant,daro koregavimus sprendimuose.Taip
    atsikuria visuomenė neužsisklendusi,išsakanti savo nuomonę vis
    atviriau.Taip atsiranda tarp valdžios ir žmonių nerašytas
    ryšys,bendravimas.Tai ir yra pačios racionaliausios aklausos.Sakoma:"gera
    pradžia pusė darbo".
    Pagaliau garsiai įvardintas ir pripažintas skurdas,socialinė
    atskirtis.Tik tai pripažinus atsirado racionalus darbas jo
    šalinimui.Gražintos pensijos tiek nedirbantiems tiek dirbantiems
    pensininkams greit ir geranoriškai.
    Nesimato,kad gėlytes,ar kokią daržovę parduodami senoliai butų
    vaikomi,ar kokia močiutė dėl pasisakymo "apie dilgėles" būtų
    baudžiama."Valstiečiai"geriau supranta žmones,žino jų gyvenimą,jis
    jiems artimas,savas.
    Pinigų įsisavinimas kultūrai ar sukūrė išliekamąją vertę,ar
    dvasiškai gaivino ir vedė 26 metus kultūros keliu?.Ar norima tai
    kartoti?

  • tai ką daba daryt? 2017 lapkričio mėn. 14 d. 15:25:55

    pats Stoškus patapo destruktyvus,atmesdamas kabyliaus vyriausybės broko?
    tyrimą.Nejau nemato,kaip puolė gelbėtis konservatoriai,išsigandę
    būtent tokio tyrimo.Aiškiai destruktyvus patapo ir eks"politologas" iš
    Palangos tas ,na,kaip jį komsomolkės buvęs redaktorius....O kad nieko
    neįvyko .lyginant su 27 metus prasmirdusia politine bala - na čia
    jau....Nors buvo ir laaabai neigiamų veiksmų.

  • Mix 2017 lapkričio mėn. 14 d. 15:04:01

    Pritariu "Rūtai"- tiksliausiai dabartinę padėtį Lietuvoje apibūdino
    dr.V.Dumbliauskas. Lygiai taip pat pasisakyčiau, ir dar griežčiau.
    Pokyčių nėra dėl tokių žmonių, kuriems viskas gerai ir "vsio
    zakono".

  • Žmogus 2017 lapkričio mėn. 14 d. 15:00:50

    Dabar tokie laikai.Neduok Dieve, jei vėl užeitų konservatoriai, o kaip
    matosi, kad jiems ruošiama dirva. Nuoširdžiai linkiu : dirbkit,kurkit
    naujas darbo vietas netik saviškiams, gal tada netik jums gyvenimas
    pagerės bet ir mums.Labai liūdna nuo tų nuolatinių akcijų varguoliams,
    kartais atrodo, kad susidarė nauja išlaikytinių pašalpinių klasė.

  • Monika 2017 lapkričio mėn. 14 d. 14:33:55

    Man visada nemalonu skaityti Dunmbliausko pasisakymus ir aš jo paskaitų
    niekada nelankyčiau, jei sugrįžtu studentiški laikai...

  • Safyras 2017 lapkričio mėn. 14 d. 13:26:43

    Visa tai tik eiliniai tauškalai... Kaunas pradėjo žymiai keistis tik
    labai neseniai... O daug metų buvo stagnacija, išskyrus didelių prekybos
    centrų, vaistinių, mokamų medicinos klinikų steigimasis ...Ar kada
    buvo , kad lietuviškas obuolys kainuotų daugiau kaip 3 litus? Kainos
    kyla, o politikai su žurnalistais bando visus įtikinti, kad gyvenimas
    visiems gerėja...Tik organizuoja labdaros fondus, tik, kažin kam jie turi
    atsiskaityti ir kas juos kontroliuoja?

  • Angelė 2017 lapkričio mėn. 14 d. 12:23:31

    Kaip visada,malonu skaityti profesoriaus,ekonomisto P.Gylio mintis.Jis
    visiems suprantama kalba,blaiviai analizuoja šiuolaikinę situaciją,o ne
    tik besąlygiškai viską kritikuoja,kaip V.Dumbliauskas.Tikrai tokį
    negatyvą skleidžiantis docentas paskatins ne vieną studentą greičiau
    nešdintis iš šalies...Manau,tikrai neteisinga yra teigti,kad dabartinis
    Seimas ir Vyriausybė nieko nedaro padėčiai taisyti.Bet teisingai
    pastebėjo gerb.P.Gylys,kad valdo ne tik Parlamentas...

  • Algimantas 2017 lapkričio mėn. 14 d. 12:18:50


    Mano gyvenimas negerėja, bet ir neblogėja. Bet valdžių jau daug
    pasikeitė, o žmonių gyvenimas - ne. Gal jei nustotų vogti pinigus visi,
    švaistyti nereikalingiems projektams, būtų sąžiningi, tada atsirastų
    iš ko ir žmonėms gyvenimą gerinti.

  • Dainius 2017 lapkričio mėn. 14 d. 11:54:22


    Mano gyvenimas nesikeičia. Turi pasikeisti karta, kad pasikeitus valdžiai
    ir žmonių gyvenimas pasikeistų. Požymių tam yra, nes matome stiprų ir
    konkurencingą jaunimą. Turi pasikeisti požiūris, turi dingti savų
    protegavimas. Tuomet ir pinigų atsiras, ir žmonės uždirbti galės.

  • >Jonai 2017 lapkričio mėn. 14 d. 11:27:58

    Atsakykit, jei visas jaunimas ieškos ateities svetimuose kraštuose, tai
    kas kurs ateitį čia savo gimtojoje žemėje. Paliegę pensininkai,
    lopšiuose dar gulintys vaikai ar jau vos paaugę paaugliai, kurių tėvai
    ateitį kuria svetimiems tik ne savo kraštui. Amoralu net taip kalbėti ir
    mąstyti, jei tai būtų ir tiesa.
    O aš manau bėga tik silpnavaliai, tingėję mokytis ir dirbti. Juk ten
    moka pašalpas, todėl galima ir pramisti... Arba vergauti toliau, tačiau
    grįžti yra per žema ir principai neleidžia. O tokių ten begalės...

  • Jonas 2017 lapkričio mėn. 14 d. 10:57:30

    Tai tik kalbos. O esmė tame, kad Lietuvoje po ilgos bolševikinės
    okupacijos mažai liko nesavanaudžių, garbingų ir protingų žmonių. O
    kurie liko, jie nestoja į susikompromitavusias partijas, virtusias
    neskaitlingomis negabių ir nieko nemokančių savanaudžių bandas. Jos
    nemoka ir negali valdyti šalies. Jie ištaško ir išvagia negausų
    biudžetą ir ES lėšas. Žmonės ne tik dėl didesnio atlyginimo
    masiškai bėga iš šalies - jie nemato ateities.

  • pensininkas 2017 lapkričio mėn. 14 d. 10:56:31

    Dr. Vytautas DUMBLIAUSKAS, Politologas, Mykolo Romerio universiteto
    docentas:Pasakykime tiesiai šviesiai - Ramūnas Karbauskis „išdūrė“
    rinkėjus, kurie patikėjo......Jei universitetu docentai "isdurineja" tai
    kokia kalba galibuti apievalstybes valdyma ir morale?

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PAGERBS: Lietuva pagerbs Suomijos, Estijos, Lenkijos ir Latvijos nepriklausomybės šimtmetį; Vyriausybė ministro pirmininko Sauliaus Skvernelio iniciatyva nusprendė tomis progomis iškelti Lietuvos valstybės vėliavą šalims minint nepriklausomybės jubiliejų.
  • ATAŠĖ: siekdama paskatinti Lietuvos eksportą į Nyderlandus bei Nyderlandų investicijas, Ūkio ministerija siūlo steigti komercijos atašė pareigybę Nyderlanduose vietoj komercijos atašė pareigybės Sankt Peterburge; trečiadienį posėdyje šiam siūlymui pritarė Vyriausybė.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. Rolandas Paksas. Kitų metų biudžetas - duoklė vis labiau atgyjančiam „karo demonui“
2. Tautos išlikimas - jos pačios savigarbos reikalas
3. Jam tik metai. Kartais prireikia sauskelnių
4. Seimūnai darbo bijo kaip velnio
5. Valstybės pagalba jaunoms šeimoms - sukišti visus į plačią bankų kišenę
6. Seimas metus dirbo ar pridirbo?
7. Nemylintis Dzūkijos dzūkas - nemyli ir Lietuvos
8. Nežabota valdžia. Galią ir įtaką pajutę seimūnai gali sunaikinti bet ką
9. Naujas tolerancijos vardas - liberalizmas
10. Lietuvos gyventojų laimės indeksas - išvykusiųjų skaičius
11. Būti kultūringam R.Karbauskiui nepavyko, labiau jį traukia prie žemės
12. Pirmieji Seimo metai - prisvilę
13. Seimo narys P.Urbšys: Jaučiuosi, kad esu kaip svetimas
14. Yra knyga, skirta ir tautinę nesantaiką kurstančiai R.Vanagaitei. Baudžiamasis kodeksas
15. „Lidlui“ - nauda, žmonėms - kančia
16. Užsienio investicijos, kurios kenkia
17. Premjere, žmonės ir nuo jūsų bėga
18. I.N.Lingienės Lietuvoje visada tvyro meilė ir pagarba
19. Alumi ir milteliais aprūpins R.Karbauskis
20. Signataras Z.Vaišvila į teismą padavė ir Rusiją, ir Lietuvą
21. Ar „Rokiškio sūrio“ vadovas D.Trumpa ir JAV prezidentas D.Trampas yra tikri giminės?
22. D.Grybauskaitė įtakingiausia taptų, jei teroristu išvadintų D.Trampą
23. Prašymai čigonų tabore: baikite sėti mirtį
24. Nereikia nukloti kapų žvakėmis
25. Prabanga. S.Skvernelis skrido į Suomiją pasikalbėti apie orą
reklama
darbas

Kas turėtų nuspręsti dėl lietuviškos abėcėlės papildymo?

balsuoti rezultatai

Ar pritartumėte savo daugiabučio namo renovacijai?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -4  0 C

   -2  +1 C

 

   +2  +6 C

   -1  +5 C

  +3  +7 C

 

   +6  +8 C

    4-9 m/s

    1-8 m/s

 

      1-6 m/s

 

USD - 1.1749 PLN - 4.2155
RUB - 68.9476 CHF - 1.1609
GBP - 0.8881 NOK - 9.6723
reklama
Velyke2017