respublika.lt

2017 gruodžio 14, ketvirtadienis

koncertas

Nežabota valdžia. Galią ir įtaką pajutę seimūnai gali sunaikinti bet kąnuotraukos (11)

2017 lapkričio mėn. 17 d. 07:30:17
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

Šis Seimas dirba dar tik metus, tačiau jau sumušė apkaltų rekordus. Apkaltos rengiamos arba planuojamos jau 4-iems parlamentarams - Mindaugui Basčiui, Artūrui Skardžiui, Vytautui Juozapaičiui ir Kęstučiui Pūkui. Tiek daug apkaltų iniciatyvų nebuvo nė viename Seime, ypač per pirmuosius kadencijos metus. Ką tai reiškia?

 

- Dabartinis Seimas labai nepakantus bet kokioms nuodėmėms, susirinko kaip niekad nuodėmingi parlamentarai ar dar kas nors? - „Vakaro žinios“ klausė teisininko, Nepriklausomybės Atkūrimo Akto signataro Egidijaus BIČKAUSKO.

- Na, apsivalymais aš netikiu. Tai yra daugiau politinės intrigos ir tarpusavio kova. Aišku, į kiekvieną iniciatyvą reikėtų labiau įsigilinti, bet bent jau V.Juozapaičio atveju tai tikrai nevertėtų švaistytis apkaltomis, nes net pats apkaltos mechanizmas nuvertinamas. M.Basčio atveju tai yra daugiau politinis reikalas ir bus labai įdomu sulaukti, kaip į tai pažiūrės Konstitucinis Teismas. Tam tikra prasme nežinau, kam reikėjo išleisti tiek garo ir energijos, bet iš dalies gal net ir bus naudinga, kad Konstitucinis Teismas pasvarstytų, gal tai turės tolimesnės įtakos politiniam procesui. K.Pūko atveju, manau, derinamės prie pasaulinių tendencijų, kurios man net juokingos. Man kilo originali mintis: dabartiniams politikams reikia avansu pareikšti, kad jie atsiprašo - galvoja, kad prie nieko nepriekabiavo, bet dėl visa ko atsiprašo visų galimų pranešėjų, kurie kreipsis.

Neįsigilinęs į konkretų atvejį negaliu daryti išvadų, ar K.Pūkas ne per toli nuėjo, tačiau dažnai perlenkiame lazdą. Štai šiandien nuėjau į pašto skyrių, nes reikėjo išsiųsti registruotą laišką. Eilėje stovėjo daug žmonių, o už manęs - jauna mergina, kuri rankose laikė dvi dideles siuntas. Aš pasižiūrėjau į ją ir pagalvojau: „Mano išauklėjimas šiaip jau reikalauja pasakyti, kad laikau nedidelį vokelį ir laiko turiu, todėl užleidžiu ją į priekį“. Tačiau dėl dabartinių tendencijų juokais pagalvojau, kad ir tai gali būti vertinama kaip priekabiavimas, o gal mergina ir galėtų įsižeisti, nes ją neva silpnesniu žmogumi laikau. Pastovėjome ir taip viskas baigėsi.

- Jei K.Pūkas seksualiai priekabiavo, tai yra nusikaltimas, įrašytas į Baudžiamąjį kodeksą. Tai gal bendros kompetencijos teismas teisia? Ar normalu, kad jis anuliuojamas iš proceso grandinės?

- Prisiminkime, kad Rolando Pakso atveju buvo pereita visa grandinė, pradedant Seimu ir baigiant Konstituciniu Teismu, ir galų gale jam įgyvendinta apkalta. O po viso to Aukščiausiasis Teismas pareiškė, kad nieko tokio jis nepadarė. Bet rezultatas liko tas pats, žmogus taip ir liko nušalintas. Kai kam reikalinga ne objektyvi tiesa, o politinių siekių įgyvendinimas. Neginu K.Pūko, tačiau manau, kad jam visos problemos kilo ne konkrečių moterų, o tų pačių politikų iniciatyva. Todėl reikia labai gerai viską išsiaiškinti. Nes jei prieisime iki to, kad už bet ką bus inicijuojama apkalta, tai bus labai negera tendencija. Rimti klausimai nuo to nukentės, o ir parlamentarai ims bijoti aštriau pasisakyti.

Kalbant apie A.Skardžių, irgi iki galo nesu susipažinęs su niuansais. Tačiau prisimenant jo, švelniai tariant, abejones dėl suskystintų gamtinių dujų terminalo ir išlaidavimo dėl to, prisimenant jo vadovautos komisijos išvadas apie tai, kas prieš kelerius metus vyko energetikoje, kyla įtarimų, kad tai gali būti sąskaitų suvedinėjimas už tam tikrą poziciją. Vėl gi ar tai nėra energijos švaistymas?

- Tokių komisijų jau turėjome. Pavyzdžiui, buvo nustatyta, kad konservatoriai amerikiečiams dovanojo „Mažeikių naftą“ ir dar primokėjo.

- Buvo. Na ir kas? Rezultatų, pasekmių - jokių. Galų gale, dabar visi pripažįsta, kad ir dujų terminalas mums per didelis ir yra našta. Bet kas iš to? Pavyzdžiui, mano šeima (mes namą šildomės dujomis) moka tam tikrą mokestį už terminalą - ne tik už dujas, bet ir vien tik už terminalą. Kas atsakingas už tai, kad priimtas sprendimas dėl per didelio terminalo? Kas atsakingas už tai, kad Bronislovui Lubiui neleista statyti žymiai mažesnio terminalo, kuris būtų patenkinęs Lietuvos poreikius ir kainuotų žymiai žymiai žymiai pigiau. Nustatytume, bet kas iš to?

Visos tos komisijos, tos apkaltos, manau, nėra vien tik bandymas nukreipti dėmesį. Manau, tai yra ir siekis įsitvirtinti politiškai. Štai Seimo Nacionalinio saugumo ir gynybos komitetas, gavęs laikinos tyrimo komisijos įgaliojimus, pradėjo tyrimą. Tai galingi svertai. Įsivaizduokite, jei į tokią komisiją, kuri iš principo tiria antivalstybinę veiklą, iškviečiamas kokios nors įmonės vadas. Tai būtų smūgis įmonės reputacijai. O politikai pajunta galią, įtaką, lyg padidėja jų savivertė, nes gali bet ką šokdinti. Tačiau tik švaistoma energija. Būtų įdomu atlikti tyrimą, kiek, pavyzdžiui, Seimas per savaitę skiria laiko propagandiniams svarstymams, ir kiek - konstruktyviems dalykams.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (11)

  • o Jonas 2017 lapkričio mėn. 19 d. 22:58:58

    kaip buvo durnelis, taip ir liko. nesupranta, kad seimas su apkaltomis tik
    im ituoja darbą ir nukreipia dėmesį nuo rimtų problemų. Kas atsakė
    dėl naftos padovanojimo? Kas atsakė dėl kosminių terminalo išlaidų?
    Bet tas , kas šias bėdas įvardijo-nubausti. Paksas nušalintas,
    Skardžius baigiamas sulesti. Reikia palaukti, kada Gretutės balsas
    pasireikš dėl seksualinio priekabiavimo-juk mašina važinėjo ji,
    įforminta motinos vardu-vadinasi abiem reikėjo pagulėt su Jonu-t.y.
    karbauskiu

  • xxx 2017 lapkričio mėn. 18 d. 17:46:42

    Ar tai reiškia, kad viskas politizuota ir tiesos neverta net ieškoti,
    kad seimas niekada neapsivalys?

  • x 2017 lapkričio mėn. 18 d. 00:41:49

    Apkaltos reikalingos ne tik išvardintiems seimūnams, bet daugeliui, nes
    daugelis pripratę užsiimėti įtakomis, korupcija.

  • senis 2017 lapkričio mėn. 17 d. 17:34:53

    ar cia putinas

  • Adomonis P. 2017 lapkričio mėn. 17 d. 14:40:19

    Kam reikėjo veržtis į Seimą jei nesugebama nieko padaryti Lietuvos
    labui sukiršinot rinkėkus su butelių skaičiavimu ir tai su matematika
    skistai būta nepažangių.

  • As 2017 lapkričio mėn. 17 d. 12:47:54

    pilnai sutinku su gerb. Biskausko nuomone. Tai zmogu is senu Sajudzio
    laiku, kai kas tiesa buvo laikoma tiesa, o kas melas - melu. Dabar deja,
    daznai buna kitaip. O Bickausku ir daugeliu kitu anu laiku Sajudieciu as
    turiu pagrindo tiket, nes jie zmonems, saliai tikrai nori gero. Tik gaila,
    kad mazai ju dabar like realioje politikoje..

  • inga 2017 lapkričio mėn. 17 d. 12:11:00

    pritariu bickauskui 100 procentu

  • Jonas 2017 lapkričio mėn. 17 d. 11:19:16

    Bet argi normalu, kad Pūkas nuo pavasario "serga" ir už tai gauna
    atlyginimą, apie kurį daugelis Lietuvos žmonių negali net svajoti? Argi
    normalu, kad po Seimą šlaistosi girtas Balsys? Argi Skardžius dirbo ne
    savo interesams? Ar tinka Juozapaičiui uždarbiauti? Argi Seimas neturi
    apsivalyti nuo sukčių ir savanaudžių? Bičkauskas skatina chaosą ir
    nepasitikėjimą teisėsauga ir Seimu. Ar tai normalu?

  • +Juozas 2017 lapkričio mėn. 17 d. 09:21:31

    Teisingas straipsnis.

  • Kiškių sukilimas 2017 lapkričio mėn. 17 d. 08:55:52

    Jeigu nebūtų energetikos srityje bent vieno nusimanančio toje srityje,
    kuris vardan tautos interesų guldo galvą ant ešefoto, tai apie
    mafiozinius energetikos darbelius net nesužinotume. Nebent po 300 metų
    iš istorijos mokslo studentų.

  • Safyras 2017 lapkričio mėn. 17 d. 08:17:34

    Nelabai suprantu, kokius mokslus ir kur reikia baigti, jog suprastum
    buvusių ir esamų politikų samprotavimus. Kaip gali žmonės, baigę tuos
    pačius teisės mokslus aiškinti valdžios įstatymus ir nutarimus
    skirtingai. Tai kam reikalingi visi tie teisimai : Konstitucinis teismas,
    Aukščiausias teismas ir t.t. , jei gaunasi skirtingi rezultatai, o
    žiniasklaida visa tai interpretuoja, kaip nori...Rašytojas, rašydamas
    romaną gali istorinius įvykius vertinti subjektyviai, bet teismai žmones
    už nusikaltimus baudžia . Tik neaišku pagal ką: pagal pažįstamų
    žmonių ratą, naudingų žmonių ratą ar piniginės storį... Tai ir
    gaunasi kai kada iš tragedijos -komedija, kuri nėra aukščiausios
    klasės...

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • LAUREATAS: Lietuvos sporto žurnalistų federacijos surengtoje Metų apdovanojimų ceremonijoje „Metų pašnekovo“ prizą už bendravimą su žiniasklaida pelnė vyrų krepšinio rinktinės vyriausiasis treneris Dainius Adomaitis, jis rinkimuose aplenkė futbolo rinktinės strategą Edgarą Jankauską ir langvaatletę Airinę Palšytę.
  • PASIRINKIMAS: prezidentė Dalia Grybauskaitė pasirašė dekretą, kuriuo pritarė Vyriausybės siūlomai Irmanto Jarukaičio kandidatūrai į Europos Sąjungos Teisingumo Teismo teisėjus, pasirinkimas motyvuojamas reikšmingu šio pretendento indėliu integruojant Lietuvą į ES.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas

Ar įstatymas padeda apsaugoti vaikus nuo smurto?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate donorystei?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -3  0 C

   0  +2 C

 

   -2  +2 C

    0  +4 C

   +1  +3 C

 

   0  +3 C

    7-17 m/s

    2-7 m/s

 

      1-5 m/s

 

USD - 1.1736 PLN - 4.2146
RUB - 69.1283 CHF - 1.1647
GBP - 0.8791 NOK - 9.8253
reklama
Respublikos spaustuvė 2014-12