„Vakaro žinios“ ketvirtadienį rašė, jog Vyriausybė patvirtino unikalų Lietuvos komunikacijos rinkoje susitarimą - Vyriausybė ir keturios Lietuvos komunikacijos srities asociacijos sutarė bendradarbiauti, formuojant Lietuvos įvaizdį pasaulyje. „Vakaro žinios“ klausė, kiek toks susitarimas kainuos mokesčių mokėtojams, štai kokį atsakymą gavome.
Vyriausybės kancleris Algirdas Stončaitis teigė vertinantis šį susitarimą bei neslėpė, jog ankstesni bandymai kurti Lietuvos įvaizdį buvo nesėkmingi. Susisiekti su kancleriu ir tiesiai paklausti, kokios buvo tos nesėkmės ir kiek jos atsiėjo mokesčių mokėtojams, nepavyko, mat valdininkai apsistatę atstovais spaudai.
Kad kainavo ir taip žinoma. Vien 2008 metais patvirtinta ir po metų nutraukta Lietuvos pristatymo pasaulyje strateginio marketingo koncepcija „Lietuva - drąsi šalis“, 2005-2008 m. atskiroms šalies įvaizdžio formavimo priemonėms vykdyti, panaudojo apie 63 mln. litų (beveik 19 mln. eurų). Šiuos skaičius ne iš piršto išlaužėme, juos paskelbė Valstybės kontrolės auditas. Ar tapo Lietuva pasauliui žinomesnė?
Kiek pinigų dar ištaškyta po to sekusioms ir nenusisekusioms Lietuvos garsinimo idėjoms, istorija nutyli. Ar panašiai nebus ir šį kartą? Garantijų, deja, nėra. Kad komunikacijos grandai nedirbs „už ačiū“ net iš kilniausių paskatų, niekas neabejoja.
Bet kiek tai kainuos ir kas mokės? Vyriausybės kanceliarija šį „Vakaro žinių“ klausimą mandagiau apėjo. „Paskelbus pirkimą, bus siekiama gauti optimaliausią kainos ir kokybės atžvilgiu pasiūlymą ir užtikrinti tiekėjams galimybę konkuruoti, todėl kaina nėra skelbiama...“ Šit jums ir atsakymas. Lietuva - tikrai drąsi šalis.