respublika.lt

G.Nausėdos komunikacijos vadovo atsakasi: tai yra gerai suplanuotas puolimasnuotraukos (15)

2019 gegužės mėn. 20 d. 14:22:46
Paulina Levickytė, Benas Brunalas ,Dainora Karklytė, Elta

Reaguodamas į kandidatės į prezidentus Ingridos Šimonytės štabo kreipimąsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl Gitano Nausėdos išlaidų rinkimų kampanijai, šio kandidato štabo komunikacijos vadovas Aistis Zabarauskas bet kokius kaltinimus atmeta.

 

Anot jo, tai yra gerai suplanuotas puolimas bei bandymas nukreipti dėmesį nuo fakto, kad I. Šimonytę finansiškai gausiai rėmė konservatoriai.

„Nenorime veltis į jų dabar primetamą žaidimą ir sukurtus politinius įvykius. Kai baigsis rinkimų kampanija, pagal įstatymą, mes pateiksime audituotas ataskaitas“, - pirmadienį sakė A. Zabarauskas, pridūręs, kad šiuo metu vyksta auditorių paieškos, o ataskaitos bus pateiktos po rinkimų.

Sulaukę kaltinimų dėl didžiulio kiekio reklamos lauko stenduose, G. Nausėdos komunikacijos vadovas teigė, kad šiuo metu tokios reklamos yra gerokai mažiau nei pirmame ture.

„Žmonės atsirinks patys. Mūsų oponentai teigė, kad išleido daugiau nei pusę milijono, bet rezultatai buvo iš esmės tokie patys kaip ir mūsų“, - pridūrė A. Zabarauskas, akcentuodamas norą keisti dabartinę įtarimų mėtymo politinę kultūrą

Įtampa tarp kandidatų auga: kreipėsi į VRK dėl G.Nausėdos kampanijos finansavimo

Įtampa tarp kandidatų į prezidentus auga. Kandidatės į šalies vadovus Ingridos Šimonytės štabo vadovas Paulius Lukauskas kreipėsi į Vyriausiąją rinkimų komisiją (VRK) dėl kandidato į Prezidentus Gitano Nausėdos politinės kampanijos finansavimo bei kampanijos stebėsenos, kurią turėtų atlikti VRK. P. Lukauskas prašo skubiai pradėti G. Nausėdos politinės kampanijos pajamų ir išlaidų patikrinimą ir nustatyti, kokios yra tikslios kampanijos išlaidos.

Pirmadienį I. Šimonytės štabo išplatintame pranešime teigiama, kad, gegužės 20 d. VRK tinklalapyje skelbiamais duomenimis, savarankiškas politinės kampanijos dalyvis G. Nausėda yra surinkęs 196444,50 euro lėšų. Iš jų 172 385 eurų yra stambios fizinių asmenų aukos, 6359,50 eurų fizinių asmenų mažos aukos ir 17 700 eurų paties kandidato nuosavos lėšos (t. y. maksimali galima savo politinei kampanijai finansuoti lėšų suma).

Rašte VRK P. Lukauskas pažymi, kad įvertinus prieinamus reklamos monitoringo duomenis, pirmajame ture G. Nausėdos išlaidos tik reklaminėms priemonėms turėjo siekti mažiausiai 184 508 eurų (televizijos reklama - 95 468 eurų, radijo reklama - 28 000 eurų, lauko reklama - 32 000 eurų, reklama spaudoje - 29 040 eurų).

Pasak jo, be paminėtų masinės reklamos priemonių, G. Nausėdos politinė kampanija dar patyrė išlaidas gaminant lankstinukus, plakatus, nuomojantis patalpas, mokant už kelionių po Lietuvą kuro išlaidas, salių nuomas, sociologinius tyrimus, vizualinės medžiagos dizainą ir maketavimą, klipų kūrimą, fotografavimą ir kitas išlaidas. Pačiais minimaliausiais vertinimais vien pirmame Prezidento rinkimų ture G. Nausėdos išlaidos turėjo siekti nuo 300 000 iki 350 000 eurų sumą, arba atitinkamai net 60-90 proc. viršyti iki šios dienos surinktą biudžetą.

„Viešai pasiekiama informacija rodo, kad G. Nausėdos patiriamos rinkimų kampanijos išlaidos stipriai viršija jo turimas pajamas iš surinktų lėšų. Taip pat pažymėtina, jog reklamos paslaugų tiekėjai paprastai nesuteikia paslaugų neturėdami garantijų, jog užsakovas turės galimybę sumokėti už paslaugas. Turint tai omenyje, kyla klausimų dėl to, kaip yra finansuojama G. Nausėdos politinė kampanija ir ar finansuojant šią politinę kampaniją nėra šiurkščių Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės (PKFFK) įstatymo pažeidimų“, - sakė P. Lukauskas.

Kartu I. Šimonytės štabo vadovas teigė, jog antrame Prezidento rinkimų ture G. Nausėda taip pat vykdo aktyvią rinkimų agitacijos kampaniją ir, pagal pirminius jos vertinimus, išlaidos gali siekti dar apie 100 000 eurų (naudojama televizijos, radijo, lauko, interneto, spaudos reklama) - G. Nausėdos politinės kampanijai iki šios dienos surinktas biudžetas galimai būtų viršytas daugiau nei dvigubai (200-230 proc.).

Kreipimesi į VRK P. Lukauskas prašo skubiai pradėti G. Nausėdos politinės kampanijos pajamų ir išlaidų patikrinimą, ir nustatyti, kokios yra tikslios kampanijos išlaidos.

Taip pat domimasi, ar reklamos paslaugų tiekėjai G. Nausėdai taiko VRK deklaruotus reklamos įkainius bei sąlygas? Jeigu deklaruoti įkainiai ir/ar sąlygos nėra taikomi ar taikomos specialias nuolaidos, kokiu pagrindu tai yra daroma?

Kartu kreipimesi klausiama, kokie fiziniai arba juridiniai asmenys galimai garantuoja G. Nausėdos mokumą paslaugų tiekėjams?

Galų gale domimasi, kaip bus dengiami G. Nausėdos įsiskolinimai tuo atveju, jei kandidatas nesugebės įvykdyti visų savo finansinių įsipareigojimų, kuriuos įgijo politinės kampanijos metu, ir liks skolingas paslaugų tiekėjams, turint omenyje, kad gegužės 25 d., 1 val. nakties bet kokias aukas politinei kampanijai priimti draudžiama, o pats kandidatas politinei kampanijai nebegalės skirti ir papildomų savo asmeninių lėšų.

Išplatintame I. Šimonytės štabo pranešime primenama, kad Politinių kampanijų finansavimo ir finansavimo kontrolės (PKFFK)įstatymo 8 straipsnis numato, jog kandidato į Lietuvos Respublikos prezidentus (savarankiško politinės kampanijos dalyvio) politinė kampanija gali būti finansuojame tik iš fizinių asmenų aukų, nuosavų (asmeninių) lėšų, politinių partijų aukų bei palūkanų už politinės kampanijos sąskaitoje esančias lėšas. Šis sąrašas yra baigtinis ir minėtas PKFFK įstatymo straipsnis nurodo, kad finansuoti savarankiškų (politinės kampanijos dalyviu (politines kampanijas kitomis lėšomis draudžiama).

Vadovaujantis PKFFK įstatymo 19 str. Vyriausioji rinkimų komisija kontroliuoja politinių kampanijų finansavimą bei kontroliuoja kaip politinių kampanijų dalyviai laikosi PKFFK įstatymo reikalavimų. Pagal PKFFK įstatymo 22 str. politinių kampanijų finansavimo ir politinės reklamos stebėsena Vyriausiosios rinkimų komisijos vykdoma per rinkimų agitacijos kampanijos etapą, t. y. šiuo metu bei nelaukiant kol rinkimai pasibaigs ir bus pateiktos visos galutinės ataskaitos.

ELTA primena, I. Šimonytės štabo vadovas kiek anksčiau pirmadienį pateikė G. Nausėdai aštuonis klausimus apie jo rinkimų kampanijos finansavimą ir kviečia kandidatą į prezidentus nedelsiant į juos atsakyti bei išsklaidyti abejones.

P. Lukauskas teigia, kad stebint G. Nausėdos rinkimų kampanijos imtį bei intensyvumą, kyla pagrįstų klausimų dėl šios rinkimų kampanijos finansavimo ir jo šaltinių ir dar kartą kviečia kandidatą išsklaidyti abejones ir skaidriai bei atvirai atsakyti į kylančius klausimus. Praėjusios savaitės pabaigoje P. Lukauskas išplatino informaciją apie rinkimų kampanijos metu patirtas išlaidas bei paragino kitus kandidatus skaidriai deklaruoti savo patirtas išlaidas dar iki rinkimų kampanijos pabaigos.

Šiuo metu VRK puslapyje nurodyta, kad kandidatą Gitaną Nausėdą fiziniai asmenys parėmė daugiau kaip 176 tūkst. eurų. Pats G. Nausėda iš visų kandidatų savo rinkimų kampaniją parėmė didžiausia leistina nuosavų lėšų suma - 17 700 eurų. Taigi visa suma šiuo metu siekia šiek tiek daugiau nei 194 tūkst. eurų bei, skirtingai nei I. Šimonytei, kandidatui paramos iš partijų neprireikė.

Tuo metu, nors pirmajame ture visas I. Šimonytės išlaidas padengė fiziniai asmenys (apie 202 tūkst. eurų), antrajame ture jos štabas vis dėlto sutiko priimti Tėvynės sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų 330 tūkst. eurų paramą. Tokiu būdu I. Šimonytė rinkimų kampanijai jau skyrė šiek tiek daugiau kaip 533 tūkst. eurų.

G. Nausėdos štabas sureagavo: konservatoriai visomis išgalėmis stengsis mesti bet kokį šešėlį savo oponentui

Kandidato į prezidentus G. Nausėdos rinkimų štabas atsakė į Ingridos Šimonytės štabo vadovo Pauliaus Lukausko kritiką oponentui dėl rinkimų kampanijos finansavimo. Pasak jų, štabo vadovas dalyvauja rinkimų kampanijoje kaip ir kandidatę remianti konservatorių partija.

„Puikiai suprantame, kad, likus savaitei iki rinkimų, konservatoriai visomis išgalėmis stengsis mesti bet kokį šešėlį ant savo oponento. Tai Lietuvos politiniam gyvenimui įprasta nepagristų įtarimų mėtymo strategija, kurią Gitanas Nausėda, kaip nepriklausomas kandidatas į Lietuvos prezidentus, siekia išgyvendinti. Nors konservatorių deleguotos kandidatės štabas teigia siekiantis išsklaidyti abejones, bet po šio veiksmo abejonių kyla daugiau nei išsklaidoma ir pirmiausia dėl jų pačių veiksmų pastarosiomis dienomis“, - teigiama pranešime spaudai.

Pasak štabo, praėjusią savaitę paskelbta apie partijos paramą kandidatei ir paviešinta neaudituota išlaidų ataskaita pirmiau laiko nei numato Politinių kampanijų finansavimo ir finansų kontrolės įstatymas. Iki rinkimų pabaigos nepatikrinama ataskaita rodo, kad kampanijos išlaidos iš anksto buvo planuojamos, žinant apie būsimą partijos paramą.

„Šiandien, prasidėjus išankstiniam balsavimui, per žiniasklaidą užduodami klausimai oponentui, nors pačių klausiančiųjų išlaidos stebina savo neefektyvumu. G. Nausėdos štabas kampanijos biudžetą sudarė pačioje jos pradžioje ir disciplinuotai laikosi, pirkdamas tik būtiniausias paslaugas, o didelei daliai darbų atlikti, pasitelkdamas savanorius. Griežtai siekiame išleisti ne daugiau nei surenkame. Tai, ko gero, sunku suprasti partijų atstovams, kurie rinkimams įpratę laisvai naudoti biudžeto lėšas ir pirkti didžiulius reklamos kiekius“, - teigiama pranešime.

G. Nausėdos štabas dar kartą primena, kad įstatymai tiksliai numato ne tik finansavimo tvarką, bet ir skaidrumo reikalavimus bei ataskaitų pateikimo terminus, kurių jie griežtai laikosi.

„Audituotos finansinės kampanijos ataskaitos turi būti pateiktos iki rugpjūčio 26 d. Mes, be jokios abejonės, stengsimės padaryti tai anksčiau. Šiuo metu renkamės audito bendrovę, kuri atliks šį darbą“, - teigiama pranešime.

ELTA primena, I. Šimonytės štabo vadovas pateikė G. Nausėdai aštuonis klausimus apie jo rinkimų kampanijos finansavimą ir kviečia kandidatą į prezidentus nedelsiant į juos atsakyti bei išsklaidyti abejones.

P. Lukauskas teigia, kad, stebint G. Nausėdos rinkimų kampanijos imtį bei intensyvumą, kyla pagrįstų klausimų dėl šios rinkimų kampanijos finansavimo ir jo šaltinių ir dar kartą kviečia kandidatą išsklaidyti abejones ir skaidriai bei atvirai atsakyti į kylančius klausimus. Praėjusios savaitės pabaigoje P. Lukauskas išplatino informaciją apie rinkimų kampanijos metu patirtas išlaidas bei paragino kitus kandidatus skaidriai deklaruoti savo patirtas išlaidas dar iki rinkimų kampanijos pabaigos.

„Skaidrumas ir atskaitomybė ypač svarbu nepriklausomiems kandidatams, kad neliktų abejonių dėl kitų, nei įstatymų nustatytų finansinių rėmėjų tiesioginio ar netiesioginio dalyvavimo rinkimų kampanijos finansavime. Todėl kviečiu gerbiamą kandidatą atsakyti į klausimus“, - pranešime spaudai teigia P. Lukauskas.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (15)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • DATA: Tarptautinis olimpinis komitetas (IOC) pirmadienį paskelbė, kad 2026 metų žiemos olimpinės žaidynės vyks dviejuose Italijos miestuose - Milane ir Kortina d‘Ampece.
  • PRALAIMĖJO: Minske (Baltarusija) vykstančių antrųjų Europos žaidynių vyrų trijulių (3x3) krepšinio turnyro ketvirtfinalyje pirmadienį Lietuvos rinktinė 16:19 pralaimėjo Lenkijos komandai ir liko be apdovanojimų.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
 Folk Band

Ar pritariate siūlymui, jog beviltiški pacientai nebūtų gaivinami?

balsuoti rezultatai

Ar reikalinga nedarbo diena per Jonines?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+13 +15 C

 +18 +20 C

 

 +18 +20 C

+27 +29 C

 +31 +33 C

 

 +20 +22 C

 0-2 m/s

 0-5 m/s

 

 3-8 m/s

 

USD - 1.1394 PLN - 4.2545
RUB - 71.7127 CHF - 1.1109
GBP - 0.8937 NOK - 9.6643
reklama
Ūkis
reklama
Sveikata ir grožis