respublika.lt

2012 gegužės 21, pirmadienis

Europa liepė nusilenkti mažumoms (papildyta)nuotraukos (176)

2010 kovo mėn. 05 d. 08:28:50
Ignas JAČAUSKAS, zinios@vakarozinios.lt

Mažumų teisėms iškelti virš eilinių piliečių Europa meta visas pajėgas. Į Lietuvą deleguota švedų ministrė Birgita Olson politikus ir visuomenę įtikinėjo, kad neleisdami mažumoms demonstruotis, tuoktis ar įsivaikinti sulauksime visos Europos pasmerkimo.


Įtikinėjo politikus

Misiją atvesti Rytų Europą į teisingą kelią Švedijos Europos reikalų ministrė B.Olson pradėjo nuo Latvijos. Vakar viešėjo Lietuvoje, o šiandien ji ruošiasi įtikinti ir Lenkijos valdžios atstovus, kad šie leistų ne tik mažumų demaršus, bet ir legalizuotų kūdikių žudymą, t. y. abortus. Vilniuje ministrė tarpininkavo mažumoms susitikusi su užsienio reikalų ministru Audroniumi Ažubaliu, teisingumo ministru Remigijumi Šimašiumi. Savaime suprantama, pasimatė ir su mažumų atstovais, viešėjo mažumų reikalavimus Lietuvoje reklamuosiančiame Europos lyčių lygybės institute.

“ES vertybės - demokratija ir laisvė. Man svarbu pabrėžti, kad LGBT (lesbiečių, gėjų, biseksualų, transeksualų - red. past.) teisės nėra ypatingos teisės. Tai - žmogaus teisės”, - tikino ji.

Į šių teisių sąvoką švedė įtraukė ne tik viešas demonstracijas ten, kur nori netradiciškai orientuotieji, bet ir informacijos skleidimą visur, kur tik įmanoma. Jai neįtiko net ir naujasis Nepilnamečių apsaugos nuo neigiamos informacijos įstatymas - esą Lietuvoje būtina nuo vaikystės aiškinti apie mažumas. Apie heteroseksualų teisę augti normalioje visuomenėje ji net neužsiminė.

“Net ir šis naujas įstatymas pažeidžia saviraiškos, informacijos, taigi ir visuomenės, laisvę. Anksčiau buvo įtraukta, jog negalima informuoti apie homoseksualius asmenis. Bet dabar draudžiama kalbėti apie tos pačios lyties santykius, netradicinės šeimos vertybes. Bet tai labai svarbu, ypač paaugliams. O Lietuvai diskusijos dėl įstatymo sudarys nelabai gražų šalies įvaizdį”, - gąsdino B.Olson.

Mažumų laisvė svarbiausia

Ji pažadėjo atvykti į Lietuvą Kovo 11-ąją, pasidžiaugti mūsų Nepriklausomybės 20-mečiu. Bet, pasak ministrės, apie laisvę kalbėti kur kas svarbiau dalyvaujant netradicinės pakraipos parade.

“Atvyksiu ir gegužės 8-ąją, kai čia vyks paradas “Baltic pride”. Žinau, kad ir daugiau politikų atvyks. Bandysiu ir lietuvių politikus įtikinti”, - tikslą įvardijo ji.

B.Olson džiaugėsi, kad Lisabonos sutartis ir kiti ES dokumentai padės priversti Lietuvą nulenkti galvą prieš mažumas.

“Lisabonos sutartis pasisako prieš diskriminaciją. O diskriminacija vyksta. Ne tik tautinė, ne tik dėl lyčių, bet ir dėl seksualinės orientacijos. Bet Lietuva, būdama ES narė, turi laikytis ES vertybių”, - nurodė švedų atstovė.

Jei Lietuva neleis netradicinės pakraipos asmenims daryti to, ko jie reikalauja, B.Olson pagrasino, kad nukentėsime net ekonomiškai.

Nesutiksime - privers

“Turistai nori atvykti į atvirą visuomenę, o ne į tokią, kuri bando paslėpti dalį savęs. Kiekvienoje gyvenimo srityje mes turime gėjų, lesbiečių, transeksualų ir biseksualų. JAV netgi kalbama apie “rožinius pinigus” (mažumų valdomi pinigų srautai - red. past.), kurie dalyvauja ekonomikoje”, - neslėpė ji.

Ji nematė nieko baisaus, kad Lietuva nenori leisti mažumoms tuoktis ar įvaikinti. Esą pamažu vis tiek tai turėsime įteisinti. Nes ir Švedijoje ne iš karto tai priimta.

“Santuokos leidžiamos daugybėje Europos šalių. Švedija, Danija, Nyderlandai, Ispanija - tai yra šalys, iš kurių reikėtų imti pavyzdį. Svarbu būti progresyviems. Tas pats galioja ir dėl įvaikinimo homoseksualiose šeimose”, - paaiškino ji.

Ji net nenorėjo girdėti, jog gali nutikti taip, kad mažumų paradas neįvyks.

“Paradas turi įvykti. Ir tikiuosi, kad daugelis politikų ir žmonių pasirodys jame. Jei ne - tai bus labai blogai šalies įvaizdžiui. Tą aptariau ir su užsienio reikalų, ir su teisingumo ministrais”, - priminė B.Olson.

Reikia turėti tvirtą stuburą

Vida Marija ČIGRIEJIENĖ - Seimo narė:


Aš, kaip medikė, į mažumas žiūriu neigiamai. Papročiai pas mus yra visiškai kitokie. Esame katalikiška šalis, kai kurių tradicijų turime paisyti. O jei didžioji visuomenės dalis nepritaria, kodėl mes privalome turėti tai? Anksčiau vadovavo Maskva, dabar - Briuselis. Todėl jie ir dabar smerkia visus. Kodėl turime galvoti taip, kaip kiti galvoja? Kiekvienas turi savo galvą. Žiūrint logiškai, dėl įvaikinimo, to tikrai neturi būti. Juk viskam yra ribos - yra tolerancija, bet yra ir vertybės, tradicijos.

Matyt, tas vizitas ne šiaip sau. Kažkas turbūt užkabino. Lietuva, be abejo, užkliūva. Bet galime pagaliau ir apginti savo vertybes. Man jų santuokos nepriimtinos, kaip jūs sau norit. Vis tiek tai yra kažkokia atmaina, tai nėra normalu. Normaliai gamtoje taip nėra - dominuoja priešingos lytys, tad priešingos lytys ir tuokiasi. Nežinau, ar jau tikrai klausysime tokių nurodymų. Dėl tų pačių eitynių - ES tegul kreipiasi kur nori. Juk jiems jau leido rengti eitynes, tik jiems nepatinka, kad ne Gedimino prospekte. Tai kodėl jiems nepatinka? Tegul vaikšto nuošalėje. Manyčiau, kad labiau norima ne suorganizuoti paradą, o pasirodyti Europai, kaip yra blogai, kaip nieko neleidžiame. Nereikia pasiduoti provokacijoms - reikia turėti stuburą ir laikytis tvirtai.

Parengta pagal dienraštį "Vakaro žinios"


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (176)

  • jSksbwkpyGeZTjIlwcn 2011 spalio mėn. 26 d. 07:23:16

    You know what, I'm very much icnilned to agree.

  • xa 2010 kovo mėn. 10 d. 14:43:23

    na ikliuvom igeju SAJUNGA.

  • leonas 2010 kovo mėn. 10 d. 10:55:42

    Pagarba, Daktare. Politikams (ir ne tik) sektinas pavyzdys- turėkim
    stuburą.

  • jaunysteje 2010 kovo mėn. 10 d. 10:12:42

    matyt prie stoties uzdarbiavo skandinave.........dabar bando legalizuotis
    tarp mazumu....

  • 633359 2010 kovo mėn. 09 d. 21:07:34

    As^ uz^ medike,.Vaiko i,gimtus pojuc^ius naikinti negalima.
    Globoti,vesti gyvenimo keliu pergimta, valstybe, bei jos instituciju,
    teisingumus taip.2010 03 09 Birz^ai

  • ursus to ainiui 2010 kovo mėn. 09 d. 20:51:56

    ei,tolerante,o tavo draugas nesakė,kad lietuvių visuomenei nereikalingi
    vyrukai rausvais sijonėliais ir su permatomom pėdkelnėm,mes gerbiame
    tikrus vyrus,galinčius pasirūpinti savimi,mylėti savo moteris ir
    džiaugtis savo vaikučiais.......

  • ursus 2010 kovo mėn. 09 d. 20:44:35

    laisvos Lietuvos nepriklausomybės dvidešimtmečio proga leiskite
    paklausti:"Koks skirtumas tarp tarybinės priespaudos ,kuriai nepaklusus
    grėsė psichiatrijos ligoninės palata,ir tarp
    eurosąjungos,diktuojančios laisvam piliečiui,kokius iškrypimus man
    reikia toleruoti,antraip gresia ekonominės sankcijos....."

  • ... 2010 kovo mėn. 09 d. 10:03:49

    "Baltic Pride"... kas leido jiems toki pavadinima naudoti? Mane tai
    zeidzia. Kas jie per "pride". Jeigu ne visom istaigom leidzia naudoti zodi
    "bankas" tai "pride" verciau paliktu jauniems talentams, sviesuoliams ar
    olimpieciams...

  • dar normalus 2010 kovo mėn. 08 d. 03:51:20

    Aini,iš kurio durnyno tave PER KLAIDĄ išleido? Tokių nesveikų
    degenerato kliedesių dar reikėtų kaip reikiant paieškoti!

  • Gabrielė 2010 kovo mėn. 07 d. 17:21:17

    Kiek žinau, vienos ar kitos seksualinės pakraipos ne gimstama, ji
    susiformuoja maždaug septyniolikos metų. Duodam kokiai mažumai vaiką.
    Jis neturi normalios šeimos pavyzdžio. Kas išaugs iš tokio vaiko?
    Paradoksas: toleranciją mažumoms norima skiepyti dar mokykloje, neva
    jie tokie pat kaip visi ir ,,nieko blogo'' nedaro, bet nepastebėjau, kad
    tradicinės orientacijos žmonės kažką rengtų tam, kad įrodytų, kad
    yra normalūs.
    Aš asmeniškai nepakęsčiau, jeigu man ar mano vaikams švietimo
    įstaigose būtų pradėta aiškinti, jog tai yra normalu. Nebent
    sugebėtų įrodyti, kad lytys atsirado\buvo sukurtos vien dėl
    įvairovės.

  • Petras 2010 kovo mėn. 07 d. 16:12:12

    Čia irgi truputį į temą. Pas mus Lietuvoje yra tokia Marija Aušrinė.
    Girdėjau radijo laidoje , kaip Jinai liaupsino tuos piderastus. Dalyvavo
    Jų rengtose eitynėse. Kokie tai išsilavinę ir protingi žmonės.
    Gydytojai , mokslo žmonės ir šiaip įvairių profesijų piliečiai. Tada
    ne į temą pasistoja klausimas , kam reikalinga baigti universitetus , ir
    būti tokiems protingiems , o užpakalio nuo lytinių moters organų
    niekaip negali atskirti. Protingi , o po fekalijas važinėja. Atsakykit
    prašau. Visi kas protingi.

  • o ka sako 2010 kovo mėn. 07 d. 15:56:28

    musu kataliku baznycios atstovai negi jie taip praris tokius pamokymus o
    gal ir ten pasikeite vertybes

  • tegu 2010 kovo mėn. 07 d. 15:29:36

    tie py.... ir varo pas svedus galies prieglobscio paprasyti normaliems
    zmonems del rimtu dalyku neleidzia prie seimo rinktis tai gaidzius leiskim

  • TAM >> Ainiui 2010 kovo mėn. 07 d. 11:29:20

    Tu pidaras, ar išbaigtas glušas? Apie kokias teises pidarams auginti
    vaikus kalbi? Kas galėtų jiems uždrausti auginti SAVO pačių pagimdytus
    ( o gal iššiktus, nes gimdų tai neturi) vaikus? Pasidarykite ir
    auginkite - niekas to jums nedraudžia ir toleruoja, apsišykę daunai.

  • Tam Ne zydras 2010 kovo mėn. 05 d. 14:48:59 2010 kovo mėn. 07 d. 11:23:24

    Taip taip, tu ne žydras, tu - šūdinai rūdas ir dar dvokiantis
    kanalizacija

  • Glušei B.OLSON 2010 kovo mėn. 07 d. 10:53:54


    "B.Olson džiaugėsi, kad Lisabonos sutartis ir kiti ES dokumentai padės
    priversti Lietuvą nulenkti galvą prieš mažumas.Lietuva, būdama ES
    narė, turi laikytis ES vertybių". Tik vieną galiu pareikšti tai
    švediškai pyzei: dink iš Lietuvos tu, pe-de-rasų garbintoja, ir
    užmiršk kelią į ją. Niekas neprivers nei vieno dar neišprotėjusio
    lietuvio toleruoti tų šikna-stumių ir pyzda-laižių viešus
    išsidirbinėjimus. O Lietuvos valdžios struktūroms čia bus geras
    išbandymas: tauta stebės, kas kokios orientacijos ir ar turime tvirtais
    stuburais politikų, kurie parodytų duris nekviestiems iškrypėliams.
    Nebuvo ir niekuomet nebus Lietuvoje pedalų ir lesbių keliamo bardako.
    Kiekvienas jų išsišokimas susilauks dar didesnio sveikos visuomenės
    priešiškumo ir atitinkamų veiksmų.

  • Glušei B.OLSON 2010 kovo mėn. 07 d. 10:53:46


    "B.Olson džiaugėsi, kad Lisabonos sutartis ir kiti ES dokumentai padės
    priversti Lietuvą nulenkti galvą prieš mažumas.Lietuva, būdama ES
    narė, turi laikytis ES vertybių". Tik vieną galiu pareikšti tai
    švediškai pyzei: dink iš Lietuvos tu, pe-de-rasų garbintoja, ir
    užmiršk kelią į ją. Niekas neprivers nei vieno dar neišprotėjusio
    lietuvio toleruoti tų šikna-stumių ir pyzda-laižių viešus
    išsidirbinėjimus. O Lietuvos valdžios struktūroms čia bus geras
    išbandymas: tauta stebės, kas kokios orientacijos ir ar turime tvirtais
    stuburais politikų, kurie parodytų duris nekviestiems iškrypėliams.
    Nebuvo ir niekuomet nebus Lietuvoje pedalų ir lesbių keliamo bardako.
    Kiekvienas jų išsišokimas susilauks dar didesnio sveikos visuomenės
    priešiškumo ir atitinkamų veiksmų.

  • seimo narei 2010 kovo mėn. 07 d. 10:50:43

    saunuole, reikia, kad musu visuommene butu su stuburu ir savo vaikams as
    paaiskinau viska, ka reikia zinoti apie anuos. ir taskas

  • cha 2010 kovo mėn. 07 d. 09:59:25

    tai aiškiausias patvirtinimas,kad jokios nepriklausomybės Lietuva
    neturi.Kadangi bent formaliai Lietuvos konstitucija dar veikia,tai
    kiekvienas lietuvos pilietis PRIVALO VISOMIS PRIEMONĖMIS GINTI Lietuvos
    nepriklausomybę,suverenitetą ir teritorinį vientisumą.

  • įdomu 2010 kovo mėn. 07 d. 00:48:32

    ką į tai švedei atsakė Šimašius ir Ažubalis.Ta švedė visai
    Lietuvą skaito niekalu ir akivaizdžiai tyčiojasi.Ji nepažįsta
    lietuvių ir galvoja kad jie bailiai.Jei mūsų valdininkai turės
    stuburą,tai atsispirs spaudimui jei ne tai bus minkštakūniai.Tada ir
    visuomenei už save bus sunkiau pastovėti.Seimo narei pritariu,ji
    teisi.Klaida Navicko,kad tą leidimą davė.LR susirinkimų įstatymas
    įpareigoja organizatoriuas ir dalyvius laikytis visuomenės nustatytų
    moralės vertybių.Pats tas renginys toms nustatytoms visuomenės
    vertybėms jau yra prieštaraujantis.

  • Vasia 2010 kovo mėn. 06 d. 22:57:23

    As pilnai pritariu Cigrijines pasisakymui. Moteris protinga, tik ar kas ja
    klausys? Raso "gejai" kas cia per zodis? Zinau kad yra lietuviskas zodis
    pederastija, o tai ir pederastai. Jei nori rodytis viesumoje, tai ko nenori
    vadinti save tikrais vardais?

  • nero 2010 kovo mėn. 06 d. 21:20:37

    surengiam referendumą ir bus aišku

  • Iš Švedijos 2010 kovo mėn. 06 d. 19:35:12

    Normalūs švedai niekina šitą padugnę. Lygiai tą patį patartume
    daryti ir lietuviams.

  • Ainis 2010 kovo mėn. 06 d. 13:44:25

    Paradu prasmes ir as nesuprantu, bet kalba apie teises. Jus turit teise i
    santuoka, auginti vaikus, taip pat toki pat darbdavio poziuri idarbinant ir
    pan. Tos pacios teises, kokias turite Jus. Galbut paradais jie nori
    parodyti kaip jiems reikia tu teisiu.

  • Ainis tesiu 2010 kovo mėn. 06 d. 13:35:19

    Paklaustas ka zinai blogo apie lietuva jis pasake daug daugiau neigiamu
    musu savybiu kaip: girdejau, kad per II pasaulini kara zudete zydus,
    jusu salis pavojinga ir daug uzsienieciu ten zusta,
    draugas pasakojo, kad ten pavoge jo masina,
    ir t.t.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Ar planuojate šią vasarą aplankyti Lietuvos pajūrį?

balsuoti rezultatai

Ar stebėsite "Eurovizijos" dainų konkursą?

balsuoti rezultatai
reklama
zimbabve
Šiandien Rytoj Poryt

+12 +13 C

 +14 +15 C

+15 +16 C

+24 +27 C

+26 +28 C

+23 +26 C

1-6 m/s

2-7 m/s

2-7 m/s

USD - 2.73 LVL - 4.95
EUR - 3.45 EEK - 0.00
RUB - 0.09 PLN - 0.79