Brokuoti keliai ar brokuoti užsakymai?nuotraukos (25)

2018 liepos mėn. 10 d. 08:13:08 Perskaitė 3664

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad atlikus auditą paaiškėjo: net 90 proc. tikrintų kelių yra su defektais. Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas tvirtina, kad ministras kalba netiesą. Kelininkai taip ir negavo jokios informacijos apie auditą iš ministerijos ar Lietuvos kelių direkcijos, nes šios įstaigos nelinkusios su jais bendrauti. Tačiau, pasak R.Gradausko, bent jau toje informacijoje, kuri pakliuvo į žiniasklaidą, yra nemaža porcija melo.

 

Praėjusį trečiadienį kelininkų asociacijos atstovai lankėsi Seime, Ekonomikos komiteto posėdyje. Posėdyje dalyvavo ir Susisiekimo ministerijos bei Kelių direkcijos atstovai. Tik ministro R.Masiulio nebuvo - atostogauja. Pasak R.Gradausko, Ekonomikos komitetas nutarė, kad reikėtų patikrinti, kiek realūs yra ministerijos pateikti audito rezultatai. Taip pat išreikšta nuomonė, kad kelių tvarkymo darbai bei visų numatytų programų vykdymo planai būtų numatomi penkeriems metams į priekį. Rudeniop, Seimui pradėjus darbą, planuojamas dar vienas komiteto posėdis. Kelininkai tikisi, kad pavyks pasiekti gerų pokyčių: išspręsti lėšų įsisavinimo problemą, numatyti, kaip vykdyti žvyrkelių programos darbus ir pan.

Jau šių metų vasario mėnesį, vos tik pradėjus auditą, buvo prabilta apie netinkamą kelių kokybę. Birželio pabaigoje surengtoje spaudos konferencijoje R.Masiulis paskelbė audito rezultatus ir keliolikos įmonių, kurios netinkamai atliko darbus, pavadinimus. Audito išvados rodo, kad buvo sumokėta už 30 tūkst. tonų asfalto, kuris niekada nebuvo išklotas. Taip pat ministras pastebėjo, kad kai kurios bendrovės naudojo prastesnes medžiagas nei turėjo. Kai kurie kelio darbai buvo atliekami netinkamai. Dėl to pastebimas greitesnis asfalto dangos senėjimas, atsiranda provėžos, kaupiasi drėgmė. Jo teigimu, rangovai turės ištaisyti padarytas klaidas, bus reikalaujama teisinės atsakomybės, nes nuostoliai siekia apie 16 mln. eurų. Nepanorusiems paklusti kelininkams grasinama juodaisiais sąrašais. Žinoma, kad į sąrašą įtrauktos įmonės trejus metus negali dalyvauti viešuosiuose pirkimuose.

Buvo paminėti ir milijonai, ištaškyti projektams, kurie niekada nebus įgyvendinti - nuostoliai apie 20 mln. eurų. Ministras tai įvardino kaip politikų daromo spaudimo pasekmes ir išvadino Kelių direkciją „politikų valdomu biuru“. Tiesa, jų pavardžių R.Masiulis taip ir nepaminėjo.

Advokatė Ingrida Krolienė, turinti solidžią atstovavimo patirtį panašiose bylose, teigia, kad rangovai čia niekuo dėti. „Ministro kaltinimai yra per ankstyvi ir jam nederėtų viešai reikšti tokių, sakyčiau, rangovus įžeidžiančių ir kol kas nepagrįstų kaltinimų. Noriu priminti, kad asmuo, kuris yra nepagrįstai kaltinamas, patiria neigiamas pasekmes: menkinamas jo prestižas, jis praranda aplinkinių pasitikėjimą ir pan., todėl bet kada gali pradėti ginti savo reputaciją, - sakė I.Krolienė.

Ji pateikė pavyzdį iš konkrečios bylos, kai pirkimo sutartimi remontuojant kelią buvo reikalaujama įrengti 2,5 cm, storio naujo asfalto dangą, o po to pradėtos reikšti pretenzijos, kad rangovas darbus atliko nekokybiškai. Neva įrengtas asfaltas neatitinka kokybės normatyvo, kuris taikomas tik 3,5-4,5 asfalto dangai. Pasak advokatės, tai tas pats, kaip paprašyti pagal zaporožiečio surinkimo instrukciją pagaminti mersedesą, o po to pareikšti pretenzijas - kodėl čia ne mersedesas.  „Tokie pavyzdžiai, mano manymu, rodo būtent perkančiosios organizacijos aplaidžius ir neatsakingus veiksmus“, - teigė teisininkė. 

VŽ Trigrašis

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pakėlė triukšmą, apkaltino kelininkus bei Kelių direkciją ir... išgaravo: Susisiekimo ministerijos vadovai saugo savo šefą labiau negu izraelitai aukso veršį. Ministras atostogauja, o ministerijos klerkai pareiškė, kad į klausimus neatsakinės, nes viską jau pasakė Kelių direkcija.

Situaciją komentuoja laikinai einantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pareigas
Vitalijus Andrejevas:

Ministro pranešime kalbama apie atliktų darbų kokybę ir atsiradusius defektus. Atsiradusius tiek garantiniu priežiūros laikotarpiu, tiek iš karto po jo. Nustatėme, kad yra tam tikrų pažeidimų, kurie nesusiję su natūraliu nusidėvėjimu. Ar tai yra projektavimo klaidos, ar rangos darbų atlikimo klaidos, galima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, tokios klaidos, kaip asfalto dangos storio trūkumas, nesunkiai išaiškinamos. Joks rangovas negalės užginčyti. Čia kaip atliekant dangos darbus kur nors prie namų: arba sudėjo reikiamą trinkelių plotą arba nesudėjo. Ginčų objektas labai paprastas. Viskas yra pamatuojama. Šiuo atveju taip ir buvo padaryta. Mes tik tokiu aspektu pretenzijas ir reikšime. Manau, rangovai, kaip visada, klaidas geranoriškai ištaisys.

Ministras kritikavo, ir teisingai, kad direkcija rengė daug daugiau projektų, negu pagal turimą finansavimą galėtų įgyvendinti. Mano atsakymas paprastas: direkcija, šiandienos skaičiavimu patyrė apie 16 mln. eurų nuostolių. Mes laikomės nuomonės, kad tai yra neūkiška ir nepraktiška - planuoti daugiau, negu turime lėšų. Daug diskutuojama apie tokius objektus, kaip Rusnės estakada, kuri kainavo 9,5 mln. Žinant, kad buvo rezervo - kaip šiuo atveju -
galėjome dvi tokias estakadas pastatyti.

Situaciją komentuoja asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas:

Ministerijos inicijuotas auditas vyko mums nedalyvaujant. Mums neaiškios jo vykdymo metodikos, principai. Net jam pasibaigus, jokios informacijos negavome. Oficialiai niekas nepasako, ką darome blogai, apie tai sužinome tik iš žiniasklaidos.

Galiu tik pasakyti, kad tose lentelėse, kurios pasirodė žiniasklaidoje, yra labai daug netiesos. Pavyzdžiui, radome viešojoje erdvėje tokią rubriką: „Keliai, kurie neturėjo būti priimti“. Kelias Vilkaviškis - Kalvarija, rangovas UAB „Parama“: šitas objektas dar nėra priimtas. Jo negalima įtraukti į minėtą lentelę. Taip, ten yra niuansų, bet dėl to šiuo metu ir vyksta procedūros, jei reikės, bus taisoma. Jis nepriduotas, tai kaip jis negalėjo būti priimtas. Paskelbtas grynas melas. Kitas kelias: Musninkai - Liukonėliai, rangovas AB „Kauno tiltai“. Perduodant šitą objektą, iš bendrovei mokėtinos sumos buvo padarytos išskaitos. Nesumokėta pilna suma, nes buvo tam tikrų neatitikimų su projektu. Jau vieną kartą nubaudė, tai vadinasi, kalba baigta, dabar baudžia dar kartą. Kodėl jie neprašė sutvarkyti neatitikimus, o išskaičiavo, nežinau, reikia užsakovo klausti. O dabar rėkia, kad brokas. Negaliu priežasčių įvardinti, nes bendravimo su ministerija ar direkcija nėra. Galiu pasakyti, tokios padėties, kad su mumis visiškai nebendrautų, per 27 metus nėra buvę.






"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net