respublika.lt

2018 liepos 20, penktadienis

Brokuoti keliai ar brokuoti užsakymai?nuotraukos (25)

2018 liepos mėn. 10 d. 08:13:08
Respublika.lt

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pareiškė, kad atlikus auditą paaiškėjo: net 90 proc. tikrintų kelių yra su defektais. Asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas tvirtina, kad ministras kalba netiesą. Kelininkai taip ir negavo jokios informacijos apie auditą iš ministerijos ar Lietuvos kelių direkcijos, nes šios įstaigos nelinkusios su jais bendrauti. Tačiau, pasak R.Gradausko, bent jau toje informacijoje, kuri pakliuvo į žiniasklaidą, yra nemaža porcija melo.

 

Praėjusį trečiadienį kelininkų asociacijos atstovai lankėsi Seime, Ekonomikos komiteto posėdyje. Posėdyje dalyvavo ir Susisiekimo ministerijos bei Kelių direkcijos atstovai. Tik ministro R.Masiulio nebuvo - atostogauja. Pasak R.Gradausko, Ekonomikos komitetas nutarė, kad reikėtų patikrinti, kiek realūs yra ministerijos pateikti audito rezultatai. Taip pat išreikšta nuomonė, kad kelių tvarkymo darbai bei visų numatytų programų vykdymo planai būtų numatomi penkeriems metams į priekį. Rudeniop, Seimui pradėjus darbą, planuojamas dar vienas komiteto posėdis. Kelininkai tikisi, kad pavyks pasiekti gerų pokyčių: išspręsti lėšų įsisavinimo problemą, numatyti, kaip vykdyti žvyrkelių programos darbus ir pan.

Jau šių metų vasario mėnesį, vos tik pradėjus auditą, buvo prabilta apie netinkamą kelių kokybę. Birželio pabaigoje surengtoje spaudos konferencijoje R.Masiulis paskelbė audito rezultatus ir keliolikos įmonių, kurios netinkamai atliko darbus, pavadinimus. Audito išvados rodo, kad buvo sumokėta už 30 tūkst. tonų asfalto, kuris niekada nebuvo išklotas. Taip pat ministras pastebėjo, kad kai kurios bendrovės naudojo prastesnes medžiagas nei turėjo. Kai kurie kelio darbai buvo atliekami netinkamai. Dėl to pastebimas greitesnis asfalto dangos senėjimas, atsiranda provėžos, kaupiasi drėgmė. Jo teigimu, rangovai turės ištaisyti padarytas klaidas, bus reikalaujama teisinės atsakomybės, nes nuostoliai siekia apie 16 mln. eurų. Nepanorusiems paklusti kelininkams grasinama juodaisiais sąrašais. Žinoma, kad į sąrašą įtrauktos įmonės trejus metus negali dalyvauti viešuosiuose pirkimuose.

Buvo paminėti ir milijonai, ištaškyti projektams, kurie niekada nebus įgyvendinti - nuostoliai apie 20 mln. eurų. Ministras tai įvardino kaip politikų daromo spaudimo pasekmes ir išvadino Kelių direkciją „politikų valdomu biuru“. Tiesa, jų pavardžių R.Masiulis taip ir nepaminėjo.

Advokatė Ingrida Krolienė, turinti solidžią atstovavimo patirtį panašiose bylose, teigia, kad rangovai čia niekuo dėti. „Ministro kaltinimai yra per ankstyvi ir jam nederėtų viešai reikšti tokių, sakyčiau, rangovus įžeidžiančių ir kol kas nepagrįstų kaltinimų. Noriu priminti, kad asmuo, kuris yra nepagrįstai kaltinamas, patiria neigiamas pasekmes: menkinamas jo prestižas, jis praranda aplinkinių pasitikėjimą ir pan., todėl bet kada gali pradėti ginti savo reputaciją, - sakė I.Krolienė.

Ji pateikė pavyzdį iš konkrečios bylos, kai pirkimo sutartimi remontuojant kelią buvo reikalaujama įrengti 2,5 cm, storio naujo asfalto dangą, o po to pradėtos reikšti pretenzijos, kad rangovas darbus atliko nekokybiškai. Neva įrengtas asfaltas neatitinka kokybės normatyvo, kuris taikomas tik 3,5-4,5 asfalto dangai. Pasak advokatės, tai tas pats, kaip paprašyti pagal zaporožiečio surinkimo instrukciją pagaminti mersedesą, o po to pareikšti pretenzijas - kodėl čia ne mersedesas.  „Tokie pavyzdžiai, mano manymu, rodo būtent perkančiosios organizacijos aplaidžius ir neatsakingus veiksmus“, - teigė teisininkė. 

VŽ Trigrašis

Susisiekimo ministras Rokas Masiulis pakėlė triukšmą, apkaltino kelininkus bei Kelių direkciją ir... išgaravo: Susisiekimo ministerijos vadovai saugo savo šefą labiau negu izraelitai aukso veršį. Ministras atostogauja, o ministerijos klerkai pareiškė, kad į klausimus neatsakinės, nes viską jau pasakė Kelių direkcija.

Situaciją komentuoja laikinai einantis Lietuvos automobilių kelių direkcijos direktoriaus pareigas
Vitalijus Andrejevas:

Ministro pranešime kalbama apie atliktų darbų kokybę ir atsiradusius defektus. Atsiradusius tiek garantiniu priežiūros laikotarpiu, tiek iš karto po jo. Nustatėme, kad yra tam tikrų pažeidimų, kurie nesusiję su natūraliu nusidėvėjimu. Ar tai yra projektavimo klaidos, ar rangos darbų atlikimo klaidos, galima išsiaiškinti. Pavyzdžiui, tokios klaidos, kaip asfalto dangos storio trūkumas, nesunkiai išaiškinamos. Joks rangovas negalės užginčyti. Čia kaip atliekant dangos darbus kur nors prie namų: arba sudėjo reikiamą trinkelių plotą arba nesudėjo. Ginčų objektas labai paprastas. Viskas yra pamatuojama. Šiuo atveju taip ir buvo padaryta. Mes tik tokiu aspektu pretenzijas ir reikšime. Manau, rangovai, kaip visada, klaidas geranoriškai ištaisys.

Ministras kritikavo, ir teisingai, kad direkcija rengė daug daugiau projektų, negu pagal turimą finansavimą galėtų įgyvendinti. Mano atsakymas paprastas: direkcija, šiandienos skaičiavimu patyrė apie 16 mln. eurų nuostolių. Mes laikomės nuomonės, kad tai yra neūkiška ir nepraktiška - planuoti daugiau, negu turime lėšų. Daug diskutuojama apie tokius objektus, kaip Rusnės estakada, kuri kainavo 9,5 mln. Žinant, kad buvo rezervo - kaip šiuo atveju -
galėjome dvi tokias estakadas pastatyti.

Situaciją komentuoja asociacijos „Lietuvos keliai“ vadovas Rimvydas Gradauskas:

Ministerijos inicijuotas auditas vyko mums nedalyvaujant. Mums neaiškios jo vykdymo metodikos, principai. Net jam pasibaigus, jokios informacijos negavome. Oficialiai niekas nepasako, ką darome blogai, apie tai sužinome tik iš žiniasklaidos.

Galiu tik pasakyti, kad tose lentelėse, kurios pasirodė žiniasklaidoje, yra labai daug netiesos. Pavyzdžiui, radome viešojoje erdvėje tokią rubriką: „Keliai, kurie neturėjo būti priimti“. Kelias Vilkaviškis - Kalvarija, rangovas UAB „Parama“: šitas objektas dar nėra priimtas. Jo negalima įtraukti į minėtą lentelę. Taip, ten yra niuansų, bet dėl to šiuo metu ir vyksta procedūros, jei reikės, bus taisoma. Jis nepriduotas, tai kaip jis negalėjo būti priimtas. Paskelbtas grynas melas. Kitas kelias: Musninkai - Liukonėliai, rangovas AB „Kauno tiltai“. Perduodant šitą objektą, iš bendrovei mokėtinos sumos buvo padarytos išskaitos. Nesumokėta pilna suma, nes buvo tam tikrų neatitikimų su projektu. Jau vieną kartą nubaudė, tai vadinasi, kalba baigta, dabar baudžia dar kartą. Kodėl jie neprašė sutvarkyti neatitikimus, o išskaičiavo, nežinau, reikia užsakovo klausti. O dabar rėkia, kad brokas. Negaliu priežasčių įvardinti, nes bendravimo su ministerija ar direkcija nėra. Galiu pasakyti, tokios padėties, kad su mumis visiškai nebendrautų, per 27 metus nėra buvę.



Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (25)

  • Budas 2018 liepos mėn. 11 d. 11:14:17

    Tai ydingas viešųjų pirkimų didžiulis defektas. Pigiausia kaina, kai
    perkančiai organizacijai nelieka nei ekspluatacijos išlaidų
    (nusidėvintiems įrenginiams),nei nenumatytų išlaidų (ojų yra
    kiekviename projekte), o tuo labiau pelno. Taigi turime ką turime. Namų
    renovacija,viešųjų erdvių, kelių renovacija, pagaliau Dainų šventės
    maitinimas. Ir kalta čia valdžia ir tik valdžia..............

  • ZEMAITIS 2018 liepos mėn. 11 d. 10:40:45

    GRADAUSKAS TAS SENAS VILKAS `SEDI` ANT KELIU JAU DAUG METU IR MATYT ZINO
    TIEK KAD MASIULIS SU ANDREEVU DAR DESIMT METU TURI `KAPSTYTI` KELININKU
    BROKA,,SUKASI DIDELI PINIGAI IR SINKEVICIUS SU PREMJERU NENDRELE IR
    E.MASIULIS GALIMAI KOJAS MERKE I TA UPE IKI POMIDORU,,

  • Čia kaip atliekant dangos darbus kur nors prie namų: arba sudėjo reikiamą trinkelių plotą arba nesudėjo. 2018 liepos mėn. 11 d. 09:56:01

    Ot Vitalijau nusikalbi. tai kur pays buvai, kad tu trinkeliu
    nera.smulkmena. pats gali ir atsakyti. juk tamstos darbas buvo kokybiskai
    padaryti. tai paaiskink ministrui, zmonems!!! turesi drasos? ar slepsiesi
    po ministru ir toliau nusikalbesi.

  • negaliu ziureti i tuos du zmones 2018 liepos mėn. 11 d. 09:52:00

    taip ir norisi abu paduoti i teisma. pirmaji uz izeidima,nes per pliurpalus
    vaikas mokykloje vadinamas vagies sunumi. o antraji - uz mela, nes pats
    tieses tuos kelius persivilko suknele - ir jau patapo kazkuo kitu, bet ne
    tui paciu vagimi. ir abu kartu - uz mela zmonems, nes abu dirba
    apgailetinai, o prisistato auksciausiam lygmeny. abu iveda netvarkos
    valstybeje, o oacius reiketu ir gerai nukratyti! pvz. gerb Masiuli, kodel
    ekspertai svedai? kodel nedalyvavo patys rangovai, kad matytu kur ir ka
    greziat??? ka cia diskutuot. Lietuvoje galima apsikti ir nieko neirodyti.
    galima nuteisti ir be teismo. ar cia lygis, vyruciai su kostiumais? cia
    geda!

  • kamera 2018 liepos mėn. 11 d. 08:09:49

    dar jis nesedi?

  • Visgi , manau, 2018 liepos mėn. 11 d. 06:11:55

    tas dujų laivas - terminalas Kremliaus troliams - mišrūnams labai
    didelė ir skaudi rakštis subinėje , kad jau galimai net nepasėdi ,
    nepaeina ir neatsistoja , o apie jį tik loja,loja ir loja.

  • Korupcijos suvokimo indeksas 2018 liepos mėn. 10 d. 22:55:45

    Jeigu pirmaujame pagal emigraciją ir savivaldybes, tai kodėl turime
    atsilikti pagal kelių kokybę?

  • Romui 2018 liepos mėn. 10 d. 21:50:15

    jam reikia išgelbėti savo, konservų ir "ponios" kailį už ""Indipenden"
    aferą, tam reikia Prezidento posto, manau, kad tai parengemieji darbai
    dabar ir vyksta.

  • Dainius V. 2018 liepos mėn. 10 d. 20:20:18

    Lietuviai!ČIA gyvenantys ,ČIA vaikus auginantys,ČIA laukus užsėjantys
    ar ČIA nuo ryto iki vakaro dirbantys milijonus žarstantys savo vaikams ir
    anūkams vegvaldžiams,GAL GANA TYLIAI kalbėtis tarp savęs,GAL GANA
    kentėti brangstant kurui ir tiesiogiai
    plintant kasdienio maisto kokybei santykiu su kaina eurais!,GAL GANA
    girdėti,kaip rusai puola,GAL GANA tų jau PASTOVIŲ aferų su pinigų
    paskirstymu!! Sakykime BENDRAI SAVeeO VIDUJE "ne" Dvasinis visų mūsų
    atsakas šiems Lietuvos griovėjmas tegul pritarimo mūsų širdyse!
    Būkime savo išdidžios didingos Romai prilygstančios TAUTOS atstovai!
    š

  • Girdėjau Tulpė namą statosi 2018 liepos mėn. 10 d. 16:51:12

    GRYBĖ namo statybą finansuoja iš KUPERIO gautų "OTKATŲ"??? Tai yra iš
    SNORO klientų sąskaitų IŠVOGTŲ pinigų???

  • nesuprantantis 2018 liepos mėn. 10 d. 13:41:39

    O auditoriai ar dadejo sumas isleistas kysiams,duotiems,kad laimetu
    konkursus,man atrodo tai milziniskos sumos,is kuriu dygsta dvarai

  • nu jo 2018 liepos mėn. 10 d. 13:26:54

    o ko cia spelioti, paklauskit laikinojo direktoriaus kaip jis state kelia
    kol dirbo keliu statytoju kompanijoje ir viskas, ko jis daba tyria
    aiskinasi, tiesiog tegu papasakoja kas daresi kitoje barikadu puseje :)

  • Pinigų įsisavinimas 2018 liepos mėn. 10 d. 13:13:35

    Gal gali kas nors paskelbti kiek pinigų dėl Ministerijos kaltės nebuvo
    įsisavinta 2017 metais ir kiek pinigų jau neįsisavinta šiais metais. Ar
    tik nereikės Masiuliui apmokėti neįsisavintas lėšas?

  • Vidas 2018 liepos mėn. 10 d. 13:10:49

    Lietuvoje keliai baisūs, kas netiki, išvažiuokite į europą. Galite
    palyginti nors su Lenkiją dabar.

  • bite 2018 liepos mėn. 10 d. 11:27:46

    Nereikia nei komisijos,keliai tragiski.

  • Santa Barbara 2018 liepos mėn. 10 d. 10:31:17

    Rokio šou tęsiasi :)))

  • kelininkas 2018 liepos mėn. 10 d. 09:39:46

    Trysdešimt metų kaip kelius remontuoja, skyles lopo tiek miestuose tiek
    užmiesčiuose, gal laikas pradėti normaliai remontuoti,onebelopyti,
    atrodo nebe į kelią ar gatvę, o lopų piešinį, ir kas gali nustatyti
    kiek tų lopų kiekvienais metais atsiranda, o gal taip geriau paslėpti
    padarytus nusikaltimus, nes tų lopų paskaičiuoti neįmanoma, už tat
    atkatai kas kart vis didesni ir greičiau tuos europinius pinigus lengviau
    įsisavinti, nes nereikia projektų ir įsisavinimo lėšų laikas
    trumpesnis, o konkursai saviems organizuojami penkiems metams, taip kad
    perspektyvos nematyti, tik ministerija nori savais kadrai apsistatyti ir
    ir buvusiomis bėdomis savo darbelius maskuoti...

  • vardas neskelbiamas 2018 liepos mėn. 10 d. 09:35:57

    Kelių kokybę tikrino vasario mėn, š.m. vokiečių komisija,o ne
    lietuvių,kaip straipsnyje rašoma ir iš dešimties pasirinktų naujų
    kelių TIK VIENAS !!!bemaž atitiko JŲ standartus,septyni buvo pripažinti
    visiškais netinkamais eksploatacijai,o du reikėtų taisyti!! Šita info
    buvo žinoma jau kovo mėnesį,nes buvo nutekinta iš susisiekimo
    ministerijos raštinės,o į mūsų spaudą pateko tik dabar.Aš neskelbsiu
    viešai,kiek lieka "sutaupytų" pinigų paploninus TIK 1 CM kelio dangos 10
    km magistralinio kelio: mažai uždirbantys infarktą gautų nuo
    įvardintos sumos.

  • Romas 2018 liepos mėn. 10 d. 08:54:41

    Na negaliu patikėti , kad Rokas Masiulis pastatęs Lietuvai
    ,,INDEPENDECE,, visiškai nereikalingą ,nešanti didžiulį žalą , dabar
    pradėjo rūpintis Valstybe jos keliais.Turbūt reikia keisti kelių
    direkciją ...ir statyti savo žmones .Priešingu atveju reikia išieškoti
    nuostolius.Tada suprantu .

  • Safyras 2018 liepos mėn. 10 d. 07:50:30

    Iš kur tada atsirado tiek daug naujai iškeptų turtuolių, kad tuos
    pačius kelius reikia iš naujo remontuoti? Ir kodėl nėra tikslių
    planų, jei suremontuotą kelią reikia vėl griauti, nes reikia tiesti
    kokius nors laidus, vamzdžius ir t.t. ? Ministerijos nori kontroliuoti net
    kaip kapus žmogui tvarkyti, bet nesugeba net žolę nupjauti... Galėtų
    po Olandiją pasidairyti, ten tokių brūzgynų nėra, kaip Lietuvoje net
    miestuose, nekalbant apie kaimus, kur ištisus metus tik lopomi keliai ar
    papilama žvyro saują, o sąskaitas už medžiagas ir paslaugas išrašo
    kosmines ne kažkokie ufonautai, o verslininkai...

  • Agnė 2018 liepos mėn. 10 d. 07:39:40

    Tai sodins nors vieną, kad kiti n e b e v o g t ų ??? O šitas kelių
    aferas visi žinojo, visi, ir valdžia buvusi ir vairuotojai eiliniai.
    Maudomės žvyrkeliuose, kaip nei viena Europos šalis. Išvažiavus iš
    Lietuvos, dulkių stulpų retai kur pamatysi. Graudu!

  • taigi jau 25 metus 2018 liepos mėn. 10 d. 07:00:17

    buvo sakyta kad reikia tik kerna isgrezti ir bus matyt kiek
    pavoge!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Donatas 2018 liepos mėn. 10 d. 06:57:29

    Ar ne laikas ištirti paties susisiekimo ministro Roko Masiulio veiklą?

  • Asfgh 2018 liepos mėn. 10 d. 01:43:35

    Kelias Kaunas–Utena vienas ruožu esfaltuotas lygiai prieš 10 metų tarp
    Leliūnų ir Skiemonių sankryžos yra baisiai lopomas provėžos jau
    pastebimos. Galėtų žurnalistai pasidomėti.

  • pons Gradauskai 2018 liepos mėn. 10 d. 00:19:30

    Tamstos darbuose yra aibė trūkumų, jie matyti plika akimi,be ekspertų
    tyrimų. Gal keliuose didelis avaringumas yra dėl to, kad "sutaupėte"
    medžiagų, dėl ko sukibimas padangų su keliu yra prastas. Tamstai bylas
    reikėtų iškelti už kiekvieną avariją VIA Baltic trasoje. Trečdalį
    lėšų sutaupei "ant ledų"?

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • STREIKAS: Airijos pigių skrydžių bendrovė „Ryanair“ dėl lėktuvų personalo streiko kitą savaitę atšaukia 600 skrydžių - jie nebus vykdomi trečiadienį ir ketvirtadienį (liepos 25-26). Tai sukels nepatogumų po 50 000 keleivių kasdien, tviteryje pranešė įmonė.
  • PRALAIMĖJO: JAV futbolo „US Open“ taurės turnyro ketvirtfinalyje trečiadienį „Portland Timbers“ klubas, kuriam atstovauja Vytautas Andriuškevičius, išvykoje 2:3 (1:2) pralaimėjo „Los Angeles FC“ ekipai ir nepateko į pusfinalį.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar jūs (arba jūsų artimieji) yra susidūrę su aplaidžiu medikų darbu?

balsuoti rezultatai

Ar pritariate, kad nuo kitų metų parduotuvėse įvedinėtų nedarbo sekmadienius?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +15   +19 C

   +16  +17 C

 

   +16 +17 C

  +25  +29 C

   +24  +27 C

 

   +24  +27 C

    5-10 m/s

  2-4 m/s

 

    2-3 m/s

 

reklama
Sveikata Grožis