respublika.lt

Bankai neliečiami. Veiklą nutraukia jų klientus bandžiusi ginti asociacija

(0)
Publikuota: 2019 vasario 05 08:18:00, Olava STRIKULIENĖ
×
nuotr. 6 nuotr.
Asociatyvi Irmanto Sidarevičiaus nuotr.

Lietuvoje veikiantys skandinavų bankai, siekdami daugiau pelno, didina mokesčius savo klientams ir tuo pat metu mažina darbuotojų skaičių. Nuo vasario SEB ir „Luminor“ padidino kai kurių bankinių paslaugų įkainius. Tačiau, nepaisant didinamų įkainių, „Luminor“ dar nusprendė šiemet iš Lietuvos skyriaus atleisti 420 darbuotojų.



Kaip skelbiama 2017 m. įkurto „Luminor“ pranešime, supaprastintas verslo modelis leis laipsniškai sumažinti veiklos išlaidas. Bet veiklos išlaidos juk ir taip mažinamos didinant mokesčius banko klientams? Ne, „Luminor“ siekia sumažinti savo veiklos išlaidas dar labiau. Atleisdamas nereikalingus darbuotojus. Kaip viešai skelbia „Luminor“ Lietuvos skyriaus vadovas Andrius Načajus, organizacijos mažėjimas, tai yra darbuotojų atleidimas per šiuos metus vyks etapais.

SEB apie būtinybę optimizuoti darbuotojų skaičių nepraneša. Tačiau tiek SEB, tiek „Luminor“ pranešė, jog didina kai kuriuos įkainius. Matyt, taip bandoma klientus atgrasinti nuo grynųjų pinigų ir dar energingiau varyti į elektroninę bankininkystę? Nes kuo daugiau klientų elektroninėje bankininkystėje, tuo mažiau bankams reikia padalinių bei darbuotojų, tiesiogiai aptarnaujančių „gyvus“ klientus. Matyt, todėl nuo vasario 1-osios „Luminor“ nepabrangino paslaugų klientams, besinaudojantiems elektronine bankininkyste. O šit banko padaliniuose atsiskaitymai pabrango iki 5 Eur. Nors anksčiau kainavo iki 3 Eur. Pabrango ir grynųjų pinigų išmokėjimas iš sąskaitos. Anksčiau už pinigų išgryninimą bankas ėmė 0,8 proc. nuo išgryninamos sumos, bet ne mažiau nei tris eurus, tai dabar už tą pačią paslaugą jau ims ne mažiau nei penkis eurus (1,2 proc. nuo sumos).

SEB nuo vasario 8-osios taip pat keičia savo kainodarą. Atsižvelgdamas į padidėjusius kaštus dėl augančio banko darbuotojų užmokesčio. Todėl klientai, sudarinėsiantys su SEB būsto kredito sutartis, turės mokėti ne 0,4 proc. nuo gauto kredito sumos, bet jau 0,5 proc. Anksčiau už šią techninę sutarties sudarymo paslaugą tekdavo mokėti ne mažiau nei 150 Eur. O dabar klientui teks mokėti ne mažiau nei 250 Eur. Sutarties surašymas pabrango visu šimtu eurų. O jei klientas užsimanys pakeisti kredito sutarties sąlygas, vėlgi teks mokėti ne 150 Eur, bet jau 250 Eur.

SEB klientams, turintiems debeto korteles, tačiau nesinaudojantiems banko planais, teks už pinigų išgryninimą mokėti vienodai. Po 0,8 proc. nuo išgrynintos sumos, bet ne mažiau 1 Eur. O anksčiau už tokią pačią paslaugą klientai mokėdavo ne mažiau nei 0,40 Eur. Tai yra 0,4 proc.

Tačiau kodėl nepadidinus paslaugų įkainių, jei klientams šių paslaugų vis vien reikia. Todėl įkainiai ir didinami. Nors, Lietuvos banko duomenimis, vien per 2018 m. pirmą pusmetį Lietuvoje veikiantys bankai ir užsienio bankų filialai gavo beveik 180 mln. Eur pelną. 16 proc. daugiau nei 2017 metais per tą patį laikotarpį.

Buvusios Lietuvos bankų klientų asociacijos, veikusios 9 metus, vadovas Rūtenis Paukštė iškart pareiškė, jog asociacija nutraukia savo veiklą, nes nemato prasmės. Kodėl? R.Paukštė sutiko kalbėti tik kaip eilinis pilietis:

„Savo veiklą nutraukiame dėl jos neefektyvumo. Niekas nesikeičia. Bankai Lietuvoje neturi konkurencijos. Jei kitose verslo srityse kažkas prekės kainą sumažina, tai ir kiti stengiasi sumažinti. O čia, bankininkystėje, viskas atvirkščiai. Jei vienas paslaugos kainą padidina, tai ir kiti padidina. Bankai visi draugiškai didina, o vertinti jų paslaugų savikainas niekas nesiruošia. Penkis eurus mokame už bankinį pavedimą, nors penki eurai Lietuvoje yra vidutinis valandinis darbo įkainis. Tokia yra bankininkystės Lietuvoje situacija. Todėl tolesnis asociacijos egzistavimas būtų tarsi paliudijimas, jog viskas Lietuvos bankininkystėje yra tvarkoje.“

Asociacijos „Už sąžiningą bankininkystę“ vykdomojo direktoriaus Vladimiro TRUKŠINO komentaras:


Jūs sutinkate, kad gyvename laisvos, labai laisvos ekonominės rinkos sąlygomis? Visi kainas didina tol, kol klientai paslaugą perka. Kiek nori. Laisvai. Bankai deklaruoja tikslą - pripratinti klientus prie elektroninių paslaugų bei elektroninių pinigų. Šaunu, kad diegia naujas technologijas. Norite „tikrų“, rankose šlamančių pinigų? Bankai savo įkainiais pratina prie kitokių pinigų, o žmonės pratinasi prie to, kas pigiau, kas apsimoka.

Procesas vyksta normaliai. Visi pardavėjai - įskaitant ir bankinių paslaugų ir bandelių pardavėjus - kelia kainas tol, kol jų paslaugas ar produkciją perka.

Kai pirkėjas nepirks, uždarys savo piniginę, tada pardavėjas pradės galvoti. Tokia yra mano, paprasto pirkėjo, nuomonė.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s