respublika.lt
 

Vežėjų įmonės su vairuotojais nesusitaria dėl pinigųnuotraukos (5)

2019 liepos mėn. 12 d. 15:10:00
Danas NAGELĖ

Nacionalinė vežėjų asociacija „Linava“ ir Lietuvos vairuotojų profsąjungos niekaip nesusidera dėl to, kokio dydžio atlyginimas turi būti mokamas vairuotojams, nes dabar jie gauna tik kiek didesnę nei vidutinė algą ir dienpinigius. Vairuotojai grasina kreiptis į europinę profsąjungą, kad nebūtų stabdomas Mobilumo paketas, kuris vežėjams pridarytų milžiniškų nuostolių. O kartu padarytų didžiulę skylę ir šalies biudžete.

×
nuotr. 5 nuotr.
Vežėjų įmonės su vairuotojais nesusitaria dėl pinigų

 

Lietuvos transporto darbuotojų profesinių sąjungų forumo vadovas Bronius Bučelis „Vakaro žinias“ informavo, kad profesinė sąjunga „Solidarumas“ pasirašė tarpinį susitarimą su „Linava“, kuriuo sutiko, jog vairuotojų alga siektų 1,4 minimalios mėnesio algos. Plius dienpinigiai. Šiuo metu algos dydis - 1,3 minimumo, todėl progresas yra labai menkas. Mat nuo dienpinigių ne tik nemokami mokesčiai valstybei, bet ir nemokamos įmokos būsimoms vairuotojų pensijoms, laikinojo nedarbingumo išmokoms ir panašiai.

„Šiuo metu minimumas yra 555 eurai, tad pagal Vyriausybės nutarimą vairuotojų alga „popieriuje“ yra 721,5 euro. „Solidarumas“ pasiūlė 1,4 minimumo arba 777 eurus. Tikrai ne kažkas. Juo labiau kad „Solidarumas“ negavo jokių įgaliojimų pasirašyti tokį susitarimą. Tačiau mes kalbėjomės su socialinės apsaugos ir darbo ministru Linu Kukuraičiu ir aptarėme galimybes, kad nuo spalio įsigaliotų Vyriausybės nutarimo projektas, kuriame numatyta 2 MGL dydžio alga, nors mes sutinkame ir su 1,8 MGL - tai būtų 999 eurai.

Viceministrė Eglė Radišauskienė suorganizavo susitikimą, kuris įvyks liepos 18 d. ir į kurią kviečiamos visos derybose su „Linava“ dalyvavusios profesinės sąjungos ir „Linavos“ atstovai. Mūsų forumas iš derybų su „Linava“ pasitraukė, nes „Linava“ visiškai nelinkusi į kompromisus“, - tvirtino B.Bučelis.

Forumo lyderis pranešė, kad rugsėjį į Kauną atvyks Europos transporto federacijos vadovai, su kuriais bus kalbamasi apie Mobilumo paketą, kuris yra labai nepalankus Baltijos šalims. Su federacijos atstovais Lietuvos, Latvijos ir Estijos vairuotojų profsąjungos jau buvo susitikusios Rygoje, tačiau kol kas nepranešė, kad derybos patyrė fiasko.

„Jei kolektyvinės derybos bus sėkmingos, mes galėsime kreiptis į europinę federaciją ir apie tai informuoti. Tada gal ir paketas būtų persvarstytas, nes dabar Europos Parlamentas Lietuvą nubaudė būtent dėl to, kad nebuvo kolektyvinių derybų. Priešingu atveju federacija informuotų Europos Parlamentą, jog Lietuvoje jokios derybos dėl kolektyvinės sutarties nevyksta“, - sakė B.Bučelis.

Pasak jo, apie ketinimą kreiptis į europines struktūras dėl socialinių garantijų vairuotojams nebuvimo buvo įspėti ir „Linavos“ atstovai, tačiau šie manė, kad tai tėra nerimti gąsdinimai.

Kuo gi minėtas paketas toks baisus vežėjams? Prieštaringiausiai vertinamas reikalavimas periodiškai grąžinti krovininę transporto priemonę į registracijos šalį, kuris yra itin nepalankus ES pakraščiuose esančioms valstybėms. Tai ne tik varžytų vežėjų lankstumą organizuojant krovinių pervežimą, taptų našta verslui, bet ir apribotų paslaugų teikimo laisvę.

Prisidengiant tokiais siūlymais esą norima apginti nacionalinių vežėjų interesus, į antrą planą nustumiant vieningą Europos transporto rinką. Mūsų politikai baiminasi, kad dėl to krovinių vežimo verslas Lietuvoje žlugs, o tai bus didelis smūgis šalies biudžetui.

„Man verkimas, kad, padidinus algų koeficientą, verslas bankrutuos, yra nesuprantamas, kai įmonių metiniai pelnai yra nuo 8 iki 20 mln. eurų“, - sakė B.Bučelis.

Lietuvos vežėjai gąsdina, kad iškels savo verslą į Lenkiją. Tačiau, kaip pastebėjo B.Bučelis, ten alga ir taip yra 1100 eurų, tad jie turėtų laikytis Lenkijos įstatymų ir vis tiek būtų įpareigoti mokėti tokią algą.

„Linavos“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius „Vakaro žinias“ tikino, esą B.Bučelio vadovaujamas forumas pats kaltas, kad derybos nutrūko, nes esą būtent ši pusė nebuvo linkusi į kompromisus ir reikalavo didinti algų koeficientus.

„Nors mes vietoje to vairuotojams siūlėme socialinį paketą, kuriame būtų ir jų sveikatos draudimas, ir pensijų kaupimas trečiojoje pakopoje darbdavių sąskaita, forumas net nesileido į kalbas. Ir grasina, kad dėl to kreipsis į europines institucijas - kad Mobilumo paketas nebūtų stabdomas. Dėl neaiškių asmeninių tikslų taip pakenktų Lietuvai“, - tikino M.Atroškevičius. Skelbiama, kad Lietuvos vežėjai pagamina apie 6 proc. šalies bendrojo vidaus produkto.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SKOLA: Vyriausybė vidaus rinkoje pasiskolino 20 mln. eurų už vidutines 0,267 proc. palūkanas; suma skolinamasi beveik 10 metų.
  • MIRĖ: eidamas 83-iuosius metus, šeštadienį mirė pirmasis į kosmosą pakilęs vokietis Sigmundas Jaehnas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Tobago Anthony Joseph.

Ar gerai, kad Seimo nariams leidžiama kandidatuoti kituose rinkimuose nepasibaigus kadencijai?

balsuoti rezultatai

Ar norėtumėte, kad jūsų namuose būtų įjungtas šildymas?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+1 +3 C

 +0 +3 C

 

 +2 +4 C

+11 +13 C

+11 +13 C

 

 +10 +12 C

0-2 m/s

 0-2 m/s

 

0-3 m/s

 

USD - 1.1030 PLN - 4.3575
RUB - 70.3933 CHF - 1.0942
GBP - 0.8823 NOK - 9.9423
reklama
Ūkis