respublika.lt

2018 birželio 19, antradienis

Valstybė laiko už rankų, draudimas prievartaujanuotraukos (17)

2018 sausio mėn. 10 d. 08:13:36
Danas NAGELĖ, zinios@vakarozinios.lt

Sunku patikėti, bet Lietuvoje yra draudimo įmonių, kurios automobilio priekabą siūlo apdrausti už 1,5 tūkst. eurų - daugiau, nei verta pati priekaba. Tiesa, geriau paieškojus, tą pačią paslaugą kitose bendrovėse galima įsigyti dukart pigiau, kai kur - net ir 11 kartų pigiau. Kainos svyruoja, nes šis sektorius veikia nekontroliuojamas, politikai sako, kad reguliavimas yra neįmanomas. Tačiau bankų „paslaugų krepšelio“ įvedimas parodė, kad reguliavimas tikrai galimas.

 

Pasipiktinęs skaitytojas kreipėsi į „Vakaro žinias“, pateikęs pavyzdį, kaip lupikaujama transporto priemonių privalomos civilinės atsakomybės draudimo sektoriuje. Susisiekęs su draudimo kompanija „Compensa“ jis sužinojo, kad, norint apdrausti automobilio priekabą, tektų sumokėti 1500 eurų, internetu „Seesam“ užpildęs anketą sužinojo, kad užtektų apie 800 eurų, o su brokeriu suderėjo už 140 eurų. Ir retoriškai klausia, ar tai nėra lupikavimas.

„Vakaro žinioms“ paskambinus į „Compensą“, vadybininke Ieva prisistačiusioji pareiškė, kad tokios kainos - 1500 eurų už priekabos draudimą - yra įmanomos.

„Kiekvienam labai individualiai. Reikėtų konkrečiai skaičiuoti. Priklauso nuo galios ir kitų parametrų“, - sakė „Compensos“ atstovė.

Gal tokių kainų svyravimų - nuo 140 iki 1500 eurų - nebūtų, jei ir draudimo bendrovėms būtų įvestas tam tikras „paslaugų krepšelis“, kaip komerciniams bankams?

Seimo Biudžeto ir finansų komiteto pirmininkas Stasys Jakeliūnas sutinka, kad bankų atžvilgiu sprendimas pasiteisino, tačiau sako sunkiai suvokiantis, kaip tokį patį principą galima būtų taikyti draudimo bendrovėms, o įmokų dydžiai esą taip skiriasi, nes įmonės skirtingai vertina rizikas.

„Krepšelių įvedimas bankams pasiteisino. Dalis žmonių jais naudojasi ir džiaugiasi, nes bankai nebegali imti didelių pinigų už smulkiąsias paslaugas, o ir žmonės skatinami naudotis internetinėmis paslaugomis, o nuo to bankų kaštai tik mažesni. O draudimas - tai jau kitoks paketas. Su bankais buvo kalbamasi, kokie jų kaštai, krepšeliai jiems buvo patvirtinti tokie, kad padengtų bankų kaštus, bet neskatintų ieškoti viršpelnių. Draudimo bendrovių kaštai irgi turi būti padengti, bet juos dėl rizikų įvairovės yra sunkiau paskaičiuoti, standartizuoti. Todėl sunkiai įsivaizduoju, kad būtų galima tai reguliuoti, nors, kiek atsimenu, įstatyme ir taip numatyta, kad pelnas iš civilinių asmenų įmokų neturi būti didesnis nei kažkoks procentas nuo kaštų“, - kalbėjo S.Jakeliūnas.


- „Linava“ prieš maždaug metus paskelbė, kad kurs savą draudimo kompaniją, kuri konkuruos su itin brangias transporto priemonių draudimo paslaugas teikiančiomis bendrovėmis. Kokioje dabar stadijoje yra kūrimo procesas? - „Vakaro žinios“ teiravosi Lietuvos nacionalinės vežėjų automobiliais asociacijos „Linava“ prezidento Erlando MIKĖNO.

- Kaip tik neseniai įvyko „Linavos“ kongresas, kuriame patvirtintas 2018 m. asociacijos biudžetas, o jame numatytas draudimo kompanijos draudimo finansavimas. Tai - pati šviežiausia naujiena. O šiaip vyksta draudimo kompanijos vadovo atranka. Laukia dar ilgos procedūros. Tačiau pirmiausia reikia išrinkti vadovą. Su juo kartu pagal Lietuvos banko reikalavimus teiksime prašymus, dokumentus įvairiems leidimams ir licencijai gauti.

- Lietuvos bankas kliūčių naujai draudimo kompanijai steigti nedaro?

- Kol kas sunku pasakyti. Reikia įvykdyti visus reikalavimus, kurie yra iškelti tokie patys, kaip ir visoms naujai besisteigiančioms draudimo bendrovėms. Tarp reikalavimų - ne tik finansinis pajėgumas, bet ir tinkami steigėjai, ir kiti reikalavimai. Kol kas sunku prognozuoti, tačiau, kad gautume licenciją mes pasiryžę viską derinti su Lietuvos banku: kad nebūtų taip, jog dirbame darbą, o po to negauname licencijos.

- Kam reikalinga nauja draudimo kompanija?

- Tam, kad draudimo rinkoje, ypač transporto priemonių, yra labai mažai konkurencijos. Tai matome ne tik mes, tai pripažįsta ir Vyriausybė, kuri neseniai savo posėdyje paminėjo, kad konkurencijos nėra, todėl kainos yra beprotiškai didelės. Pripažįsta tai ir atskiri politikai. Kiek yra žinoma, apie tai kalba ir prezidentūra.

- Naujoji kompanija bus uždara, joje galės draustis tik „Linavos“ nariai?


- Joje galės draustis visi, be išimties. Bus teikiamos visos paslaugos, susijusios su transportu.

- Naujos draudimo bendrovės gal ir nereikėtų, jei esamos būtų kontroliuojamos, reguliuojami jų įkainiai, kaip padaryta su komerciniais bankais, kuriems buvo patvirtintas „paslaugų krepšelis“?

- Aišku, mes norėtume, kad tam tikras krepšelis būtų patvirtintas ir draudimo bendrovėms ir kad jos būtų reguliuojamos. Prasčiausia situacija yra su civilinės atsakomybės draudimu, kuris yra privalomas, o šią prievolę mums delegavo valstybė. Mes puikiai suprantame, kam ji deleguota: tam, kad, įvykus eismo įvykiui, mes visi būtume saugūs žinodami, jog patirta žala bus atlyginta. Tačiau jei ši pareiga deleguota valstybės, turėtų būti griežtesnis jei ne reguliavimas, tai bent kontrolė. Deja, mes jau trejus metus niekaip negalime pakeisti Civilinės atsakomybės draudimo įstatymo, nors esame parengę naują projektą, į kurį yra įtraukti punktai, atsižvelgiant į kitų valstybių patirtį. Kitos valstybės įvairius saugiklius taiko seniai, o mes to niekaip negalime patvirtinti.

- Bankų, kuriems įvestas „paslaugų krepšelis“, pavyzdys rodo, kad valstybinis reguliavimas yra įmanomas. Kodėl draudimo bendrovėms nenustatomos kainų už paslaugas „lubos“? Gal jų lobistai stipriau veikia?

- Savaime aišku, kad toks reguliavimas įmanomas, tačiau trūksta politinės valios. O tai aktualu ne tik verslui, bet ir civiliniams asmenims, nes transporto draudimas ir jiems smarkiai pabrango. Taip, mes pastebime, kad draudimo kompanijų lobistai stipriau veikia.

- Vienas „Vakaro žinių“ skaitytojas pateikė pavyzdį, kad draudimo kompanija „Compensa“ automobilio priekabą pasiūlė apdrausti už 1500 eurų, internetu „Seesam“ užpildęs anketą sužinojo, kad užtektų apie 800 eurų, o su brokeriu suderėjo už 140 eurų...


- Puikus pavyzdys, kad tuo yra piktnaudžiaujama, argumentuojant, jog transporto draudimas yra nuostolingas. Tačiau kitose šalyse draudimas yra žymiai pigesnis. Reiškia, kažkas ne taip yra pas mus. O pas mus už vieną vilkiką gali tekti pakloti ir virš 20 tūkst. eurų.

- Kodėl tada nesidraudžiate užsienyje, kur yra pigiau?

- Nes negalime, jei transporto priemonės numeriai yra lietuviški. O Lietuvoje mus realiai draudžia tik dvi kompanijos, nors siūlymus turi pateikti visos transporto draudimo paslaugas siūlančios kompanijos. Jos ir pateikia, tačiau siūlymai yra protu nesuvokiami - 12-15 tūkst. eurų už transporto priemonę per metus. To blogoji pasekmė - vežėjai verslą pradėjo registruoti užsienyje. Ir dar viena problema - smulkios įmonės (o dauguma mūsų vežėjų yra smulkios įmonės) pradeda privalomojo civilinės atsakomybės draudimo iš viso vengti. Vieni tada iš viso nevažiuoja, o kiti rizikuoja - važiuoja be draudimo. Ką tik vienas vežėjas iš viso nutraukė veiklą, nes vieną vilkiką drausdavo už 3 tūkst. eurų (o ir tai yra siaubinga kaina), o dabar gavo pasiūlymą apsidrausti už 9 tūkst. eurų. Tai įmonė vilkikus atidavė lizingo bendrovėms ir uždaro savo veiklą.

- Jei dėl milžiniškų draudimo kainų vežėjai perkelia savo verslą į užsienį, dėl to Lietuva patiria nuostolių, nes netenka mokesčių. Negi politikai to nesupranta?

- Politikai mus jau girdi, jau supranta, visos tarnybos yra informuotos: tiek Konkurencijos taryba, tiek Lietuvos bankas, tiek Vyriausybė, tiek prezidentūra. Tačiau sprendimų kol kas negirdime jokių.

- Gal, kai paskelbėte apie naujos draudimo įmonės steigimą, kitos draudimo bendrovės pasidarė sukalbamesnės?

- Nepasidarė, išskyrus tai, kad su „Ergo Lietuva“ turėjome projektą. Ji projekte dalyvaujančioms mūsų įmonėms pasiūlė žymiai mažesnes kainas, tačiau projektas baigėsi, ir dabar jau metai, kai kainos kyla į viršų.

Parengta pagal dienraštį „Vakaro žinios“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (17)

  • Eurovista 2018 sausio mėn. 13 d. 00:26:06

    Uz masinos parvezima is vokietijos eurovista ima apie 3000€ o draudimas
    kompensuoja 500€. Tai ar nepasityciojimas?

  • O 2018 sausio mėn. 11 d. 08:14:54

    Tai grupinis prievartavimas ! Dar suprasčiau, jeigu būtų kokia
    valstybinė draudimo įstaiga. Betgi visos bendrovės yra privačios. Darau
    aiškią prielaidą, kad privatininkų pelno dalis nusėda į korumpuotų
    valdininkų kišenes.

  • as 2018 sausio mėn. 10 d. 22:45:17

    Vokietojoje lengvojo automobilio priekabai nereikia draudimo. Tuti but
    draustas automobilis, su kuriuo tempsi ta priekaba. Ir zinoma priekabai
    turi galioti TUV.

  • Valstybeje 2018 sausio mėn. 10 d. 21:15:20

    Kur korupcija nacionalinė vertybė,patikėkit, tai dar tikrai ne pabaiga.

  • civilis 2018 sausio mėn. 10 d. 20:23:54

    turiu antrą savaitgalinį automobilį ,bet pagal draudikų nuostatas
    gaunasi kad aš važiuoju iš kart abiem automobiliais,suprantu jeigu su
    automobiliu važiuos kitas asmuo , bet tokius atvejus galima sureguliuoti
    įstatymu ,kad polisą įsigijes dviem automobiliams ,draudimas negaliotų
    antriesiems asmenims ,bet ką čia šnekėti ir arkliui aišku kad taip
    nebus čia Lietuva vergų šalis.

  • Sigitas 2018 sausio mėn. 10 d. 17:28:44

    Lietuva yra nesuvaldomo godumo plesiku krastas,kur uz automobilio draudima
    lupama koja primynus transporto priemones savininka.Tai siabinga ir
    tiek.Labai gerai daro lietuvaiciai kad bega is to DURNIU LAIVO.

  • senis 2018 sausio mėn. 10 d. 17:08:02

    gal kas girdejote stebukla, kad dabartiniai valdantieji pyderastai, kokioje
    nors srytije, butu padare geriau negu buvo tarybiniais laikais? Lenkijoje
    jau nebeapsikencia nuo tu debilu pederastu, ministrais gales tapti tik
    pasitikrine psichine sveikata pyderastai.

  • Ištakos 2018 sausio mėn. 10 d. 14:10:15

    Kol dar neturėjome Biuro, privalomas draudimas buvo normalus. Su biuro
    pagalba palaipsniui draudimo įstatymas keitėsi į blogąją pusę.
    Vairuotojų, verslininkų ir Linavos siūlymai buvo ignoruojami, paslauga
    kartelizuota, otkatinė. Nes buvę didžiuliai skirtumai tarp surinktų
    įmokų ir išmokų išnyko, nors įvykių ir aukų mažėjo. Rodydami
    tariamus nuostolius, draudikai nesitraukia iš LR rinkos, o užsiima
    vairuotojų kišenių tuštinimu. Priežiūra maitinasi iš atskaitymų nuo
    surinktos sumos. Vairuotojai, turėdami polisą ir ŽK, nesijaučia
    apdrausti, nes žino, kad, nutikus avarijai, bus tampomi po teismus, turės
    atlyginti sukeltą žalą, tuo tarpu draudikas į teismą savo atstovo
    neatsiunčia. Įstatymas yra iškreiptas. Draudimo bendrovės išduota
    Žalioji korta (Green Card) galioja per 40-yje šalių, tačiau mūsiškiai
    "įstatymas" Biuro neleidžia draustis kitose šalyse. Įstatymą apraizgė
    piktybinis voratinklis. Įstatymas ir priežiūra turi būti keičiama iš
    pagrindų. Auditas už keletą metų iš VMI yra būtinas.

  • Totalinės apgavystės. 2018 sausio mėn. 10 d. 11:33:10

    Toks įspūdis, kad aukštuose sluoksniuose egzistuoja didžiuliai
    "otkatai" arba valstybėje visai nebėra elementarios tvarkos. Kur
    betvarkė, ten bujoja šešėlis.

  • Kęstas 2018 sausio mėn. 10 d. 11:24:34

    Dabar situacija tokia, kad draudimas yra įperkamas didesnes pajamas
    gaunantiems žmonėms, bet tiems, kurie uždirba mažiau, užkertamas
    kelias pasirūpinti draudimu.

  • Xp 2018 sausio mėn. 10 d. 11:23:01

    Lietuvoje veikia laukinis liberalizmas su otkatais, todėl vienais
    atvejais viskas galima, kitais nieko negalima pagal situaciją.

  • na 2018 sausio mėn. 10 d. 10:16:53

    manau, kad jeigu draudimas yra privalomas, tai jis turi būti valstybinis,
    reguliuojamas ir prižiūrimas, o ne atiduodamas į privačias rankas ir ir
    leidžiama taršyti vargšus žmones kaip tik nori. Juk pati valdžia
    sukūrė tokią situaciją, o dabar aiškina, kad nieko padaryti negali.

  • Kęstas 2018 sausio mėn. 10 d. 10:08:04

    Dabartinė sistema kelia daug klausimų ir verčia ieškoti kitų
    sprendimų. Štai draudimo bendrovė dukrai pasiūlė polisą, kuris
    kainuoja 800 eurų, nors ji jau turi dvejų metų stažą. Argi tai
    racionali suma jaunam žmogui?

  • Alina 2018 sausio mėn. 10 d. 09:33:37

    Jei kainos kyla kasmet, gal tai rodo, kad reikia papildomos kontrolės. Jei
    tas pats polisas kainuoja kasmet brangiau, natūralu, kad vairuotojui kyla
    klausimų. Jei kaina didesnė, norėtųsi, kad ir paslaugų būtų
    suteikiama daugiau.

  • Ernesta 2018 sausio mėn. 10 d. 08:58:34

    Dabar labai trūksta aiškumo ir skaidrumo. Man automobilio draudimas
    paskutinį kartą brango apie 20-30 eurų, nors mano rizika per tuos metus
    nepadidėjo. Kreipiausi į brokerį, kuris pasakė, kad taip yra, jog
    kainos kyla visur.

  • Kamilė 2018 sausio mėn. 10 d. 08:33:55

    Žinoma, nežinau, ar daug kas gali mokėti tokias sumas už privalomą
    draudimą. Esu jauna vairuotoja ir privalomas draudimas man kainavo 200
    eurų. Manau, tai tikrai nemaži pinigai.

  • Ateivis 2018 sausio mėn. 10 d. 08:33:26

    Jakeliūnai, ar nematote, ar nesuprantate, ar klaidinate žmones
    specialiai? Atėjote į politiką subankrotinęs Kredito uniją.

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NUOTEKOS: Europos Komisijai Lietuvai grasinant baudomis dėl prie nuotekų tinklų neprijungtų šalies gyventojų, Vyriausybė trečiadienį imasi šio klausimo; Lietuvai gresia baudos, nes 58 aglomeracijose gyventojai nėra prijungti prie centralizuotų nuotekų sistemų.
  • NUKELIAMOS: Lietuvos futbolo federacija informuoja, kad nukeliamos A lygos rungtynės tarp Klaipėdos „Atlanto“ ir „Kauno „Žalgirio“, kurios turėjo vykti birželio 19 dieną 20 val. Klaipėdos miesto centriniame stadione.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar Lietuva patirtų didelių nuostolių, jei užsidarytų „Achema“?

balsuoti rezultatai

Ar kada buvote apgauti, kai nuomojotės būstą?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +12   +14 C

   +11  +14 C

 

   +11  +15 C

  +19   +26 C

   +19  +24 C

 

   +23   +29 C

    7-12 m/s

   2-7 m/s

 

     2-7 m/s

 

reklama
Ukis 2018