respublika.lt
 

Valdžia džiaugiasi sutaupiusi, 
o keliai ir liko neremontuoti (5)

2019 birželio mėn. 04 d. 07:40:28
Danas NAGELĖ

Pernai Lietuvos keliams rekonstruoti nepanaudota 78 mln. eurų. Lietuvos automobilių kelių direkcija džiaugiasi, kad pavyko sutaupyti, o verslo atstovai atkerta, kad tai ne taupymas, o nesugebėjimas lėšų įsisavinti. Reiškia, kelių remontuota mažiau, nei buvo galima.

×
nuotr. 1 nuotr.
Redakcijos archyvo nuotr.

 

Lietuvos automobilių kelių direkcijos vadovas Vitalijus Andrejevas, pristatydamas šios institucijos pernykščius rezultatus, pareiškė, kad pavyko sutaupyti beveik 78 mln. eurų.

Šiuo metu jis išėjęs dviejų savaičių trukmės atostogų, todėl jo komentaro gauti nepavyko, tačiau per pristatymą sakė, kad direkcija „tvarkosi savo ūkį, matydami, kad trūksta lėšų infrastruktūriniams darbams, objektams, darome viską, kad anksčiau galėtume pradėti įgyvendinti kitus projektus“.

Tokio džiaugsmo nesupranta nei politikai, nei verslininkai.

„Matome, kad Vyriausybė pritarė Kelių priežiūros ir plėtros programos finansavimo lėšų naudojimo sąmatos pakeitimams šiems metams, įtraukiant 2018 metais skirtų, bet nepanaudotų lėšų likutį.

Šiemet programos finansavimui iš viso skiriama 563 mln. eurų - net 86 mln. eurų daugiau, nei buvo iki šiol. Tačiau ta didesne suma džiaugtis nederėtų, nes nepanaudoti milijonai matuojami neišasfaltuotais žvyrkelių kilometrais.

Apmaudu, kad neįgyvendinami žmonėms duoti pažadai - išasfaltuoti jiems taip reikalingas kelių atkarpas“, - išplatintame pranešime teigė Seimo „socdarbiečių“ frakcija, pareiškusi, kad atsakymus, kodėl darbai stringa ir numatytos lėšos nepanaudojamos, bandysianti gauti iš atsakingų asmenų.

Griežtai susidariusią situaciją vertina ir Lietuvos verslo konfederacijos prezidentas Valdas Sutkus.

„Reikia kalbėti ne apie sutaupymą, o apie nesugebėjimą įsisavinti lėšų, skirtų keliams. Iš degalų akcizo, kurį moka kiekvienas vairuotojas, ir taip tik mažiau kaip pusė surinktų lėšų atitenka kelių remontui. Visi kiti pinigai paskirstomi su transporto sektoriumi visiškai nesusijusioms sritims.

Kelių fondas kadaise buvo sukurtas būtent tam, kad būtų gerinama kelių būklė, sugalvoti tiksliniai mokesčiai konkrečiam tikslui. Buvo pasakyta, kad Kelių fondas bus formuojamas iš degalų akcizo. Logiška: vairuotojai moka papildomą mokestį, kad vėliau galėtų saugiau važinėti.

Iš pradžių taip ir buvo, tačiau vėliau vis mažesnė akcizo dalis patekdavo į fondą, per krizę dar daugiau lėšų buvo pasiimta kitoms reikmėms. Jei vienus ar dvejus metus kelią užleisi, trečius metus jo remontui dar daugiau pinigų reikės, o jie Lietuvoje gerokai užleisti, nes per mažai skiriama pinigų“, - konstatavo V.Sutkus.

Lietuvoje per metus atnaujinama tik vos apie 200 km asfaltuotų kelių, nors normatyvas yra apie 1000 km. Kitaip tariant, kasmet susikaupia apie 800 km deficitas ir keliai vis labiau nusidėvi, o paskui jų remontas ženkliai pabrangsta.

„Reikia suvokti, kad keliai yra itin svarbi gyvenimo dalis. Šiandieniniame pasaulyje yra keletas dalykų, kurie būtini tiek asmenybei visavertiškai funkcionuoti, tiek verslui. Reikia elektros, nes viskas veikia elektros pagrindu (ar tai būtų nuotekos, ar vanduo, ar ryšis, ar bet kas), tada reikia kelių, kad būtų galima privažiuoti tiek žiemą, tiek vasarą nelaužant automobilio, ir interneto. Keliai ypač svarbūs, jei norime plėtoti regionus.

Jei nebus normalių kelių, jei tie keliai bus duobėti, žiemą - slidūs, galima pamiršti apie bet kokias investicijas į regionus. Kodėl į laisvąsias ekonomines zonas ateina investicijos? Visų pirma dėl komunikacijų, nes ten visur yra normalus asfaltuotas kelias. Tas pats liečia ir kitus pramoninius objektus: jei nėra kelio, tai ką ten veikti?“, - retoriškai klausė V.Sutkus.

Verslo atstovui nuostabą kelia, kad pavasarį atšilus orams kelių remonto darbai neprasideda.

„Tai yra susiję su kompetencijos stoka, planų nebuvimu. Kol įsisiūbuoja viešieji pirkimai, ruduo ir ateina, nes programos biudžetas suformuojamas tik metų pradžioje, tik po to prasideda konkursai, o tada darbai nusikelia jau į vasarą.

Kaip suspėti įsisavinti pinigus, kai taip vėluojama? Kai ateina laikas asfaltuoti, tada tik konkursai prasideda“, - stebėjosi V.Sutkus.

 

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (5)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SPROGIMAS: Afganistano Zabulo provincijoje, netoli vyriausybinės ligoninės, anksti ketvirtadienį sprogo sunkvežimyje padėta bomba.
  • MAŽINS: Italijos energetikos milžinė „Enel“ trečiadienį pranešė mažinsianti šiltnamio efektą sukeliančių dujų išmetimą 70 procentų iki 2030-ųjų.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Tobago Anthony Joseph.

Ar visuomenė turi žinoti apie Seimo narius, kuriems negalima dirbti su slapta informacija?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate tai, kad Vilniuje stadionas „statomas“ jau 30 metų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+5 +7 C

 +3 +5 C

 

 +1 +2 C

+11 +12 C

+8 +10 C

 

 +11 +13 C

3 m/s

 4 m/s

 

3-5 m/s

 

USD - 1.1053 PLN - 4.3370
RUB - 70.9405 CHF - 1.0999
GBP - 0.8872 NOK - 9.8905
reklama
Ūkis