Vairuotojai lengvai automobilių nekeisnuotraukos (9)

2019 liepos mėn. 18 d. 13:47:00 Perskaitė 1367

Kol policija šalies miestuose organizuoja „Švaraus vairuotojo“ akcijas, „Vakaro žinios“ aiškinasi, kaip vairuotojai reaguoja į kalbas apie dyzelinių automobilių atsisakymą. Ar padės atnaujinti automobilių parką ir paskatins pirkti „švaresnes“ mašinas žadama 1000 eurų kompensacija?

 

Daug lemia kaina

Nepaisant to, kad reidas buvo labiau švietėjiškas, du BMW vairuotojai vis dėlto sugebėjo viršyti greitį, tad „švariais“ jie, bent jau artimiausius metus, vadintis negalės. Vienas jų, nepaisant gautos baudos, vis tiek buvo gerai nusiteikęs ir „Vakaro žinioms“ sakė, kad turimą dyzelinį BMW, kurį naudoja kaip „darbo priemonę“, planuoja parduoti, nes jau įsigijo hibridinę „Toyotą“.

Benzininį automobilį, kuriame papildomai sumontuota ir dujinė sistema vairuojančio vyro teigimu, šiandien tai yra geriausias ir ekonomiškiausias variantas. „Eksploatacija kainuoja pigiau, oro automobilis neteršia, „traukia“ geriau negu visi tie hibridai, tad keisti jo tikrai neketinu“, - teigė pašnekovas, nurodęs, kad visi jo turėti automobiliai buvo benzininiai-dujiniai.

Du automobilius - benzininį ir dyzelinį - turinti pagyvenusių sutuoktinių pora teigė, jog dažniausia važinėja benzinu, o hibridinių bei juo labiau elektra varomų automobilių neperka dėl per didelės jų kainos. „Jeigu valdžia uždraus dyzelį, teks jo atsisakyti, tačiau, manau, tokiu atveju, žmonėms turėtų būti skirtos normalios kompensacijos“, - buvo įsitikinusi 35 metų vairavimo stažą turinti senjorė.

Elektromobilių kainą kaip didžiausią jų trūkumą įvardino ir kita jauna vairuotoja, pareiškusi, jog ekologišką transporto priemonę pirks tik tada, kai turės milijoną. „Šiandien jų kaina yra per didelė, o eksploatacija, gyvenant ne nuosavame name, per daug sudėtinga“, - teigė pašnekovė.

Panašiai svarstė ir dyzelinį „Opel“ vairuojantis vyras. „Aš važinėju daug ir dyzelis vis dar yra ekonomiškiausias. „Opel“ hibridinių automobilių dar negamina, o elektromobiliai apsimoka tik gyvenant privačiuose namuose, nes bendrų įkrovimo stotelių jiems vis dar trūksta. Jeigu uždraus važiuoti į centrą - ne bėda. Visada bagažinėje turiu elektrinį paspirtuką, tad jau esu ekologiškas. Nors nemanau, kad artimiausiu metu apribojimai būtų pradėti taikyti Euro 5 ar Euro 6 ekologinius standartus atitinkančioms transporto priemonėms. Dėl galimų pokyčių labiau galėtų nerimauti senesnių automobilių savininkai“, - sakė vyras.

Elektriniams dar nepribręsta

Įdomu, kad hibridines transporto priemones vairuojantys pašnekovai mąstė visiškai kitaip. Prieš kurį laiką dyzelinį automobilį pardavęs „Bolt“ vairuotojas džiaugėsi tylia ir ekonomiška transporto priemone, tačiau elektromobilių galimybes vertino skeptiškai. „Lietuvoje, ypač užmiestyje, dar trūksta įkrovimo stotelių. Kaip tik ieškome tėvukui automobilio, bet elektrinio nepirksime, nes tuomet kelionė į pajūrį gali labai smarkiai užsitęsti“, - nenorą „elektrifikuotis“ paaiškino vyras.

Elektromobilių efektyvumu suabejojo ir hibridinę „Toyotą“ vairuojantis bei profesionalaus vairuotojo pažymėjimą turintis senjoras. Jo teigimu, kasdienei eksploatacijai po miestą geresnio automobilio už hibridą nėra. „Jis tylus, ekonomiškas, labai manevringas ir, ypač spūstyse, visiškai neteršia oro, ko nepasakytum apie senus dyzelius. Visi pastarųjų metų automobiliai buvo hibridiniai ir kai šį keisiu, keisiu tik į hibridą“, - patikino senjoras.

„Ekologišką“ poziciją palaikė ir galingo „Jeep“ vairuotojas. „Automobilį keičiu kas 7 metus, nes tiek laiko jį galima eksploatuoti be didelių investicijų. Dabartinį pirkau prieš kelerius metus. Kai ateis laikas jį keisti, rinkoje turėtų būti ne tik hibridinių, bet ir elektrinių „Jeep“, tad problemos nematau“, - „Vakaro žinioms“ sakė visureigio vairuotojas, patikslinęs, kad visureigius renkasi todėl, jog su jais gali važiuoti kur nori ir kaip nori.

Pokyčiai bus

Reidą filmavę Lenkijos televizijos atstovai neslėpė, kad ekologijos klausimas darosi aktualus ir jų šalyje. „Yra planai, kol kas dar nerealizuoti, kad dyzeliniam transportui bus uždaryti miestų centrai. Kol kas, skatinant žmones persėsti į ekologiškus automobilius, hibridams ir elektromobiliams leista naudotis viešojo transporto eismo juostomis“, - apie pokyčius pasakojo svečiai iš Lenkijos.

Matant bendras tendencijas, darytina prielaida, kad pagrindinis, žmones nuo „žaliojo“ transporto atbaidantis, veiksnys vis dar išlieka šių automobilių kainos ir infrastruktūros nebuvimas. Visgi ir čia situacija jau keičiasi. Štai prancūzų koncernas „Renault“ neseniai į Liono gatves išleido elektrinį, netriukšmingą ir oro neteršiantį sunkvežimį, ateityje galintį pakeisti dyzeliu varomus analogus.

Radikalūs pokyčiai, atsisakant dyzelio, laukia ir lengvojo transporto segmento. To paties gamintojo benzininiai varikliai ir elektriniai motorai žinomi jau seniai, tačiau „Renault“ „neužmigo ant laurų“. Neseniai Lietuvos vairuotojų įvertintų, vienų pigiausių naujų visureigių „Dacia Duster“ variklių gamą papildė benzininiai turbininiai 1,3 l varikliai. Preliminaria informacija 2023-iaisiais pasirodysianti nauja „Duster“ karta pirkėjus turėtų pradžiuginti ir hibridinėmis ar net elektrinėmis versijomis, tad bent jau ekologiško transporto kainos klausimas turėtų būti išspręstas. Beliks tik sulaukti realių valdžios žingsnių plečiant tokio transporto eksploatacijai reikalingą infrastruktūrą.

Valdžios planai

Nacionaliniame oro taršos mažinimo plane numatoma skirti 1000 eurų piniginę paramą įsigyjantiems mažiau taršius automobilius, tačiau šių pinigų panaudoti dyzeliniams automobiliams įsigyti nebus galima.

Gautą pinigų sumą būtų galima panaudoti perkant naujesnę transporto priemonę, tai galėtų būti benzinu, benzinu/dujomis arba benzinu/elektra varomas hibridinis automobilis.

Aplinkos ministerija nori, kad už 1000 eurų paramą būtų perkami tik Euro5, ar Euro6 standartus atitinkantys automobiliai.





"Respublikos" leidiniai", Smetonos g. 2, Vilnius, Tel. , Faks. , El. paštas info@respublika.net