respublika.lt
 

Vairavimo įgūdžius tobulinti reikia nuolat (1)

2019 liepos mėn. 17 d. 13:17:16
Vidmantas MISEVIČIUS

Prabėgusią savaitę netoli Kauno esančioje Kačerginėje, vienintelėje Lietuvoje žiedinių lenktynių trasoje „Nemuno žiedas“, „DAF Drivers Challenge 2019“ varžybose dėl geriausiojo iš geriausių vardo susikovė vilkikų vairuotojai, vairavimo instruktoriai ir kiti, dirbantys su sunkiasvoriu komerciniu transportu. Jie turėjo atlikti ne tik teorines užduotis, bet ir pademonstruoti savo gebėjimus manevruoti nedidelėse teritorijose bei įrodyti, kad taupiau už kitus gali vairuoti didžiulius, sunkius krovinius vežančius, automobilius. Pasinaudodamos proga, „Vakaro žinios“ pakalbino vairuotojus ir pasidomėjo ar tokiose varžybose įgyjami įgūdžiai praverčia kasdieniame gyvenime.

×
nuotr. 1 nuotr.
Vidmanto Misevičiaus nuotr.

 

Instruktoriaus Alvydo teigimu, nors automobiliai tampa vis „gudresni“, žmogiškasis faktorius vis tiek išlieka, tad mokslų, ypač kai kalbama apie vilkikus, niekada nebus per daug. Pastebėjęs, kad vairuotojais Lietuvoje dirba ne tik ukrainiečiai ir baltarusiai, bet ir kazachai, gruzinai ir kiti, ne tokių artimų kraštų gyventojai, pašnekovas akcentavo, jog kuo jie visi geriau vairuos, tuo saugesni bus mūsų keliai: „Lengvasis automobilis yra viena, sunkvežimis ar pakrautas vilkikas – visai kas kita, tad kuo daugiau bus įvairių varžybų ar progų pagilinti savo žinias ir įgūdžius, tuo labiau augs vairuotojų meistriškumas, kurio per daug tikrai nebus“.

Panašias mintis išsakė ir pirmosios vietos laimėtojas Nerijus, kurio teigimu, norint saugiai ir taupiai vairuoti labai svarbus yra numatymas į priekį. „Kartais atrodo - kas čia tokio, jei ilgiau palaikysiu akseleratorių nuspaustą ar pasirinksiu trumpesnį, bet sudėtingesnį kelią. Vairuojant lengvąjį automobilį yra kiek paprasčiau, bet sėdus prie vilkiko vairo situacija gerokai pasikeičia. Su pilna puspriekabe automobilis kitaip elgiasi, ilgiau stabdo, toli gražu ne visur gali tilpti ar apsisukti. Tad nenumatant kelių „žingsnių“ į priekį, gali ne tik pats prisidaryti bėdų, bet ir pakenkti aplinkiniams“, - teigė nugalėtojas. Pasak Nerijaus, kai numatymas tampa įpročiu, tai padeda vairuojant bet kokią transporto priemonę, netgi dviratį, tačiau to reikia išmokti.

Instruktoriumi dirbantis ir rečiau prie sunkiasvorių vairo sėdintis Donatas pasidžiaugė, kad varžybos tapo puikia proga pagilinti praktines vairavimo ir manevravimo žinias bei teigė, kad visus, planuojančius įsigyti vairuotojo pažymėjimus, reiktų bent kaip keleivius pravežti vilkike. „Galbūt tada žmonės geriau suprastų, koks yra tokios transporto priemonės stabdymo kelias ir gatvėse ar keliuose būtų atidesni, nes dabar beveik kasdien tenka matyti, kaip koks nors lengvosios vairuotojas ima ir netikėtai užlenda sunkiasvoriui „po nosimi“ nesusimąstęs apie tai, kuo toks manevras gali pasibaigti. Taip pat po tokios praktikos būsimiems vairuotojams tūrėtų tapti aiškiau, kad vilkikams reikia daugiau erdvės manevruojant ar apsisukant. Kai žmonės tai suvoks, kitaip pradės elgtis ir keliuose“, - buvo įsitikinęs 11 metų instruktoriumi dirbantis pašnekovas.

Su mintimi, kad būsimi vairuotojai turėtų bent pasėdėti vilkikuose, sutiko ir dar du varžybų dalyviai Ovidijus ir Simas.

„Pats vairuoju atvirą autovežį, tad sėdus prie vilkiko su puspriekabe, kuri užstoja pusę vaizdo, vairo pačiam teko skubiai kai kurių dalykų mokytis iš naujo, o ką kalbėti apie tuos, kurie visą gyvenimą važinėja lengvuoju automobiliu“, - retoriškai teiravosi Ovidijus. Vyro teigimu, bet kokios naujos žinios labai praverčia ir kasdieniame vairavime: „Nors su lengvuoju automobiliu kiek paprasčiau, visgi tokie dalykai, kaip manevravimas ar degalų taupymas yra aktualūs ir čia“.

Simo teigimu, situacija mūsų keliuose gerėtų, jeigu būsimieji vairuotojai ne tik iš arčiau susipažintų su vilkikais, bet ir rimčiau būtų žiūrima į pačių vairuotojų rengimą.

„Kiek teko kalbėtis su kolegomis iš kitų šalių, ten vilkikų vairuotojų mokslai užtrunka nuo pusės iki dviejų metų, o pas mus visus „paruošia“ per tris mėnesius. Dalis jų, net neturėdami praktikos, iškart keliauja dirbti, o paskui stebimasi, kad automobiliai apdaužomi, kroviniai, kurių nemokoma pritvirtinti, apgadinami ir t.t. Skubėjimą bandoma pateisinti tuo, kad esą trūksta vairuotojų. Bet jų trūksta jau dešimt metų ir situacija nesikeičia. Manau, kad sugriežtinus tvarką ir pailginus mokslus vairuotojai būtų rimčiau paruošiami, o Lietuvai, kuri planuoja didinti saugumą keliuose, nuo to būtų tik geriau,“- pastebėjimais dalinosi Simas.

Pasidalink: Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • FUTBOLAS: Lietuvos futbolo A lygos 21-ojo turo rungtynėse sekmadienį Klaipėdos „Atlantas“ išvykoje 2:0 (0:0) įveikė „Palangos“ futbolininkus.
  • IŠSIVERŽĖ: Jau antrą kartą šį mėnesį išsiveržė Asamos ugnikalnis, kuris yra Japonijos Honšiū saloje.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
Tobago Anthony Joseph.

Ar teisinga, kad vienas asmuo negalės įsigyti daugiau nei 1500 ha miško?

balsuoti rezultatai

Ar šiandieną pavyktų atkartoti Baltijos kelią?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

+14 +16 C

 +14 +16 C

 

 +12 +14 C

+25 +27 C

 +26 +28 C

 

 +24 +26 C

1-2 m/s

 1-2 m/s

 

2 m/s

 

reklama
Ūkis