respublika.lt

2018 birželio 19, antradienis

Trinamas žmogaus ryšys su valstybenuotraukos (20)

2018 birželio mėn. 10 d. 09:52:22
Justina GAFUROVA

Politikai ir toliau uoliai dirba dėl dvigubos pilietybės įteisinimo. Jie tikina, kad tai padės suvienyti visus pasaulio lietuvius ir gal net taps emigracijos stabdymo raktu. Tačiau vis dažniau kyla įtarimas, kad ir patys politikai jau nebežino, kokia iš tiesų yra pilietybės institucija.

 

- Ar mes šiandien teisingai suprantame, kas sudaro Lietuvos Respublikos pilietybės instituciją? - „Vakaro žinios“ paklausė vienos iš Konstitucijos kūrėjų, teisininkės, signatarės Zitos ŠLIČYTĖS.

- Akivaizdu, nesuprantame. Todėl, kad apie tai mažai kas žmonėms pasakoja. Šiandien piliečio teises dažnai painiojame su žmogaus teisėmis. O tai nėra tas pats. Žmogaus teisės, kurios įvardintos Konstitucijoje, tokios kaip teisė į privatų gyvenimą, nuosavybę, būstą, įsitikinimus yra prigimtinės ir jos galioja visiems žmonėms, gyvenantiems Lietuvoje. Konstitucijoje taip pat yra sąvoka „asmuo“, tačiau ji gali būti taikoma tiek fiziniams, tiek juridiniams asmenims. Todėl Konstitucijoje įtvirtinta teisė asmenims, ginant savo teises, kreiptis į teismą. Tik nuo 32 Konstitucijos straipsnio atsiranda sąvoka „pilietis“, kuri apibrėžta Pilietybės įstatyme. O pilietybė jau yra teisinis žmogaus ryšys su konkrečia valstybe. Tas ryšys grindžiamas abipusėmis teisėmis ir pareigomis.

- Tačiau šiandien pilietybė dažnai suprantama tik kaip teisių rinkinys, pamirštant pareigas?

- Taip ir yra. Būtent apie pareigas dažnai pamirštama. Anksčiau dviguba pilietybė buvo vertinama labai kritiškai, nes sukelia daug pavojų. Dabar norima prigaminti piliečių, kurie turės gal net tris pilietybes. Vienais metais jie rinks Lietuvos valdžią, čia negyvendami, kitais metais dalyvaus rinkimuose Prancūzijoje, trečiais - rinks valdžią kokiai kitai šaliai. Štai čia pasireiškia baisioji globalizmo pusė. Siekiama viską sumaišyti ir ištrinti žmogaus ryšį su valstybe.

Valstybė yra ne kas kita, o pirmiausia - piliečių organizacija. Piliečiai valstybe rūpinasi, ją išlaiko, įgyvendina ir gina jos įstatymus. Visų įstatymų laikymasis yra piliečių pareiga. Valstybė moka mokesčius už dalyvavimą daugybėje tarptautinių organizacijų. Kas tuos mokesčius sumoka? Piliečiai. Kas sukurs valstybės biudžetą, jei mūsų piliečiai kurs gerovę Airijoje, Vokietijoje ar Norvegijoje? Piliečiai, susivieniję į politinę bendruomenę ir įkūrę savo valstybę, turi ją išlaikyti. Taip pat jie turi rūpintis valstybės saugumu ir viešąja tvarka. Tai nėra tik tarnyba kariuomenėje. Tai yra ir valstybinės vėliavos iškėlimas per valstybinę šventę. Nesvarbu, nori to, ar ne, tokia yra piliečio pareiga. Pilietis taip pat turi ginti Konstitucinę santvarką ir jos laikytis. Pilietis turi turėti nuolatinį ryšį su valstybe ir priešintis bet kam, kas kėsinasi į valstybės nepriklausomybę. Sąmoningu piliečiu gali būti tik gyvendamas savo valstybėje - Lietuvoje.

Turime suprasti, kad pilietybė nėra tik gražus žodis ar suvenyras. Taip, gražiai skamba pasakymas „aš esu pasaulio pilietis“. Bet pasaulio valstybės nėra. Ši frazė gali būti tik gražus pasakymas sukurtame eilėraštyje. Bet tai nėra teisinis santykis.

- Politikai jau ruošia Referendumo įstatymo pakeitimus, kad tik referendumas dėl dvigubos pilietybės įvyktų. Bet jei Tautai tai taip svarbu, būtų sąžininga surinkti 300 tūkst. parašų ir inicijuoti referendumą taip, kaip tai nurodo įstatymas.


- Visiškai pritariu tokiai idėjai. Tegul surenka 300 tūkst. parašų ir tik tada organizuoja referendumą. Piliečiai, kuriems nereikia mokėti mokesčių, ginti Konstitucijos, saugoti valstybingumo ir valstybės teritorijos, nėra piliečiai. Tačiau globalizmo manija griauna valstybes. Bet pas mus jau seniai viršesni ES įstatymai, siekiama turėti po kelias pilietybes. Ištrinami valstybės požymiai, o tai reiškia, kad valstybės nebelieka. Jeigu Tauta atsisako valstybės... Man gal ir nedaug liko gyventi, bet argi mes tikrai norime taip gyventi?


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (20)

  • Stebėtojas 2018 birželio mėn. 12 d. 07:17:39

    Ta senbobė-liežuvininkė-advokatė vis dar liežuviu,prie smegenų
    nepririštu mala.Lietuviai,tai rugius dalgiu kertantis vyras ir moteris
    paskui jį pradalgę renkanti,beigubas statanti Lietuvos žemelėje.Visi
    kiti tai svečiai arba okupantai.

  • nestumkite priesiskumo! 2018 birželio mėn. 11 d. 01:49:07

    Visu pirma- zmones ne pabego, bet VALDANTIEJI juos isgrudo, suarde pramone,
    Lietuvos uki. Bedarbyste, neigalumas ir t.t. Isvyko tik drasiausieji,
    nepabuge diskomforto svetimose salyse. daugelis ir siandien dar nelegalo
    statuse, bet siuncia ir siuncia parama i namus, i Lietuva, nes cia mato
    savo ateiti, kaip ir daugelis tu, kurie turi kitu saliu pilietybe. Jie nori
    grizti i gimtine ir oriai isgyventi tiek, kiek liko uz uzdirbtas pensijas
    svetur, gal dar kai kas gales susideti Lietuvos ir uzsienio salies
    pensijas.Beda ta, kad uzsieno salys (tai daugiau susije su JAV), ne jos
    pilieciams neissiuncia pensiju i kitas salis. Tokia galimybe turi tik JAV
    pilieciai, kur jie begyventu. Taigi, grize namolio, cia jie ir isleistu
    tuos sunkiai uzdirbtus pinigelius. Niekas nepraso keliu pilietybiu, kalba
    eina tik apie DVI - Lietuvos ir kt. salies. Viskas. Baikit sapaliones.
    Kazkodel zydams suteikta LR pilietybe ir visi tyli uodegas pabruke. Jie
    niekada neatsisakys kitos salies pilietybes!Galvokite!

  • Labai labai pritariu 2018 birželio mėn. 11 d. 00:07:03

    p.Zitai.Dviguba reikalinga seimo sąrašiniams dėl balsavimų
    kompiuteriu-idealus būdas falsifikavimui-komp.užlūžimai nepamiršti.
    Dar reikalinga sionistams-atsiimti CCCP nusavintą turtą.
    Žemės referendumo ypač nenorėjo tata-ragino neiti,o štai
    žemei skraidinti nereikėjo nieko.Pasitvarkė reikalus-ir nustojo skrai
    džioti.

  • Prašalietis 2018 birželio mėn. 10 d. 23:01:44

    Skaitai ir savo akimis netiki kai konstitucijos kūrėjai ir teisininkei
    žmogaus ir piliečio teisės tai ne tas pat.Lyg pilietis tai jau lyg ir ne
    žmogus..Šiandiena Šličytei"tautinis mąstymas"trukdo suvokti
    akivaizdžius dalykus.Klausia:Kas sukurs valstybės biudžetą, jei mūsų
    piliečiai kurs gerovę Airijoje, Vokietijoje ar Norvegijoje?Visame
    pasaulyje, taip pat ir Lietuvoje,"kuria"tos valstybės gerove
    dirbdami,leisdami savo pinigus žmonės gyvenantys toje
    valstybėje,nesvarbu ar jie piliečiai ar jie ne piliečiai.Taip kad
    nei"vienguba nei dviguba pilietybė"nekuria nei valstybės gerovės nei
    valstybės biudžeto.Visa tai kuria visi toje šalyje gyvenantys ir
    dirbantys žmonės.Šiandieniams
    apgailėtiniems"tautiniams"teisininkams,signatarams,dvigubos pilietybės
    šalininkams ar priešininkams būtų jau laikas suvokti tokius paminėtus
    elementarius dalykus,šiandiena akivaizdžius mažaraščiui
    išsivaikščiojusio kaimo bernui.

  • Dvigubi standartai ? 2018 birželio mėn. 10 d. 19:16:43

    Už dvigubą pilietybę labai kovoja konservatoriai,ypač Pavilionis.Jis
    pats gyrėsi ,kad važinėja po užsienio šalis,kuriose gyvena daug
    lietuvių .Šį projektą stumia JAV lietuvių bendruomenės pirmininkė .
    Anūkiniai žino - Lietuvoje jie niekada nelaimės rinkimuose daugumos
    ,todė "pridės" balsų emigrantai .
    Prisiminkite ,kaip R.Paksui, už Borisovui atkurtą ,nes jis anksčiau
    Lietuvos pilietybę turėjo - buvo suruošta apkalta !
    Įdomu ,kodėl tyli KT teisėjai ? Ar čia dvasių nesimato ?

  • zm 2018 birželio mėn. 10 d. 18:40:27

    Taip, tai yra antikonstituciniai savo dvasia bandymai sumenkinti
    pilietybės reikšmę. Geriau du milijonai tikrų piliečių,
    įsipareigojusių, atsakingų už savo gyvenimus ten, kur jie juos kuria.

  • valdas 2018 birželio mėn. 10 d. 17:02:38

    Cia bukius kazka vapalioja,bet...
    Pirma-seniems,jauniems,prasigerusiems ir negerentiems - reiketu
    issiaiskint, kas tas y...ta dviguba pilietybe,kaip ji
    suteikiama,kam,kodel-tada galima kalbet,pasidomekit kaip duoda
    JAV,issivyscius Europa...
    Cia padlos mulkina ir...tai nera tas,kaip karklui-pivo bez vodki,dengi na
    veter...
    "Klysta ne del to,kad nezino,o de to,kad "zino".Z.Z.Russo
    O keist butina visa skirsni,kur ir seimunu kiekis ieina,ir,ir,ir...
    O,ne bandyt surinkt parasu kieki,bet rinkt reikia nuo rytojaus...
    Ir jis tikrai lukescius pranoks,nes kitaip tu kgb-isciu neatsikratysim...

  • O ką aš jums 2018 birželio mėn. 10 d. 16:15:24

    sakiau, karabaso gauja nieko nesiskiria nuo sosalkocertaniniųlibrarastų,
    o netgi juos pralenkia ,tai ką jie nuveikė per tą laiką ,tai didina
    mokesčius ,o dabar dar užsimojo ir pilietybe paturgavoti, negali
    verslynykas ir mentelis nieko daugiau duoti , reikia intelektualų , o ne
    grobuonių valdžioje

  • Gena 2018 birželio mėn. 10 d. 15:27:37

    Visiškai pritariu p.Šličytei ir kitiems panašiai pasisakiusiems ,
    dviguba pilietybė gali sudaryti dar didesnių bėdų Lietuvai, emigracijos
    tikrai nesumažins, jei jau nusprendė gyventi ne Lietuvoje, pabėgo nuo
    sunkesnio gyvenimo, tai jau ir yra jo problemos...

  • hgfgh 2018 birželio mėn. 10 d. 15:21:04

    kur mes gyvenam mes LIETUVOJE ir turi galioti musu konstitucija tai musu
    pagrindinis istatymas ir reikia jo laikytis ir nereikia sumenkinti to kas
    parasyta ir norima bet kokia kaina padaryti dviguba pilietybe tik su ju
    pilietiskumu nieko nesieja tik savanaudiskumas jei priemet jankiu ar
    kitos valstybes pilietybe jus jau isdavete savo Tevyne savo tauta tik
    nereia demogogijos geda

  • p.Slicyte, 2018 birželio mėn. 10 d. 14:58:41

    neapsirinku,atrodo,prisimindama,kaip Jus apkaltino isnesus bylas ''po
    sijonu'' is archyvo..Tai buvo nepriklausomybes pradzioje.Laikas jums
    pasakyti,kokias bylas isnesete.JuK YRA ISLIKE IRASAI APIE
    TAI.PRISIMINKIT.TYLIT IKI SIOLEI.Juk esate patriote.

  • IRGI ZITA 2018 birželio mėn. 10 d. 14:48:32

    Ačiū už straipsnį. Pradžiugau jau vien nuo to, kad mintys paprastos ir
    labai aiškiai išdėstytos. O tai tokia retenybė lietuviškoje
    žiniasklaidoje. Atsiprašau, jei ką įžeidžiau.
    Dar nebuvo rinkimų , kuriuose nedalyvavau, stengiuosi kaip tikra pilietė,
    kad artimieji liktų gyventi Lietuvoje. Esu kategoriškai prieš kelias
    pilietybes. Balsuosiu prieš. O , jei pilietybės "įstatymą" prikergs
    prie kitų rinkimų , tai manau, kad sumažės ir taip mažas
    balsuojančių skaičius.

  • Klausimas tikriems lėtuvems 2018 birželio mėn. 10 d. 14:44:34

    Ar atsiras garbyngu lietuvių užkirsti kelia Lietuvos naikinimui vedimui i
    pražūtį su dviguba pilietybe tai visiems aišku kad tai tautos
    nakinimas jaunime kur jus?paklausykite tievu seneliu.

  • Matyt, 2018 birželio mėn. 10 d. 14:20:28

    kažkokie užslėpti nedori dalykai slypi po atkakliai stumiama dviguba
    pilietybe.Gal tai statistikai pagerinti ar balsų medžioklei.Ar turto
    gražinimo reikalams skirta.Kažkas nešvaraus,manau,slypi.Matosi,kad
    vyksta pokiliminės Lietuvos pakasynos.

  • Manau, 2018 birželio mėn. 10 d. 14:04:18

    kad dviguba pilietybė,tai nesąmonė.Nebent politikams naudinga balsų
    medžioklei balsavimuose.Negaliu suprasti R.karbauskio pozicijos dėl
    dvigubos pilietybės.labai norėtųsi išgirsti jo nuomonę "Respublikos"
    skaitytojams.

  • Prosenelis Monikute 2018 birželio mėn. 10 d. 14:00:27

    Teisi tūkstantį kartu ir aš manau kad tikri tautos vaikai užkirs kelia
    beprotybei lietuvei usidyrbe sau ant pragyvenimo grysta i vagiu
    nuskurdinta tievyne kad galietu pragyventi nestokodamos duonos ir ne
    skursti kaip dabar skursta vargšai taip ta koše uzvirie ponai kuruseimos
    usienija turi po kėlęs pilis irjau juse gyvena o pasilikę šeimos galvos
    jiesko durnių kurie jiems dar padietu taip aš manau prašau jais
    netikieti brangus tautieciai Prosenelis.

  • Aš manau kitaip mūsų valdantieji 2018 birželio mėn. 10 d. 13:42:53

    Nori pasidaryti dvigubas pilietybės ir dingti iš Lietuvos tie kurie labai
    daug prisivuoge sulaukti geru laiku kada Lietuva isikapnos iš skurdo
    sugrysti atgal ir viel pradieti drumsti vandenį pradiejusei ant kojų
    stoti Lietuvai čia mano asmeninie numonie tai ir kvai lys gali suprasti
    aš lietuvių gimiau lietuvių ir mirsiu ir nie vienam lietuviui be
    dvigubos pilietybies niekas neturi teisies grįsti i tievyne cia tautai
    kabinami makaronai ant ausų kurių turi nusikratyti lietuvis jaigu jisai
    ne mankurtas Prosenelis

  • Monika 2018 birželio mėn. 10 d. 12:29:09

    labai geras paaiškinimas gerb. Z.Sličytės apie pilietybės savoką.
    Deja, niekas nepaaiškina eiliniams žmonėms. O gal patys politikai
    nesupranta šios savokas. Jiems atrodo, kad dviguba pilietybė yra
    gelbėjimosi ratas ištuštėjančiai Lietuvai, bet tik šiaudas
    skęstančiajam ir man niekas neįpirš tos niekingos savokos dviguba
    pilietybė. Jei jau pabėgote iš Lietuvos, reiškia jūs jos negerbiate,
    tai kam ta pilietybė. Pilietybė kaip ir tautybė yra pagarba savo
    VALSTYBEI, o ne svetimai šaliai...Išdavikams pilietybė nereikalinaga.
    Juk pas mus ji dalinama "ašarojančioms" kitautėms panelėms, kurios
    vėliau išmeta į šiukšlyną ar KGB- tams. Buvo toks metas. Dabar gal
    uždarė ta kromelį, tad vyriausybė su Skverneliu priešakyje sugalvojo
    apeiti draudimus ir pasirinko laisvesnį Lietuvos naikinimo kelią... Jų
    tikslas LIETUVA BE LIETUVIŲ TAUTOS...

  • iš Vokietijos 2018 birželio mėn. 10 d. 11:21:05

    Pagarba Sličytei.Pasirašau po kiekvienu žodžiu.Nors gyvenu Vokietijoje,
    aš - prieš dvigubą pilietybę.Dviguba pilietybė-tai dvigubi standartai.
    Beje, kažkodėl nėra jokių paaiškinimų iš eilinių emigrantų pusės,
    ar jiems reikia tos dvigubos pilietybės ir kodėl (yra daug valstybių,
    kur galima turėti tik vieną pilietybę). Toks įspūdis, kad dvigubos
    pilietybės siekia tik Lietuvos politikai, galvodami ape rinkėjų
    skaičių. Našta išlaikyti tuos politikus liks Lietuvos gyventojams-apie
    tai negalvojama ir nekalbama.Ir dar kas labai svarbu: Pasaulio lietuviu
    bendruomenės atstovė D.Henkė iš Vokietijos kažkodėl nutyli, kad
    Vokietijoje dviguba pilietybė negalima. Vokietija netikrina to fakto,
    todėl dalis žmonių (pagrinde turkai) nuslepia dvigubos pilietybės
    turėjimą. Siekiama, kad ir lietuviai taip elgtųsi? Nežinau kaip yra
    kitose valstybėse, tačiau tai, kas vyksta dabar su to referendumo
    stūmimu-šlykštu ir gėda. Gal visgi reikėtų Lietuvai laikytis
    įstatymų - jei deklaruojama kad teisinė valstybė.

  • valdas 2018 birželio mėn. 10 d. 11:14:07

    Joooooooooooooo ir Onoooooooooooooo...
    Susikure ozio komunistine "valstybe"su dvasiomis...
    O kitiems nevalia,cia kgb-izmas...
    Valio oziams ir ozkyyyyyyyyyyyytems...
    ir ssslic...
    Vos ne pirmi pasaulyjeeeeeeeeeeeee...

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • MEDALIS: Kalgaryje vykusio pasaulio klasikinės jėgos trikovės čempionato vyrų svorio kategorijoje iki 120 kg lietuvis Amandas Paulauskas iškovojo bronzos medalį.
  • PASIRINKTA: teisingumo ministras Elvinas Jankevičius po Konstitucinio Teismo sprendimo atnaujino Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos vadovo skyrimo procedūrą ir iš trijų kandidatų, pretendavusių tapti šios tarnybos vadovais, pasirinko Neringą Ulbaitę.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar pajutote ilgesnių mokslo metų naudą?

balsuoti rezultatai

Ar kada buvote apgauti, kai nuomojotės būstą?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +9   +13 C

   +13  +15 C

 

   +13  +14 C

  +24   +26 C

   +22  +26 C

 

   +22   +24 C

    4-6 m/s

    6-9 m/s

 

     7-10 m/s

 

reklama
Ukis 2018