„Vakaro žinias“ pasiekė informacija, kad sostinės medikai savaitgalį ir vakar susidūrė su problema - negalėjo elektroniniu būdu išrašyti receptų, teikti kitų paslaugų, kurioms reikalingas elektroninis ryšys su Vilniaus TLK. Ėmus domėtis, ar vėl sutriko „prabangiosios“ E. sveikatos, į kurią investuota apie 40 mln. eurų ir kuri turėjo palengvinti medikų darbą, veikla, paaiškėjo, kad „atrasti galus“ ne taip ir paprasta.
Valstybinės ligonių kasos (VLK) Ryšių su visuomene skyriaus vedėjas Rimantas Zagrebajev „Vakaro žinioms“ teigė, kad VLK administruoja Privalomojo sveikatos draudimo informacinę sistemą „Sveidra“, kuri skirta apskaityti sveikatos priežiūros įstaigose teikiamas paslaugas. VLK IT specialistai vakar, sulaukę „Vakaro žinių“ klausimo dėl gedimo, patikrino sistemos veiklą - jokių incidentų savaitgalį nėra užregistruota. Sistema, jų teigimu, be trikdžių veikė ir vakar.
Jei yra kažkokie veiklos trikdžiai, susiję su E. sveikatos veikimu, R.Zagrebajev rekomendavo dėl to kreiptis IT specialistus iš VĮ „Registrų centras“ bei Sveikatos apsaugos ministerijos - šios dvi institucijos nuo praėjusių metų prižiūri E. sveikatos sistemą.
VĮ „Registrų centras“ atstovė spaudai Kristina Petrošienė „Vakaro žinias“ informavo, kad problema ne E. sveikatoje. Jos žiniomis, tiek savaitgalį, tiek vakar neveikė VLK sistemos, todėl nebuvo įmanoma patikrinti paciento draustumo ar prisirašymo sveikatos priežiūros įstaigoje, gydytojai negalėjo išrašyti receptų. „Registrų centro Monitoringo centras pastarąją parą fiksuoja kai kurių VLK sistemų sutrikimus. Tačiau su E. sveikata viskas gerai, „Registrų centro“ pusėje sutrikimų nėra ir savaitgalį nebuvo“, - teigė K.Petrošienė.
Kitaip sakant, visur viskas veikė, tik pacientai, kuriems receptų vaistams reikėjo vakar, jų negavo - vietoj to teko klausytis medikų atsiprašinėjimų.