respublika.lt

Šeimos kelionės aplink pasaulį iššūkiai

(0)
Publikuota: 2018 rugsėjo 22 07:48:23, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 3 nuotr.
Specialiai iš JAV užsakyti ir vietoje patobulinti pikapų gyvenamieji antstatai primena nedidelius butus. Vidmanto Misevičiaus nuotr.

Jeigu viskas bus gerai, Audrius ir Alma Sutkai prie patobulinto ir perdaryto automobilio vairo praleis 4 metus, į kompaniją priims dar 50 keliautojų, aplankys 1000 Pasaulio stebuklų ir sukars nei daug, nei mažai 250 tūkst. kilometrų. Maždaug toks yra „1000 Wonders of the World“ (1000WOW) projekto tikslas. 2018 m. rugsėjo 20 dieną buvo surengtas projekto dalyvių ir vieno jų patobulintų „Nissan Navara“ prisistatymas, kurio metu ir pakalbinome abu avantiūristus.

 

Pasak kadaise Audrių į gyvenimo palydovus pasirinkusios (kelionė buvo Audriaus idėja - aut. past.) ir su juo tokiu, koks jis yra, susitaikiusios Almos, jiedu abu mėgsta keliauti, todėl nei atstumai, nei kelionės laikas neišgąsdino. „Esu keliavusi po Afriką, žinau, kad ne viskas bus taip, kaip planuojame ir reiks derintis prie situacijos, bet ką tai keičia? Galima ilgai abejoti, kažko laukti, o galima mėgautis gyvenimu. Tą mudu ir nusprendėme padaryti, - „Vakaro žinioms“ sakė Alma. - Namus, kad niekam nereiktų jais rūpintis, pardavėme, darbas, bent jau mano, toks, kad galiu juo užsiimti ir pakeliui (Alma 20 metų dirba kirpėja - aut. past.), vaikai dideli ir mus visokeriopai palaiko, tad ir nusprendėme, kad nebėra ko laukti. Laikas leistis į kelią ir atrasti kažką nauja.“

Tiek keliautojų poros, tiek ir juos lydėsiančių asmenų, žvelgiant į visą pasaulį apimantį kelionės maršrutą, laukia nemažai iššūkių. Vienas jų - kalbinis, kadangi teks keliauti tiek per ispanakalbes šalis, tiek per Aziją, kur vyrauja mums retai pasitaikančios vietinės kalbos. „Aš moku vokiškai, Audrius - angliškai, abudu puikiai suprantame rusiškai, buvome pradėję mokytis ispanų kalbos, bet darbai privertė mokslus atidėti. Laiko dar turime (pora į pirmąjį kelionės tašką iškeliauja lapkričio pradžioje - aut. past.), tad gal dar spėsime pramokti. Kita vertus, kai leisime laiką tokioje aplinkoje, pasirinkimo kaip ir nebeliks“, - galimus kelionės iššūkius analizavo automobilį ne vienus metus vairuojanti ir pati prie „namų ant ratų“ vairo planuojanti sėsti moteris.

Įvertinus automobilių techninį parengimą, sektis turėtų neblogai. Specialiai iš JAV užsakyti ir vietoje patobulinti pikapų gyvenamieji antstatai primena nedidelius butus. Juose yra ne tik miegamos vietos, bet ir mini virtuvėlės su dujinėmis viryklėmis bei kriauklėmis, vandens atsargų, dušai ir net - mini tualetai. „Miegoti bus kur, maistą ruošiu pati, o drabužius, tikiuosi, galėsime išsiskalbti kempinguose. Keliaujant po Afriką beveik visuose buvo skalbimo mašinos, tad, tikiuosi, ir kitose šalyse jas rasime. Blogiausiu atveju, visada bus galima nusipirkti naujų arba paprašyti, kad atvežtų besikeičianti antrojo automobilio komanda. XXI amžius. Problemų su tuo neturėtų būti“, - buitinius reikalus, kurie kaip tik jai ir bus patikėti, aptarinėjo Alma. Paklausta apie kelionės maršrutą, moteris pasiūlė šį klausimą aptarti su Audriumi. „Jis pats viską skaičiavo, planavo, aš į tai nesikišau. Savų rūpesčių užteko“, - prisipažino pašnekovė.

„Idėja aplankyti pačias svarbiausias pasaulio vietas sukosi galvoje nuo penkerių metų, o maršrutą tikrai dėliojau pats vienas. Nes niekas kitas nebūtų įtikęs, - prisipažino Audrius. - Užtat susidėliojau taip, kaip man reikia - su tiksliomis koordinatėmis, aprašymu ir žyme žemėlapyje. Užtenka paspausti vieną mygtuką ir turi visą reikiamą informaciją apie... 1400 objektų. Būtent tiek jų yra dabartiniuose planuose. Tiesiog 1000 skamba gražiau, todėl pavadinimo nebekeisime. Be to, yra savotiška „atsarga“ kažką praleisti. Tai irgi labai tikėtina. Maršrutas ilgas, kelyje visko pasitaiko, o gerbėjų socialiniuose tinkluose jau dabar, dar net nepradėjus kelionės, daugėja. Planuojame lankyti tik gimines ir artimiausius draugus, tačiau gyvenimas pats pasitvarkys kaip jam reikia, todėl visko iš anksto tikrai nežinosi.“

Tą patį daug keliaujantis vyras pakartojo ir pasakodamas apie kelionės transportą - „namus ant ratų“. „Standartiniai automobiliai, įvertinus visas peripetijas ir išaugusį vežamą svorį, mūsų ekspedicijai nelabai tiko, todėl teko juos tobulinti. Keičiau važiuoklės mazgus, tvirtinau korpusą, perdarinėjau ir gyvenamuosius modulius. Teoriškai, padedant draugams, buvo padaryta viskas, kas reikia, tačiau kiek tai pasiteisins, parodys tik praktika. Tokių kelionių nei pats, nei kas iš draugų nesame turėję, tad į visus teorinius klausimus atsakymus pateiks tik praktika. Tikiuosi, kad viską padariau gerai. Jeigu ne, teks kviestis techninę pagalbą ir tikėtis, kad reikiamas dalis atstovai atsiųs kaip galima greičiau. Teks pasikliauti žemėlapiais ir tikėtis, kad internetas, bent tada, kai jis bus labai reikalingas, veiks, - techniniais niuansais dalinosi Audrius. - Visa kita paaiškės keliaujant. Idėja yra ne tik apvažiuoti pasirinktus objektus, bet ir juos įamžinti. Idėja yra keliauti ketverius metus. Idėjų yra daug, bet viskas paaiškės kelionės metu. Kiek baugu, bet jau norisi greičiau sėsti prie vairo, numinti akceleratorių ir leistis į kelią.“

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Kiek kiaušinių suvalgote per Velykas?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +11 C

+6 +11 C

+7 +12 C

+9 +13 C

+12 +19 C

+18 +20 C

0-7 m/s

0-6 m/s

0-5 m/s