respublika.lt

2018 rugpjūčio 19, sekmadienis

Pedagogas Bronislovas Burgis: Po to, kai buvau pasiųstas į pragarąnuotraukos (40)

2018 gegužės mėn. 06 d. 09:17:59
Danutė ŠEPETYTĖ

Kad moralė iš tiesų nėra šio pasaulio dimensija, mums kasdien įrodinėja ne tik bankai, bet ir Seimas, ministrai, prezidentės institucija, partijos, savivaldybių vadovai, žurnalistai ir taip toliau, ir panašiai. Buvęs Kauno technologijos universiteto gimnazijos direktorius Bronislovas Burgis internete rikiuoja konkrečius atvejus: premjeras neklauso prezidentės, prezidentė neklauso premjero, universiteto rektorius - vagis, kunigas girtas laiko mišias, vienas seimūnas girtuokliauja, kitas paleistuvauja, trečias vagia, Henytė laimi prieš valstybę...

 

Žinomas pedagogas pats perėjo moralinių išbandymų slenksčius - dėl nepedagogiškų išsireiškimų gimnazijos tvarką pažeidusios moksleivės (nutverta rūkanti) atžvilgiu buvo teisiamas net pagal Baudžiamojo kodekso straipsnį, paprastai taikomą sunkiems nusikaltimams. Kaip žinome, galiausiai jis apgynė savo garbę Lietuvos Aukščiausiajame Teisme - buvo pripažintas nekaltu „dėl sistemingo moksleivės bauginimo, naudojant psichinę prievartą“, tačiau jo persekiotojams dėl to nė plaukas nenukrito nuo galvos.

Bronislovas Burgis atsako į „Respublikos“ klausimus.

- Kokią pamoką suponavo jums nutikusi skaudi istorija? Ar galite sakyti, kad ji baigėsi laimingai?

- Ta istorija niekada nesibaigs! Šiuo metu yra „tarpinis finišas“, kuriame rezultatai tokie: aš laimėjau visuomenėje, mane užpuolę nusikaltėliai laimėjo teismuose, o valstybė pralaimėjo „sausu“ rezultatu. Paaiškinsiu. Apygardos teismas ir Aukščiausiasis Teismas pasakė: - Burgis nekaltas! Ir čia pat pridėjo: - Burgis atlygino žalą. Paaiškinkite man: kaip gali būti nekaltas žmogus, kuris pridarė žalos už trisdešimt tūkstančių litų? Ar kuris nors teismas aiškinosi, kokia ta žala? Ne. Ar kuris nors teismas aiškinosi, kodėl mano advokatas užmokėjo tai šeimai tuos pinigus? Ne. Ar nesiaiškino tik dėl to, kad tas advokatas, nesulaukęs nė mano teismo, nusižudė? (O gal jam kas nors padėjo?) Valstybė to nepastebėjo... Nepastebėjo ir to, kad netekau darbo, kad dvejus metus buvau pasiųstas į pragarą, kad niekas už tai neatlygino, niekas nenubaustas. O juk pasakė, kad aš nekaltas! Tai kažkas vis dėlto kaltas? Visuomenei dzin... Bet Likimas, visų teisėjas, dirba savo darbą. Kas dabar tas Petras Baršauskas (buvęs KTU rektorius - red. past.), kuris nesiteikė teisėsaugai paaiškinti, kad tai jo, steigėjo, patvirtintais dokumentais aš rėmiausi, reikalaudamas laikytis sutarties sąlygų? Kas dabar ta Audronė Pitrėnienė (buvusi švietimo ministrė - red. past.), kuriai aiškinau, kad tai rūkalei neteisėtai išduotas brandos atestatas, nes gimnazistės ir mano pasirašyta sutartis niekada nebuvo anuliuota?

- Kaip tai derinasi su deklaruojamu mokytojo prestižo kėlimu?


- Geriausia iliustracija - tuometinis švietimo ministras Dainius Pavalkis. Jo sūnus baigė mūsų gimnaziją, o ministras neperspėjęs nei žodžiu, nei raštu pasiuntė į gimnaziją keturių žmonių komisiją (kaip OMON’o būrį), kuri su manimi kalbėjo dešimtį minučių, gimnazijoje užsibuvo dvi dienas, išvažiavo neatsisveikinusi ir iki šiol nežinau jos išvadų... Taip švietimo vadai kelia mokytojų prestižą!

- Apskritai kaip vertinate idėją pakelti mokytojo prestižą iki 2020-ųjų? Kaip jums prestižo įkainojimas pinigais?

- Istorija, kaip iš mano buvusios gimnazijos turėjo išeiti istorijos mokytojas, yra chrestomatinė. Mokytojai negynė manęs, negynė ir to mokytojo. Mokyklos bendruomenė negynė manęs, negynė ir to mokytojo (o jei ir gynė, tai silpniau nei tie, kurie puolė...). Atlyginimas, žinoma, svarbu. Bet gal jau laikas išgirsti tai, ką kartoju daugelį metų: tiek švietimo sistemą, tiek sveikatos priežiūros sistemą charakterizuoja vienas žodis: kontrastai. Negalima pinigais lepinti tų, kurių neturėtų būti nei mokyklose, nei ligoninėse. Jei tai pripažinsime, tai bematant atsiras galimybė dosniai ir teisingai atlyginti tiems, kurie yra savo vietose, kurie yra gal net reikalingiausi, svarbiausi mums žmonės, kurie yra mūsų gyvenimo žvaigždės.

- Įsivaizduojate, kaip kelti pedagogo prestižą, kai apskritai žmogaus prestižas niekingai menkas mūsų šalyje?

- O ne, žmogaus prestižas labai aukštas mūsų šalyje! Tiesa, tas žmogus kažkaip turi būti patekęs į valdžią... Tada jį vežioja automobiliai su švyturėliais, tada jis pats sau pasiskiria atlyginimą, tada jis dirba tik tada, kai nori... O tada tas aukšto prestižo žmogus galvoja: „Mokytojai? Na, kiek jau jie ten, vaikystėje, buvo man reikalingi? O dabar tai ir visai nereikalingi... Be to, girdite, visi kalba, kad yra blogų mokytojų. Bet ir mes patys matome: moksleiviai, rūko, keikiasi, girtuokliauja, nesimoko, o mokytojai nesusitvarko...“ Kol bus JIE ir MES, tol valstybėje darnos nebus.

- Vienu metu, švietimo ministrės kalboje nuskambėjo teigimas ar abejonė neva mokytojas šių aukštų technologijų laikais lyg ir nebelabai reikalingas. Sutinkate su tuo? Gal paaiškintumėt švietimo ministrei, kam reikalingas mokytojas?

- „Yra tik viena tikra vertybė - žmogaus ryšys su žmogumi“, - sakė Antuanas de Sent Egziuperi. Bet ministrė jo neskaito, neklauso... Patogiausia, pigiausia, efektyviausia mokymosi sistema yra žmogus-žmogus. Taip, žinoma, be interneto mes negyvensime, be išmaniųjų technologijų negyvensime, bet jei tik pabandysime gyventi be Mokytojų, gyvenimas bus pilkas, nuobodus, šaltas, be emocijų. Bus roboto gyvenimas su robotais. Mūsų vaikai ir anūkėliai niekada mums neatleistų, jei blokštume juos į tokį gyvenimą.

- Drausmė, disciplina yra vienas kertinių asmenybės formavimo principų (net visuomenė labiausiai pasitiki, sakykime, drausmės struktūromis - ugniagesiais, policija ir kariuomene), bet šiais laikais akcentuojama individo laisvė - net pati kvailiausia jo raiška laikoma savaime vertinga, ji nepavaldi kritikai (šiuolaikinio meno džiaugsmui). Kokių tokios politikos vaisių galima tikėtis?

- Ar galite įsivaizduoti, kad paukščiai nuskristų į šiltuosius kraštus ir grįžtų atgal, jei nebūtų disciplinos, drausmės jų bendruomenėje? Ar galite įsivaizduoti sudėtingą chirurginę operaciją, kurios metu kiekvienas daro ką sugalvojęs (na, tas, narkozės paveiktasis, gal ir nieko nedaro...)? Drausmės nebuvimo rezultatą geriausiai demonstruoja mūsų Seimas...

- Šiuolaikinė „bažnyčia“ - televizija rytą vakarą propaguoja lengvo, malonumų kupino tariamos žvaigždės gyvenimo modelį ir siekiamybę. Ar tokiu, ar kitokiu (kokiu?) kelrodžiu turi vadovautis į gyvenimą išeinantieji?


- „Gyvenimo aitrų skonį/Pajausti noriu pilnai,/O jei nepajausiu, tai duona/Suvalgyta bus dovanai.“ Taip rašė vienas mažai žinomas lietuvių poetas, kurio negaliu minėti - jis dabar „neminimųjų“ sąraše. Aš nesutinku gyventi lengvai, maudytis malonumų jūroje. Ir jūs nesutikite. Nes gali taip atsitikti, kad gyvenimo saulėlydyje suprasite - visai negyvenote... Žmogus turi pajausti, kad yra stiprus, ištvermingas, gudrus, protingas, greitas...

- Šiandien politikai vieni kitus kaltina melu, apgaule, nesąžiningumu, korupcija ir t.t., nors patys yra susikompromitavę. Ką tai rodo? Panieką rinkėjams?

- Nekreipkime į juos dėmesio. Juk jie - politikai. Kitaip nebuvo pastaruosius penkis tūkstančius metų, kitaip nebus dar bent šimtą metų. Tiesiog nekreipkime į juos dėmesio. Tada jie gal susigės, pasijaus netekę dėmesio ir ims ramiai, dorai dirbti.

- Filosofas Arvydas Šliogeris mano, jog toji visuomenė, kuri neturi garbės kodekso ir ją ginančių bei įkūnijančių žmonių, yra pasmerkta. Mes turime pakankamai tokių žmonių?

- Tokių žmonių yra daug, bet kol kas nėra „kritinės masės“, todėl ir nekaltai užpulti žmonės nėra apginami, ir visų uždirbtos lėšos nėra teisingai padalijamos, ir garbė skirstoma, o ne įgyjama.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (40)

  • Be to 2018 gegužės mėn. 12 d. 07:19:42

    Mokykloje vaikai yra mokomi o seimoje auklejami tad nustok kliedeti
    tomasevski

  • >T0mas J. 2018 gegužės mėn. 12 d. 07:17:47

    Jei taip sake viesai prie visu vadinasi tokiu budu stengesi rukancia
    valkata atvesti i prota kadangi ji jam rupejo nes galejo ne zodzio
    nepasakes ja ismesti kaip vista is vistides.

  • Kol nebus prichvatizacijos architektai isbuozinti ir susodinti tol betvarke tesis 2018 gegužės mėn. 12 d. 07:11:21

    Tokiems kaip tomkus kurie tik pasinaudojo tuo bet nebuvo aktyvus dalyviai
    ir stumejai bus galima atleisti bet tures prichvatizuota turta ir is to
    gauta nauda sugrazinti valstybei.

  • T0mas J. -> 22:36:42 2018 gegužės mėn. 07 d. 23:15:41

    Aš mokinės elgesio aplamai nevertinu ir neanalizuojau - ar maža kokių
    eibių prikrečia mokiniai - nesusiformavusios asmenybės, tie - kuriuos
    reikia AUKLĖTI. O auklėti reikia kantrybės, reikia talento, reikia gero
    psichologijos išmanymo - bet viso to frazėje “Aš sugriausiu tavo
    gyvenimą, padarysiu tave nepakaltinamą“ - nėra nė truputėlio.
    Atvirkščiai - šitaip nepilnametei pasakyti gali tik žmogus, kuris
    neturi jokio pedagoginio talento, niekinantis psichologiją ir
    nesivaldantis žmogus, be jokios kantrybės. Mokyklos vadovo požiūrį į
    vaikų auklėjimą labai gerai atskleidžia tas faktas, jog jo mokykloje
    TAISYKLĖSE AUKLĖJIMAS NEBUVO NUMATAS, taisyklėse buvo nuostata
    PAŽEIDEI VIENĄ TAISYKLĘ - EINI LAUK. Ką reiškia tokia nuostata? Ši
    mokykla auklėjimo atsisako, į ją ateiti gali tik auklėjimo procesą
    užbaigę vaikai.
    Tokių vaikų nebūna.
    Pedagogas, kuris nenori užsiimti vaikų auklėjimu – ne pedagogas.
    Tai... burgis, iš mažosios raidės.

  • Tomui 2018 gegužės mėn. 07 d. 22:36:42

    Mano nuomone, toji fraze yra nepedagogiška, ir tik tiek. Nemanau, kad
    taisykles laužančios merginos elgesys gali būti vertintinas aukščiau
    mokytojo elgesio.

  • T0mas J. 2018 gegužės mėn. 07 d. 20:50:48

    “Aš sugriausiu tavo gyvenimą, padarysiu tave nepakaltinamą“ - tai
    mokyklos vadovo žodžiai nepilnametei mokinei - mano nuomone toks žmogus
    yra niekšas, jis neturi teisės imtis pedagoginės veiklos.
    Atsakykit man paprastai ir aiškiai, Burgio užtarėjai:
    jei taisyklės buvo tokios, kurios galioja ir jų privalu laikytis - kodėl
    Burgis neparodė principingumo, ir pats jų nesilaikė - rūkiusios
    mokinės nepašalino iš gimnazijos?

  • algis 2018 gegužės mėn. 07 d. 15:23:12

    tiesa sakant. Noreciau su juo isgerti

  • Nesutinku 2018 gegužės mėn. 07 d. 14:24:47

    Kodėl esybė, pasivadinusi Mokytoja, nenori skaityti ką rašo kitas
    Mokytojas? Jis rašo labai teisingus dalykus, o apie bylą kalba tik
    todėl, kad jo klausinėja žurnalistė. Aš sveikinu gerb.Burgį, kad jis
    neatsisako kalbėti su spauda ir kloja ne tik jam, bet ir man rūpimus
    valstybės skaudulius ir problemas.

  • Mokytoja 2018 gegužės mėn. 07 d. 13:41:22

    Pragare ir pasilikite . Jūs jau pensininkas ,kodėl nuolatos
    apie tai rašote , ko siekiate ?? Geriau rašykite memuarus ir ilsėkitės
    . Nieko gero šiuose nuolat pasikartojančiuose rašiniuose apie
    vadinamąją pergale.

  • Evaldas 2018 gegužės mėn. 07 d. 13:06:47

    Straipsnis - beveik teisingas. Bet pats herojus? Pasipūtęs savimyla,
    nuolat prikeliantis savo graudžią istoriją praktiškai tam, kad galėtų
    nuolat viešinti savo „priešus“. Jo paties tinklaraštyje ši
    nuoskauda bet kuria proga išlenda bent kartą per mėnesį. Pagarbą ir
    užuojautą jam jau senokai pakeičiau į atlaidumą - „kuprotą tik
    grabas ištiesins“. Jei ką, nelinkiu grabo ir linkiu gyventi dar daug
    daug metų...

  • nijole 2018 gegužės mėn. 07 d. 11:55:35

    gal kas zino, kas buvo rukancios mergaites tevai. tur but, galingi...

  • Birutė 2018 gegužės mėn. 07 d. 11:05:35

    Mokytojas Burgis bendraudamas su moksleive iš tiesų
    viršino savo įgaliojimus ir ,manau , labai gerai ,kad išsisuko , ir
    nėra čia kuo didžiuotis . Per daug užsibuvę direktoriai visi taip
    daro,kaip jis , mano esą visagaliai.

  • nuostaba 2018 gegužės mėn. 07 d. 09:29:46

    Kažkaip keista...Gal advokatai prasti? Taip paprasta pareikalauti žalos
    dėl pasyviojo rūkymo...Pasyvusis rūkymas kasmet nužudo apie 600 tūkst.
    žmonių. Jeigu mokiniai ar mokytojai būtų pareikalavę, tai rūkalėms
    būtų prastai. Panaši istorija dėl gimnaziją palikusio
    mokytojo...Nereikia suteikti daug galių mecenatams, kad vėliau
    "viarslinykai" nepradėtų šokdinti. Tokie mecenatai staiga netenka
    galių, kai žurnalistai pradeda domėtis turto kilme bei "verslo"
    pradžia:)

  • Astra 2018 gegužės mėn. 07 d. 08:50:28

    Ačiū Dievei, kad yra tokie pedagogai, kaip Burgis, Paberžis

  • Iš mūsų dimensijos 2018 gegužės mėn. 07 d. 08:34:28

    Pritariu Zitai-neišmintinga(sau nenaudingai pasielgė tas
    Burgis).Bėda,kad niekas nepasako,nenurodo kur yra ta riba,kurios
    nebegalima peržengti niekam.Čia mokinė parūkė,smulkmena.Ten ministras
    neturėjo popierio deklaruodamas ,kad dirba žemę,t.p. smulkmena.Kareivių
    kojinės kainuoja po 8 eurus t.p .neįspūdinga...o žiū jau ir
    independensas.O ,kad žmogus lyg ir stebisi teise,tai su teisingumu turi
    bendra tik žodžio šaknį

  • >reginaitei 2018 gegužės mėn. 07 d. 00:38:47

    mokinė demonstratyviai rūkė, nereagavo į mokytojų pastabas nesilaikė
    mokyklos taisyklių[pagal spaudą},tai direktorius gal turėjo pagirti ją
    už tai?Viena moksleivė savo mokytoją "išreklamavo"internete,tai
    atvažiuos "ekspertas"iš vienos užsienio valstybės
    "gelbėti"skriaudžiamų mokinių,nes iš netradicinių atseit masiškai
    tyčiojamasi,nors neteko girdėti nei vieno atvejo tokia tema.Mokykloje
    mokiniams reikia mokytis,laikytis mokinio taisyklių,mokytis gerbti
    suaugusius ir savo mokytojus.Įžūlus elgesys neturi būti toleruojamas.

  • Reginaitė 2018 gegužės mėn. 07 d. 00:15:02

    O kad jūs bent vienas pažintumėte poną Burgį iš arti, o ne iš jo
    saldžių rašinėlių... Tai didžiausias artistas ir narcizas.

  • ceslovas 2018 gegužės mėn. 06 d. 21:59:28

    Neseniai respublikoje buvo straipsnis:kos skirtumas tarp seimo nario ir
    bezdziones. Taip, kad kol valdzioj sarasines bezdziones tol tiesa ir morale
    ne sio laikmecio dimensija.

  • viska 2018 gegužės mėn. 06 d. 20:42:12

    Valdo stora pinigine,tokia politika politiku.

  • Janina 2018 gegužės mėn. 06 d. 20:26:49

    Ačiū, mielas Burgi, kad esate, kad nepasiduodate, kad rodote mums visiems
    pavyzdį. Nesutinku su ponia Zita, kuri mano, kad pats direktorius
    susikūrė pragarą. Perskaitykite straipsnį iš naujo- negi jūs
    nesuprantate, kad garbė, teisingumas, moralė, principingumas daug
    svarbiau už pinigus ir supuvusių žmonių ambicijas. Žaviuosi ponu
    Burgiu.

  • zita. 2018 gegužės mėn. 06 d. 19:56:05

    dėl mergiotės pakūrijimo p.Burgis susikūrė pragarą.protingas
    pedagogas būt apsiėjęs pastaba.iš degtuko priskaldė
    vežėčias.neišmintinga.

  • Juozas 2018 gegužės mėn. 06 d. 19:23:06

    Manau, kad turėjome moralinį lyderį-ž.ū. ministrą Markauską, net
    teisėsauga pripažino,kad jis nekaltas, ,bet kita moralinė lyderė,
    neklystančioji jį suvalgė. Visuomet Dievas viską mato, todėl lazda ir
    turi du galus. Kol moksleiviai vadovaus mokytojams, o ne atvirkščiai,
    tol mes visi kentėsime, kentės ir mūsų vaikai ir anūkai. Tai gal
    pradėkime nuo lopšelinukų auklėjimo, kaip Japonijoje, Pietų Korėjoje,
    skandinavijos šalyse, toje pačioje Estijoje, juk kiek seimo narių tose
    šalyse semiasi patirties, bet matyt arbatiniais šaukšteliais, o galėtų
    bent samčiais ir pateikti spaudoje, per televiziją , seime atskaitą ir
    paruoštą projektą-ką ir nuo ko reikia pradėti.

  • jonis 2018 gegužės mėn. 06 d. 19:05:47

    Pedagogo B.Burgio švietimo sistema buvo sutriuškinta todėl, kad ji
    trugdė "edukologei" Austėjai varyti karalienės Mortos mokyklos biznelį.

  • nuomonė 2018 gegužės mėn. 06 d. 17:46:57

    gal sekančiam prezidentui taikysim aukštesnes moralės vertybes,kad
    turėtų stuburą...nebijotų dėl kompromatų.....nes prezidentas paskiria
    teisėjus,prokurorus,...ir kad jime būtų taikomi tokie patys
    reikalaivimai-profesonalumas ,garbė ir sąžinė....,kai pats toks gali ir
    iš kito to paties reikalauti...TIKIMĖS ,KAD TURĖSIM MORALINĮ LYDERĮ...

  • Vaiva 2018 gegužės mėn. 06 d. 17:09:40

    Ačiū, kad esat, ačiū, kalbat...tik ir pikta, ir graudu, kad panašūs
    žmonės šiandien yra Lietuvos dinozaurai, o jų likimas visiems
    žinomas...kas neprisitaiko, tas pasmerktas...o lieka tie bestuburiai,
    bekultūriai bet išgyvenantys kaip pelėsis ar mutuojantys kaip virusai
    bet kokiomis aplinkos sąlygomis.
    Vis dažniau stebėdama nūdienos aktualijas tyliai sau pasidarau
    išvadą....neturim mes ateities, tos kur žmogus žmogui, kur tiesa laimi,
    kur žmogų saugo valstybė ir vertybės, o ne tinkami ryšiai ir tinkama
    piniginės apimtis.
    Tik be dinozaurų tie likusieji dar greičiau ir pikčiau tarpusavyje
    išsinaikins...gal taip ir reikia, gal tai bus tas dugnas, nuo kurio
    atsispirsime...

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • PRASIDEDA: musulmonai iš viso pasaulio sekmadienį pradeda kasmetinį hadžą - kelionę į jiems šventą Mekos miestą; kaip ir pernai, čia laukiama susirenkant daugiau kaip 2 mln. tikinčiųjų; mieste imtasi griežtų saugumo priemonių.
  • PAGERBS: sekmadienį Alytuje, minint alytiškio savanorio Artūro Sakalausko 27-ąsias žūties metines, Šv. Angelų sargų bažnyčioje bus aukojamos mišios; po Mišių žuvusio savanorio atminimas bus pagerbtas prie jo kapo Šv. Angelų sargų bažnyčios šventoriuje.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar jums trukdo viešai vaikus žindančios moterys?

balsuoti rezultatai

Kaip vertinate naująją Vilniaus miesto reklamą "G taškas"?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +14   +15 C

   +16  +17 C

 

   +15 +16 C

  +21  +23 C

   +25  +27 C

 

   +19  +20 C

  2-3 m/s

  4-6 m/s

 

    2–4 m/s

 

USD - 1.1391 PLN - 4.3115
RUB - 76.8166 CHF - 1.1338
GBP - 0.8958 NOK - 9.6795
reklama
Ukis 2018