respublika.lt

Ne tik šiluma vairuotojams susuka galvas

(0)
Publikuota: 2019 birželio 14 13:55:16, Vidmantas MISEVIČIUS
×
nuotr. 9 nuotr.
Vakar sostinės Smetonos g. moters vairuojamas automobilis taranavo kavinės tvorą ir joje pakibo. Stasio Žumbio nuotr.

Pastaruoju metu sostinėje vienas po kito nutinka keistoki ir nevisai kasdieniški eismo įvykiai, todėl „Vakaro žinios“ nusprendė pasiaiškinti, kas lemia tokius, dažnėjančius, bet laimei dar be žmonių aukų - incidentus.

 

„Šuolis“, stulpeliai ir visokios kliūtys

Ne taip seniai iš Vilniaus daugiaaukštės stovėjimo aikštelės, dėl nevisai suprantamų priežasčių, iškrito per jos sieną, o ne per išvažiavimą nusprendusi parkingą palikti vairuotoja. Krista buvo iš ganėtinai didelio aukščio, laimei, moteris išliko gyva. Automobilis sumaitotas nebepataisomai.

Prieš kelias dienas aplinkinius nustebino ir incidentas sostinės Gedimino prospekte. Šį kartą vairuotoja nepastebėjo kylančių apsauginių gatvės stulpelių ir vienas jų pramušė jos automobilio dugną.

Birželio 13-osios rytą dar vieną keistoką avariją užfiksavo „Vakaro žinių“ fotografas. Automobilis, vėlgi, vairuojamas moters, pramušė kavinės tvorą, bet, laimei, joje ir užstrigo.

Kultūros stygius ir skubėjimo pasekmės

Buvęs ilgametis Kauno kelių policijos vadas Gediminas Žemaitis pagrindine pastarojo meto eismo įvykių priežastimi įvardino karštį ir dėl to kylančią įtampą.

„Jeigu darbdavys - geras, jis ne tik parūpina vandens, bet ir per tokius karščius leidžia darbuotojams pailsėti. Taip žmonės nepraranda energijos ir išlieka budrūs“, - „Vakaro žinioms“ sakė pašnekovas, visgi atkreipęs dėmesį ir į tai, kad priežasčių gali būti ir daugiau.

„Dar viena aiški priežastis - eismo kultūros ir žinių stygius. Anksčiau visos vidurinės mokyklose, be kitų dalykų, mokydavo moksleivius ir vairuoti. Dabar tokia praktika pamiršta, o darželiuose, kiek teko matyti, vaikus saugaus eismo moko pačios automobilių nevairuojančios auklėtojos. Tai ko jos gali išmokyti? - teiravosi pašnekovas. - Prisidėti prie saugus eismo skatinimo, daugėjant transporto priemonių ir didėjant jų greičiui, turėtų ir vaikų tėvai, tačiau matome, kad jie labai dažnai tam neturi laiko. O vėliau dar stebimės, kad vyksta eismo įvykiai.“

G.Žemaitis prisiminė, kad dar ne taip seniai į vairavimą buvo žiūrima kaip į pareigą. „Mokydavome vairuotojus kaip lėktuvo pilotus - atsisėdai, užsisegei diržą, užsidėjai ausines, patikrinai, kaip veikia sistemos ir tik tada leidiesi į kelią. Automobilis - padidinto pavojaus priemonė, tad negali būti jokių pašalinių darbų, tokių kaip rūkymas, kavos gėrimas ir t.t. Juk šiandien šalimais yra ne tik kitos transporto priemonės, bet ir paspirtukai, pėstieji ir t.t. Mūsų dienomis automobilių daugėja, greičiai auga, o kas darosi keliuose? Vienas rūko, kitas maigo telefoną, trečia dažosi ar šukuojasi. Automobilio vairavimas tampa šalutine „pasitenkinimo priemone“, - skirtumus tarp ankstesnių laikų ir nūdienos vardino buvęs pareigūnas, pabrėždamas, kad VRM ministro idėja uždrausti pašalinę veiklą vairuojant buvo labai puiki ir savalaikė.

Paklaustas, kaip būtų galima spręsti šias problemas, G.Žemaitis buvo kategoriškas. „Būtina keisti dabartinius eismo organizatorius, nes jie nebesuvokia, ką daro. Nuolat kartojau, kad visiems vairuotojams turi būti taikomas 0 promilių reikalavimas, nes nemažai eismo įvykių sukelia jauni neblaivūs vairuotojai. Ar kas paklausė? Dar daugiau, prasidėjo išvedžiojimai, kad kefyras irgi turi promilių. Tai kokius prietaisus dabar policija naudoja, jeigu negali atskirti kefyro nuo degtinės? - dar vieną retorišką klausimą uždavė G.Žemaitis.

Pasak pašnekovo, mūsų visuomenė dar nepribrendus tam, kad eismo kultūrą keltų savarankiškai, todėl jai būtina „padėti“.

„Įvairios parodomosios akcijos ar atšvaitų dalinimas situacijos, bent kol kas, nepakeis. Žmonėms vis dar trūksta sąmoningumo, trūksta atsakomybės jausmo, todėl papildomos priemonės yra būtinos. Šiuo atveju galima pagirti Kelių direkciją. Jos veikla - saugos kalneliai, žiedinės sankryžos, „gulintys policininkai“ yra būtent tai, kas daro tiesioginę įtaką eismo saugumo didinimui. Ir kuo tokių, realių priemonių, kartu su eismo dalyvių švietimu, bus daugiau, tuo keliai bus saugesni“, - reziumavo pašnekovas.

Moterys klysta dažniau, bet ne taip skaudžiai

Pasak vairavimo instruktoriaus Artūro Pakėno, draudimo įmonių statistika rodo, kad vyrai į eismo įvykius patenka rečiau, tačiau jų sukeltos avarijos yra skaudesnės. O moterys, nors dažniau tampa eismo įvykių dalyvėmis, tačiau pačios avarijos, paprastai, būna lengvesnės. Tai lemia, kad susidūrimai parkavimo aikštelėse, bakstelėjimai manevruojant ir panašūs incidentai yra labiau pastebimi ir plačiau nušviečiami, nes jų tiesiog įvyksta daugiau.

Kalbėdamas apie bendras eismo įvykių tendencijas, pašnekovas atkreipė dėmesį į tai, kad jos nėra džiuginančios. „Kiek teko analizuoti vairuotojų elgesį bendraujant su psichoterapeutais, visi pripažįsta, kad dabartinių žmonių dėmesingumas, bet kokioje veikloje, smarkiai sumažėjęs.

Tas pat pasakytina ir apie vairuotojus, kurie, sėdėdami prie vairo, galvoja ne apie tai, ką daro, o apie namus, darbus ar kitus rūpesčius. Toks dėmesio stygius dažnai ir tampa avarijų priežastimi“, - sakė A.Pakėnas.

Patiko straipsnis? Leisk mums apie tai sužinoti. Nepamiršk pasidalinti Facebook!
L
0
F
Parašykite savo komentarą:
 
Komentuoti
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.

Dienos klausimas

Ar paspirtukininkams šalmai turėtų būti privalomi?

balsuoti rezultatai

Apklausa

Kokia kalba bendraujančių žmonių padaugėjo jūsų gyvenamojoje aplinkoje?

balsuoti rezultatai

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi

Daugiausiai komentuoti

Orų prognozė

Šiandien Rytoj Poryt

+5 +9 C

+5 +10 C

+7 +10 C

+14 +17 C

+9 +13 C

+12 +18 C

0-7 m/s

0-8 m/s

0-5 m/s