respublika.lt

2017 rugsėjo 19, antradienis

Laisvalaik kortel

Lietuviai kelionėje į Maltą pažabojo jūrąnuotraukos

2015 gegužės mėn. 30 d. 11:41:00
Justina KABAKAITĖ, zinios@vakarozinios.lt

Nėra nieko neįmanomo, jei yra užsispyrimas. Matyt, taip reikėtų įvertinti šią savaitę dviejų lietuvių ir latvio sugalvotą eksperimentą - patiems atsigabenti laivą iš Olandijos į Maltą. Septynias dienas trukusi kelionė tapo socialiniu eksperimentu, pažėrusiu jaunuoliams neišdildomų įspūdžių ir net gyvenimo pamokų.

 

Į Maltą Mindaugas Statkus kaip studentas pagal „Erasmus“ programą atvyko 2011 m. Apsistojęs čia, jis pasakė, kad „šioje saloje reikia turėti laivą“.

Jaunuolis prieš kelis mėnesius Olandijoje iš tiesų įsigijo kruizinį laivą ir sugalvojo parsigabenti jį į Maltą pats, kai Lietuvoje nerado logistikos kompanijos, kuri sutiktų tai padaryti. Taip gimė socialinis eksperimentas „Mes nugabensime kruizinį laivą į Maltą patys“. Šiame realybės šou jis pakvietė dalyvauti savo bičiulę viešųjų ryšių specialistę ir patyrusią keliautoją Žydrę Dargužytę ir jaunuolį iš Latvijos - Timurą. Iki susitikimo Olandijoje nė vienas iš lietuvių nepažinojo trečiojo projekto dalyvio, mat susitarimas ryžtis tokiai avantiūrai įvyko pokalbio socialiniame tinkle metu.

Pasak M.Statkaus, laivas tiesiog netilpo į standartinius konteinerius, o Olandijos logistikos kompanijos pasiūlyta kaina viršijo 5000 eurų, tai ir nulėmė pasirinkimą imtis šios iniciatyvos, nes jis visada vadovaujasi principu, kad patirtis yra neįkainojama.

Naujasis laivo savininkas teigia nesitikėjęs, kad keliauninkai susidurs su tiek daug staigmenų: „Didžiausi išbandymai prasidėjo Pietų Italijoje, įvažiavus į Kalabrijos Redžo regioną, kur dėl kelio remonto darbų nuklydę į šunkelius užstrigome su kroviniu siauruose keliukuose, o variklis prieš kiekvieną statesnę įkalnę vis užgesdavo. Tekdavo palaukus vėl jį užkurti, taip sudarant nemažas spūstis už mūsų, paskui tęsdavome kelionę pirmąja, antrąja pavara į kalną.“

M.Statkus teigia, kad eksperimentinė kelionė leido atrasti ir svarbių gyvenimo pamokų. Visi suprato, kad rizikingų kelionių partnerius reikia rinktis itin atsakingai - kompanionai turi būti laiko patikrinti. „Todėl mes esame tobula komanda, nors su Timuru susipažinome tik Olandijoje, kai atskridę sėdome į jo autobusiuką ir išvykome pasiimti laivo. Ir mudu su Žydre, ir Timuras, kuris taip pat turi įdomios gyvenimo patirties, yra muzikos festivalių organizatorius ir dalyvis, galime pasakyti, kad į iškilusias netikėtas ir sudėtingas situacijas žiūrėjome kūrybiškai, filosofiškai ir su šypsena. Labai padėjo ir žmonių palaikymas bei eksperimento sekimas socialiniuose tinkluose ir žiniasklaidoje“, - svarsto M.Statkus ir priduria, kad jie tikisi, jog ši pažintis padės kompanijai įgyvendinti dar ne vieną tarptautinį projektą.

Visos kelionės metu naujienomis socialiniame tinkle dalijusis Ž.Dargužytė teigia, kad netikėta pažintis ir įsimintina kelionė padėjo jai atrasti naujų profesinių sugebėjimų: „Interaktyviai komunikuoti visas šešias kelionės dienas buvo sudėtinga, nes dėl autobusiuko tempiamo krovinio svorio ir nelygaus kelio dirbant kompiuteriu ir kitais medijos įrenginiais galinėje transporto priemonės dalyje viskas nuolat siūbuodavo ir dažnai netgi tekdavo pašokti į viršų. Kadangi informacinę kampaniją vykdėme nepertraukiamai, net ir naktį, teko darbuotis keistomis sąlygomis.“

Gegužės 26 d. lygiai vidurdienį Sicilijos laiku M.Statkaus laivas buvo nuleistas į jūrą Pocalo uoste. Tos pačios dienos rytą į uostą keltu atvyko jaunuolio bičiulis patyręs kapitonas Alanas Klarkas (Alan Clarke), kuris buvo pažadėjęs pagelbėti eksperimento dalyviams atviroje jūroje.

„Pradėdami šį eksperimentą, nė patys negalėjome numanyti, kad jis taps toks rimtas. Pusę dviejų dienos Sicilijos laiku išplaukę iš Pocalo uosto buvome, regis, visiškai ramūs - juk į kelią mus išleido siciliečių kompanija „Ocean plastic“ su vadovu Caku Končetu (Zacco Concetto). Jie padarė viską, kad laivas būtų saugiai nuleistas į vandenį, kad stogo konstrukcijos būtų sumontuotos tinkamai. Kadangi laivas įsigytas Olandijoje, siciliečiai nesiėmė spėlioti, ar viskas su juo tikrai gerai, nes techniniams patikrinimams nebuvo nei laiko, nei poreikio. Buvęs laivo savininkas patikino, kad viskas su juo puiku ir kad planuojamą maršrutą nuo Sicilijos iki Maltos įveiksime be vargo“, - teigia eksperimento komunikacijos štabo vadovė Ž.Dargužytė.

Per bandomąjį pasiplaukiojimą Olandijoje jokių galimų problemų neiškilo. Kadangi prie laivo šturvalo stojo patyręs kapitonas A.Klarkas, jaunuoliai jautėsi saugūs. „Alanas išvedė laivą iš Pocalo uosto sklandžiai, jūra buvo rami ir oro sąlygos tikrai žadėjo greitai realizuojamą kelionę, bet įveikę pusę maršruto jūra sulaukėme kapitono žinios, kad į variklio skyrių veržiasi vanduo. Smarkiai pakilo variklio temperatūra. Teko laikinai sustabdyti variklį („Volvo Penta“). Iš tiesų visi sunerimome, bet veiduose buvo geležinė ramybė ir pasitikėjimas kapitonu, technika ir vienų kitais. Alanas informavo, kad teks gerokai sumažinti greitį, supratome - kelionė vietoj planuotų trijų valandų užtruks šešias“, - detalizuoja laivo savininkas.

M.Statkus ir pats kelionės metu stojo prie laivo šturvalo, nors ilgų kelionių patirties dar nedaug, bet meilė jūrai ir sugebėjimai daro savo. „Aš pati dar kartą įsitikinau, kad atvira jūra nejuokauja: plaukiant nedideliu laivu, reikia būti labai atsakingiems ir atsargiems - saugotis, kad esant didelėms bangoms ir laivui stipriai svyruojant į šalis nesusižeistum ir neiškristum per bortą. Sausuma - dar kartą įsitikinome - gerokai saugesnė ir pagalbos joje gali sulaukti greičiau. Taip, mes tai padarėme kartu - per septynias dienas“, - beveik neatsikvėpdama įspūdžius pasakoja Ž.Dargužytė.

„Vis dėlto šis žygis jūra buvo labai rizikingas - juk laivas iš esmės nėra pritaikytas tokiems ilgiems atstumams, koks buvo pasirinktas. Vien tai yra drąsu. Skandinavų gamintojo laivas yra labai saugus, patikimas, tačiau jis skirtas trumpesniems pramoginiams pasiplaukiojimams netoli kranto, kas ir bus daroma Maltoje“, - eksperimentinį trijų jaunuolių žygį reziumuoja Sicilijos laivininkystės kompanijos „Ocean plastic“ generalinis direktorius C.Končetas.

Parengta pagal dienraščio „Vakaro žinios“ priedą „Geras!“


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • ČEMPIONATAS: Bergene vyksiančio jubiliejinio, 90-ojo, pasaulio dviračių plento čempionato jaunių vaikinų pavienio starto lenktynėse antradienį Lietuvos atstovai Romas Zubrickas ir Kęstutis Vaitaitis užėmė atitinkamai 42-ą ir 60-ą vietas.
  • GOLBOLAS: Suomijoje vykstančio Europos golbolo čempionato trečiosiose B grupės rungtynėse antradienį Lietuvos rinktinė 12:4 nugalėjo Belgijos komandą ir iškovojo antrąją pergalę.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas

Ar valdžia daro pakankamai, kad grįžtų emigrantai?

balsuoti rezultatai

Ar tikite materialinės pagalbos prašymais, skelbiamais socialiniuose tinkluose?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   +9   +12 C

   +7  +13 C

 

   +10   +11 C

   +12  +16 C

  +13 +16 C

 

   +14  +17 C

    7-12 m/s

     1-5 m/s

 

      1-3 m/s

 

USD - 1.1948 PLN - 4.2884
RUB - 68.9576 CHF - 1.1464
GBP - 0.8825 NOK - 9.3410
reklama
Velyke2017