respublika.lt
LRDT LYRAS

Kovai su oro tarša Klaipėdoje kuriama tarpžinybinė grupė

2018 rugpjūčio mėn. 25 d. 14:57:36
Kornelija Mykolaitytė, Elta

Siekiant įveikti Klaipėdos mieste kylančias oro taršos ir triukšmo problemas, miesto mero pavedimu sudaroma operatyvaus reagavimo tarpžinybinė grupė.

 

„Tenka konstatuoti, kad visas iki šiol su atsakingomis institucijomis ir įmonėmis sutartas ar jau įgyvendintas priemonių paketas vis dar neduoda laukiamų rezultatų. Todėl norint pasiekti akivaizdų proveržį šioje situacijoje būtina imtis ir išskirtinių veiksmų“, - pranešime cituojamas Klaipėdos miesto meras Vytautas Grubliauskas.

Mero teigimu, sudaroma operatyvaus reagavimo tarpžinybinė grupė Klaipėdos miesto oro taršos ir triukšmo valdymui bus analogiška Klaipėdos miesto savivaldybės ekstremaliųjų situacijų valdymo grupei.

„Tikimės, kad tai leis ne tik visoms atsakingoms savivaldos ir valstybės institucijoms operatyviai bei vieningai reaguoti į kylančias miesto oro taršos bei gyventojams ramybės neduodančio triukšmo problemas, bet ir padės užkirsti kelią naujiems aplinkos taršos židiniams mieste atsirasti. Apie glaudesnį bei efektyvesnį tarpinstitucinį bendradarbiavimą penktadienį jau sutarta ir su Sveikatos apsaugos ministerija“, - sako V. Grubliauskas.

Taip pat penktadienį Klaipėdos miesto savivaldybės vadovai nusprendė skubiai ieškoti galimybių oro taršos matavimams panaudoti Klaipėdos universiteto turimą mobilią oro taršos tyrimų laboratoriją. Nurodoma, kad pradedami rengti ir nauji Klaipėdos miesto savivaldybės aplinkos monitoringo programos papildymai, leisiantys efektyviau ilguoju laikotarpiu spręsti miesto oro taršos ir triukšmo problemas.

ELTA primena, kad Klaipėdos uosto direkcijos atstovas anksčiau sakė, jog „Klaipėdos jūrų krovinių kompanija“ (KLASCO), kuri galėjo prisidėti prie taršos Klaipėdoje, turi per mėnesį parengti planą taršai sumažinti.

Praeitą penktadienį įvykusiame Vyriausybės kanceliarijos pasitarime taip pat siūlyta Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai suintensyvinti miesto oro kokybės stebėjimą. Klaipėdos uostas, kaip teigiama pranešime, turėtų būti įpareigotas taikyti jo teritorijoje esančių krovos įmonių aplinkosauginių priemonių taikymo stebėjimą.

Uosto taip pat prašoma iki rugpjūčio 31 dienos pateikti Vyriausybės kanceliarijai išvadas apie padidėjusias oro taršos priežastis

„Uosto direkcija neturi tiesioginės funkcijos kontroliuoti, kaip laikomasi aplinkosaugos reikalavimų, tačiau šioje situacijoje negalime likti abejingi“, - anksčiau pranešime cituotas Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijos rinkodaros ir bendrųjų reikalų direktorius Artūras Drungilas.

Tuo metu ministras pirmininkas Saulius Skvernelis yra sakęs, kad su Aplinkos ministerija bus atliekama aplinkosauginių institucijų peržiūra, kad būtų aišku, kas yra atsakingas už susidariusią situaciją.

Premjeras taip pat pažymėjo, kad mieste yra fiksuojama tarša, bet „klausimas, kas su tais duomenimis yra daroma“.

„Jei mes turime ministeriją, kuri atsakinga už aplinkosaugą ir gyventojų sveikatą, tai iš šitų institucijų turime laukti proaktyvaus darbo, o ne kovojimo su pasekmėmis“, - kalbėjo Vyriausybės vadovas.

Prieš kelias savaites pranešime buvo teigta, kad Klaipėdos uostas dar kartą išsikvietė KLASCO atstovus ir pareikalavo pateikti papildomų aplinkosauginių priemonių planą.

„Gali būti, kad KLASCO prisidėjo prie bendro miesto taršos fono, kurį paskatino ir sausra. Mūsų žiniomis, oro taršos monitoringo stotelės pastaruoju metu fiksavo užterštumo padidėjimą ne tik prie KLASCO esančiose, o ir kitose miesto teritorijose“, - sako KLASCO vadovas Vytautas Kaunas.

Jis taip pat sako pasiūlęs, kad kompanijos teritorijoje būtų pastatyta stacionari oro taršos matavimo stotelė.

„Savo ruožtu, pasiūlėme, kad kompanijos teritorijoje tarp sandėliuojamo krovinio ir gyvenamųjų namų būtų pastatyta aplinkosaugininkų stacionari oro taršos matavimo stotelė, kuri padėtų kontroliuoti oro taršos situaciją ir matyti bendrą vaizdą“, - sako A. Drungilas.

Pasak kompanijos vadovo V. Kauno, ketvirtadienį visas naftos kokso krovinys buvo padengtas ekologiška celiuliozės mišinio danga, kuri eliminuoja krovinio dulkėjimą.

Vadovo teigimu, artimiausiu metu planuojama papildomai įsigyti dar dvi vandens rūko patrankas, kurios visiškai uždengtų krovos zoną, bei pailginti apsaugines sieneles krovos zonoje, kurios sustabdo dulkių judėjimą krovos metu. Pasak kompanijos atstovų, šiuo metu teritorijoje veikia 6 vandens rūko patrankos, kurios krovos metu turi stabdyti dulkių judėjimą bei nusodinti dulkes krovos zonoje.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
 
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • UŽPUOLIMAS: grupė nežinomų ginkluotų žmonių Malio pietuose užpuolė automobilį, kuriuo važiavo JT misijos šioje šalyje (MINUSMA) atstovai; kaip sakoma misijos pranešime, žuvo trys taikdariai.
  • KELIŲ BŪKLĖ: vakarėjant šeštadieniui šiaurės ir šiaurės rytų Lietuvoje dėl buvusio snygio pagrindinių kelių dangos daugiausia yra drėgnos, likusioje šalies dalyje - jos sausos; mažesnio eismo intensyvumo rajoniniai keliai daugiausia drėgni, tik šiaurės ir rytų Lietuvoje miškingose vietovėse jie yra provėžoti, vietomis padengti prispausto sniego sluoksniu, slidūs.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
LRDT LEDAS

Kaip vertinate procedūrų įdarbinant užsieniečius lengvinimą?

balsuoti rezultatai

Ar dėl duobių keliuose jums teko patirti automobilio gedimų?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

-9     -10 C

-1    -2 C

 

0 C

-1     -2 C

 1 C

 

+3    +5 C

2-5 m/s

3-4 m/s

 

 4-5 m/s

 

reklama
samba
reklama
Sveikata ir grožis