respublika.lt

2018 vasario 24, šeštadienis

Kodėl telefonas svarbiau už gyvybę?nuotraukos

2017 rugsėjo mėn. 09 d. 10:53:08
Edita SIAVRIS, zinios@vakarozinios.lt

Per mėnesį Lietuvoje užfiksuojama apie 1,5 tūkst. vairuotojų, kurie valdydami transporto priemonę naudojasi mobiliojo ryšio priemone (Lietuvos kelių policijos tarnybos duomenys). Nors bauda už tokį pažeidimą nėra maža ir siekia 60-90 eurų, pažeidėjų netrūksta. Ir pažeidimų skaičius bėgant metams, deja, ne mažėja, o lieka stabilus.

 

Kas minutę - po vieną pažeidėją

Nusprendėme suskaičiuoti „vairuojančius kalbėtojus, rašytojus ir naršytojus“ Vilniaus mieste, fiksavome pažeidėjus penkiose miesto vietose ir apibendrinti rezultatai parodė, kad vidutiniškai 7 vairuotojai iš 100 vairuodami naudojasi mobiliuoju telefonu. Iš pirmo žvilgsnio šis skaičius gali atrodyti menkas, tačiau pakanka vos 60 sekundžių, kad būtų užfiksuotas vienas pažeidėjas, vairuodamas kalbantis telefonu ar rašantis trumpąją žinutę. Vadinasi, per valandą vienoje judresnių sostinės sankryžų dieną, darbo metu, galime užfiksuoti apie 60 pažeidėjų.

Rugsėjo 1-ąją Gedimino pr. ir A.Stulginskio gatvės susikirtime per 8 minutes (12.11-12.19) fiksuoti 100 sankryžą kertančių automobilių, iš jų 4 vairuotojai rašė žinutes ir 3 vairuotojai kalbėjosi mobiliuoju be laisvų rankų įrangos. Per 6 minutes (13.17-13.23) šalia Žaliojo tilto fiksuoti 100 automobilių, važiuojančių Kalvarijų gatve, iš jų 4 vairuotojai kalbėjo mobiliuoju, 1 rašė SMS ir 1 naudojosi planšete. Iš 100 automobilių, kurie per 3 minutes (13.55-13.58) buvo užfiksuoti kertantys sankryžą Pramonės ir Pergalės gatvių susikirtime, užfiksuoti 5 pažeidėjai, visi jie vairuodami kalbėjo telefonu. Rugsėjo 4-ąją per 3 minutes (8.21-8.24) užfiksuotos 100 važiuojančių mašinų Laisvės prospektu, netoli Spaudos rūmų, 2 vairuotojai kalbėjo telefonu, 1 rašė žinutę. Rytinėje automobilių spūstyje Laisvės prospekte minėtu laiku kas 5 stovintis vairuotojas naršė telefonu, kalbėjo arba rašė žinutes. Tą pačią dieną T.Vrublevskio ir Žygimantų gatvių susikirtime per 8 minutes fiksuotos 100 mašinų, iš jų 9 vairuotojai kalbėjo telefonu, 4 rašė SMS ar naršė internete.

Kelios sekundės gali kainuoti gyvybę

Stebint vairuotojus galima drąsiai daryti išvadą, kad rašydami žinutes jie kelias sekundes išvis nematė aplinkos. Vadinasi, įvykus nenumatytoms aplinkybėms, pavyzdžiui, išbėgus į gatvę vaikui, jie nesugebėtų laiku sustabdyti transporto priemonės. Tie, kurie vairuodami kalbėjo telefonu, į kelią žiūrėjo, tačiau jų dėmesys, akivaizdu, buvo sutelktas į pokalbį ir į vairavimą, vadinasi, galime daryti išvadą, kad jų budrumas kelyje sumažėjo dėl užsiėmimo šalutiniais dalykais, t.y. kalbėjimo mobiliuoju telefonu.


Nemunas ABUKAUSKAS, Lietuvos automobilių kelių direkcijos Saugaus eismo ir aplinkos apsaugos skyriaus vedėjas:


Technologijų įtaka žmonių gyvenime tik auga, žmogus, likęs 10 minučių be telefono, jau prastai jaučiasi. Socialiniuose tinkluose didžiulis žinučių srautas eina, žinutės į telefonus, skambučiai, taigi daug vairuotojų vairuodami kalbasi telefonu, rašo žinutes, skaito naujienas. Žmogus, sėdėdamas patogioje automobilio sėdynėje, jausdamasis komfortiškai, tarsi „užminga“. Ne kiekvieną sykį įvyksta eismo įvykis, jei automobiliu važiuojant naudojamasi telefonu, tačiau įvykus avarijai laiko atgal jau neatsuksi.

Išgyvendinti šią problemą yra sudėtinga, viena yra bausti pažeidėjus, griežtinti atsakomybę, tačiau žinome, kad 100 proc. to išvengti nepavyks. Griežtos baudos yra ir už alkoholio vartojimą prie vairo, bet tai nereiškia, kad tokių pažeidimų nėra. Kontrolė turi būti, bet turi būti ir mokančios, skatinančios atsakingai elgtis priemonės. Transporto priemonių gamintojai prisideda prie tokios problemos sprendimo per technologijų diegimą, pavyzdžiui, pasigirsta signalas, jei telefonas neprijungtas prie laisvų rankų įrangos, ir panašiai.

Šiais laikais visi užsiėmę ir daugelis mano, kad „jau man tai nieko nenutiks“, „aš gudresnis už kitus“, „aš matau“. Kai vaikas įkiša pirštą į liepsną, jis daugiau to piršto nekiš ten, nes turėjo patirties. O su eismo įvykiu pirma patirtis gali būti paskutinė gyvenime patirtis, labai skaudi patirtis. Kai įvyksta avarija, nutrūksta gyvybės, dūžta likimai. Įsivaizduokite, dėl SMS rašymo prie vairo žūva jums artimas žmogus, ką padarytumėte grįždami laiku atgal? Tas žmogus sakytų, kad gyvenime daugiau prie vairo nerašys žinučių telefonu. Tačiau kol neįvyksta baisi nelaimė, daugelis nesusimąsto apie tai.

Reikia suprasti, kad pavojus yra ne tik tada, kai esame kur nors aukštai, ant pavojingo krašto, o mūsų kasdienybėje, kelyje, kuriuo nors ir kasdien važiuojame. Tiesiog pernelyg atsipalaiduojama ir neįvertinama situacija. Jeigu žmogaus akių kelyje nėra, tai, sakykime, kad ir žmogaus prie vairo nėra.


Eismo dalyvių balsas

Ar kalbatės telefonu vairuodami?


Eglė, studentė:

Ne. Reakcija kelyje iškart suprastėja, jei kalbi telefonu. Dažnai pastebiu pati vairuodama, kad kiti kalba mobiliaisiais arba rašo žinutes. Jei sėdžiu šalia to, kuris vairuodamas kalba mobiliuoju, tada baisu. Tačiau, tiesą sakant, nieko vairuotojui nesakau.


Jelena, studentė:

Pati niekada kelyje nenaršau telefonu ir nekalbu juo. Manau, toks elgesys labai smarkiai sumažina budrumą, žmogus nebegali įvertinti situacijos, juolab kai įvyksta kas nors nenumatyto. Kalbėjimas telefonu, trumpųjų žinučių rašymas, naršymas vairuojant yra labai pavojingas veiksmas. Pati neseniai mačiau vieną laidą, kurioje žmogus pasakojo, kaip jį sužalojo kitas vairuotojas, tuo metu kalbėjęs telefonu ir jo nepastebėjęs. Toje laidoje dalyvavo nukentėjusysis ir žmonės, kurie neslėpė, kad vairuodami kalba telefonu. Beje, pastarųjų buvo tokia nuomonė, kad čia nieko tokio, tačiau kai išvydo tikrą incidento dalyvį, kuris realiai nukentėjo, tuomet tie žmonės susimąstė ir pripažino, jog visgi tai yra blogai.


Jekaterina, studentė:


Nekalbu, nes nevairuoju, bet kaip keleivė kai važiuoju, blogai, kai vairuotojai kalba mobiliaisiais. Lietuvoje tai didelė problema, nes labai daug žmonių vairuodami naudojasi mobiliaisiais. Gal kamerų reikia daugiau mieste, kad daugiau fiksuotų vairuotojus, darančius pažeidimus.


Aleksandras, technologijų specialistas:

Pats nekalbu. Tėvai vairuoja, būna, kalba telefonu, jei kažkas skubaus, o vaikai tėvams dažniausiai neprieštarauja. Jeigu draugai vairuodami kalba, visuomet sakau, kad taip nesielgtų. Tačiau tėvams nesakau. Sutinku, kad kalbėjimasis telefonu vairuojant yra problema. Pats dirbu su technologijomis ir tikiu, kad po 5 metų atsiras naujų technologijų, kurios padės mašinoms „orientuotis“, atsiras save vairuojančių mašinų technologija. Jau dabar yra mašinų, kurios pačios pradeda stabdyti, kai reikia, ir panašiai.

Manau, žmonėms bus lengviau pakeisti mašinas negu kitus žmones. Tačiau neabejotinai turime rūpintis saugumu kelyje.

Parengta bendradarbiaujant su Lietuvos automobilių kelių direkcija


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NETEKTIS: eidama 93-iuosius metus ketvirtadienio vakarą mirė Taida Balčiūnienė - knygų dailininkė, iliustracijų vaikams klasikė; jos kūrybą nuo vaikystės yra pažinusios ir pamilusios kelios skaitytojų kartos, rašoma pranešime žiniasklaidai.
  • SPROGIMAI: Somalio sostinę Mogadišą sudrebino didžiuliai sprogimai netoli prezidento rūmų - saugumo pareigūno teigimu, žuvo mažiausiai penki žmonės.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
1. NUO ATGIMIMO IKI IŠSIGIMIMO
2. ŠVENTINIS VITO TOMKAUS REPORTAŽAS IŠ DAR ŠVENTIŠKESNIŲ SEIMO RŪMŲ
3. PATRIARCHAI
4. „Vakaro žinių“ ir „Respublikos“ auditorija sparčiai auga
5. Regimanto Adomaičio laiškas tėvynainiams: Kviečiu į susitaikymą
6. Skulptorius R.Vilčiauskas apie tobulinamą jo kurtą „Kiaušinį“: jaučiuosi, lyg sapnuočiau košmarą
7. Rolandas Paksas: Apie alternatyvą Lietuvai bijoma net prasižioti
8. Olava Strikulienė: Penki lietuvio stebuklai, saugoję valstybę
9. Euras ir toliau plaunamas
10. Prezidentas V.Adamkus: Augau Lietuvos trispalvės šešėlyje
11. Disidentas, buvęs VSD vadovas P.Plumpa: Teisėsauga tarnauja politikams
12. F.Kauzonas: Už Vasario 16-osios šviesą! (beveik tostas, tik ne itin linksmas)
13. Kritikuoti valdžią uždrausta ir provincijoje
14. Akcija „Apšmeižk žinomą asmenybę“. Valomės ar purvinamės?
15. Prižiūrėtojai su kaliniais jau susikeitė vietomis
16. Skandinavai stumia šnipą į prezidentūrą
17. Slaptas skandinavų planas jau vykdomas
18. Buvęs Valstybinės maisto ir veterinarijos tarnybos vadas J.Milius: Išteisinkite arba pasodinkite
19. „Ką jūs padarėte su Lietuvos dvasia“?.. (Dviejų patriarchų performansas)
20. „TELESKYDINĖJE“ - Artūro Račo iškrova
21. Gintautas Kėvišas mokys serbus, kaip tratinti pinigus
22. N.Mačiulis ves laidą „Labanakt, vaikučiai“nuotraukos
23. Briuselis imituoja rūpinimąsi žmonėmis
24. Uostamiestyje įsiplieskė gaisras: žmonės evakuoti iš „Philip Morris Lietuva“ fabriko
25. Paskutiniai 19-mečio širdies dūžiai: netikėtai miręs kovotojas A.Klemas manė turįs visą gyvenimą prieš akis

Kodėl ministrams sudaromos sąlygos kenkti valstybei nebaudžiamiems?

balsuoti rezultatai

Ar sau leidžiate valgyti restoranuose ar kavinėse?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   -19   -12 C

   -23  -17 C

 

   -17  -15 C

    -9   -6 C

   -11  -7 C

 

   -11  -9 C

    5-7 m/s

    1-2 m/s

 

      1-6 m/s

 

USD - 1.2299 PLN - 4.1698
RUB - 69.4480 CHF - 1.1505
GBP - 0.8794 NOK - 9.6770
reklama
Prenumerat 2018