respublika.lt

2018 rugsėjo 23, sekmadienis

Garažų savininkams - sąskaitos už šiukšles, kurių ten nebūnanuotraukos

2018 rugsėjo mėn. 14 d. 11:50:11
Vidmantas MISEVIČIUS

Kadaise tik per žinias matyti vaizdai apie kalnus šiukšlių ir užverstus konteinerius, panašu, pasiekė ir Vilniaus miestą. Sutikite, prie konteinerių sukrauti baldai, statybinės atliekos ar padangos tapo daugelio namų kiemų ir garažų kasdienybe. Spręsti problemą bandoma iki šiol. Visgi, regis, eilinį kartą, „kažkas vyksta ne taip“. Garažuose ne tik pradėjo strigti šiukšlių išvežimas, bet jis dar ir buvo du kartus apmokestintas.

 

Prieš kurį laiką daugelis vienokį ar kitokį nekilnojamąjį turtą valdančių Lietuvos gyventojų gavo sąskaitas už šiukšlių išvežimą. Turintieji garažus gavo sąskaitas ir už šiukšlių išvežimą iš garažų bendrijų teritorijų. Čia viskas kaip ir būtų aišku, jeigu ne vienas „bet“. Net ir apmokėjus visas sąskaitas, šiukšlių išvežimu užsiimanti įmonė iš garažų teritorijų šiukšles vežti atsisako...

Reformos be naudos?

Vilniuje, redakcijos duomenimis, su atliekų išvežimo problemomis susidūrė mažiausiai dvi garažų bendrijos. Kaip „Vakaro žinioms“ sakė vienos jų pirmininkas: „Įmonės „Ekonovus“, tos pačios, kuriai buvo sumokėta pagal paštu gautas sąskaitas, šiukšliavežės atvažiavo į garažus, tačiau jų darbuotojai, motyvuodami tuo, kad mokėta buvo už buitines šiukšles, o ne mišrias atliekas, išvežti jas atsisakė. Teko vykti pačiam į „Ekonovus“ ir sudaryti naują šiukšlių išvežimo sutartį. Tik niekas man taip ir nepaaiškino, kodėl garažams buvo išrašytos sąskaitos už buitines šiukšles, jeigu tokių čia niekada nebuvo. Neaišku ir tai, ar ateityje mūsų bendrijos nariai negaus dvigubų sąskaitų.“

Su panašiomis problemomis susidūrė ir kitos sostinės garažų bendrijos pirmininkas Deividas. Jis teigia, kad atliekų išvežimas pastaruoju metu smarkiai suprastėjo. „Kol nebuvo naujos sistemos, bendrija pati galėjo nustatyti, kiek kartų ir kokios atliekos būtų vežamos. Dabar atliekų surinkėjai nevertina atliekų kiekių, tipų ir nesirūpina, kad būtų laiku išvežtos susikaupusios atliekos. Nors puikiai žino, kokia situacija su atliekų kiekiais, nes kas kartą veždami atliekas jie sveria ir skaičiuoja konteinerius, - apie reformos pasekmes pasakojo Deividas. - Vienu metu iš mūsų teritorijos išvis atliekų nevežė. Pateisinti savo neveiklumą mėgino tuo, kad šalia konteinerio prikrauta papildomų šiukšlių ir būtent bendrija turi pasirūpinti, kad žmonės šiukšlių šalia konteinerių nekrautų. Keistas argumentas, kai konteineris kelias dienas stovi pilnas ir niekas jo neišveža. Be to, šiuo atveju ne bendrija, o atliekas surenkanti įmonė sprendžia, kiek kartų vežti šiukšles. Tad, mano nuomone, būtent ji ir turėjo tuo pasirūpinti.“

Komentuoti dvigubos atliekų išvežimo apmokestinimo tvarkos Deividas nesiėmė, nes pats kol kas dvigubų sąskaitų nėra gavęs. Tačiau jo turimomis žiniomis, tokias sąskaitas yra gavę kiti bendrijos nariai. Visgi rimtesnę problemą bendrijos pirmininkas mato kitur. „Kaip bus išreikalauta susimokėti už atliekų išvežimą iš tų garažų savininkų, kurie nėra susitvarkę nuosavybės teisinės registracijos (oficialiai toks garažas laikomas neturintis savininko)? Juk jie vis tiek naudojasi garažais ir lygiai taip pat naudojasi šiukšlių konteineriais. Tai nejau dabar kiti garažų savininkai turės už juos mokėti?“ - piktinosi Deividas.

Mokėti turi visi


„Vakaro žinios“ pabandė išsiaiškinti šią „šiukšliną“ situaciją ir komentaro kreipėsi į Vilniaus miesto savivaldybės administraciją bei „Ekonovus“.

Vilniaus miesto savivaldybės Miesto ūkio ir transporto departamento Atliekų tvarkymo programos įgyvendinimo skyriaus vedėjas Valdas Juodis patikslino, kad nekilnojamojo turto objektų savininkas arba įgalioti asmenys privalo mokėti nustatytą rinkliavą arba sudaryti komunalinių atliekų tvarkymo sutartį su atliekų tvarkymo sistemos administratoriumi arba savivaldybe. Rinkliava už komunalinių atliekų tvarkymą susideda iš pastoviosios ir kintamosios rinkliavos dedamųjų.

Komentuodamas situaciją, kai atliekų surinkimo įmonės darbuotojai atsisakė išvežti atliekas, V.Juodis sakė, jog atliekų vežėjai turi teisę netuštinti mišrių komunalinių atliekų konteinerių, jei konteineriuose yra daiktų ar atliekų, kurių buvimas juose neleistinas pagal teisės aktus. Garažų bendrijų nariai privalėjo naudotis bendro naudojimo konteineriais. Kadangi iki rinkliavos įsigaliojimo komunalinės atliekos turėjo būti tvarkomos pagal sutartis tarp atliekų turėtojo ir atliekų vežėjo, dažnais atvejais tokios sutartys nebuvo sudaromos, mokesčiai mokami nebuvo, o atliekos šalinamos į konteinerius, kurie nebuvo priskirti naudotis garažų bendrijai priklausantiems turto turėtojams. Visgi, kodėl žmonės už šiukšlių iš garažų išvežimą turi mokėti du kartus, V.Juodis nepaaiškino.

Kalbėdamas apie situaciją, kai stambios atliekos paliekamos prie daugiabučių konteinerių, savivaldybės atstovas priminė, kad atliekas, taip pat ir didelių gabaritų bei statybines, palikti prie konteinerių yra draudžiama. Tokių atliekų turėtojai privalo pristatyti jas į tam skirtas aikšteles, kurių vietos skelbiamos atitinkamose svetainėse.

Išvežti gali neviską


Įmonės „Ekonovus“ atstovas taip pat teigė nežinantis, kodėl savivaldybė, siųsdama gyventojams sąskaitas už komunalinių atliekų išvežimą, priskaičiavo ir garažų teritorijas. „Komunalinės atliekos turi būti išvežamos pagal bendrus patvirtintus grafikus, tačiau kalbant apie garažų bendrijas ar panašius objektus, čia viską lemia tarpusavio susitarimai, - situaciją pakomentavo pašnekovas. - Mes kiekvieną kartą su kiekvienu klientu visas sąlygas deriname atskirai. Pagal poreikius ir atliekų tipą yra parenkami konteineriai, sutariama, kaip dažnai jie bus išvežami. Kuo pavojingesnės ar didesnės atliekos ir kuo dažniau jos yra išvežamos, tuo viskas kainuos brangiau. Pasikeitus aplinkybėms, jei reikia vežti daugiau arba didesnių atliekų, visi klausimai vėl derinami su klientu ir nustatoma abiem pusėms priimtiniausia tvarka ir kaina.“

Kalbėdamas apie mišrias atliekas, „Ekonovus“ atstovas patikslino, kad čia irgi yra tam tikra specifika. Tarkim, jeigu komunalinėms atliekoms skirtuose konteineriuose sukrautos mišrios (statybinės, automobilinės) atliekos, jie tokių konteinerių taip pat negali išvežti. Konstatuojamas faktas, informuojama VASA ir šis darbas paliekamas jiems. Analogiškai, jeigu į garažuose esančius mišrių atliekų konteinerius bus sumestos ypač pavojingos liuminescencinės lempos, tokių šiukšlių „Ekonovus“ darbuotojai taip pat negalės išvežti. „Visais atvejais reiks kviesti tokias atliekas turinčias teisę vežti tarnybas, kas, tikėtina, vėliau bus priskaičiuota nekilnojamojo objekto, šalia kurio tos atliekos buvo sukrautos, savininkams“, - pastebėjo pašnekovas.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
 

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • NELAIMĖ: Prienų rajone nuo kelio nuvažiavo ir apvirto neblaivaus vyro vairuojamas automobilis.
  • ATMINTIS: sekmadienį, Didžiojo Vilniaus geto likvidavimo dieną, kuri paskelbta Lietuvos žydų genocido aukų atminimo diena, popiežius Pranciškaus pagerbs Holokausto aukas.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas vadyb

Ar jums yra tekę gauti padirbtų pinigų?

balsuoti rezultatai

Ar pažįstate šimtamečių žmonių?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  +6 +9 C

   +6  +9 C

 

   +5  +8 C

  +11  +15 C

   +12  +11 C

 

   +10  +12 C

  1-6 m/s

 0-4 m/s

 

    1-6 m/s

 

USD - 1.1759 PLN - 4.2946
RUB - 78.5108 CHF - 1.1228
GBP - 0.8940 NOK - 9.5793
reklama
Ukis 2018