respublika.lt

2017 rugpjūčio 18, penktadienis

Eksministrė V.Baltraitienė: nebijau atvirai pasakytinuotraukos (44)

2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 11:55:36
Danutė ŠEPETYTĖ, „Respublikos“ žurnalistė

Tapusi nepartinė, Virginija Baltraitienė turbūt niekada neliks vien tik pasyvi Lietuvos įvykių stebėtoja. Tačiau ji tikisi, kad nebebus tapatinama su vagimis ir aferistais, kuriais bendrapiliečiai lengva ranka apkrikštija politikus ir valstybės veikėjus. Sako priėjusi ribą, kai pakęsti tai buvo nebeįmanoma. Šiuo metu buvusi Seimo vicepirmininkė, žemės ūkio eksministrė darbuojasi Nacionaliniame maisto ir veterinarijos rizikos vertinimo institute, Bendrųjų reikalų skyriaus vedėja.

 

- Po įtampos ir nuolatinio dėmesio kone kiekvienam jūsų žingsniui turbūt pasijutote kaip per atostogas?

- Žinoma, tokios įtampos ir veiklos kaip anksčiau nėra, - ramus darbas, gal ir gerai tokiam amžiuje, bet aš stengiuosi jį nudirbti gerai. Matyt, toks gyvenimas yra, toks ir turi būti: lipi eini laipteliais, bet išsenka terminai ir turi nusileisti ant vieno iš jų, daugiau mažiau pažįstamo. Bet turbūt tik vienetai visą gyvenimą eina vienas pareigas ir miršta būdami politikais.

- Kaip vilką bešerk, jis vis tiek į mišką žiūri...

- Kadaise, kai mūsų Darbo partijoje buvo skilimas, sakiau, jei išeisiu iš partijos, atsisakysiu visko... Daviau sau žodį išeidama iš partijos trauktis ir iš politikos. Žodį tesėjau. Jaučiuosi ramiai, gerai, stebiu, kaip rutuliojasi įvykiai, ir, žinoma, išgyvenu, jei Seimo girnos dirba tuščiomis. Kartais norėtųsi savo nuomonę išsakyti, patarti šį bei tą iš savo patirties, bet pastebiu, kad patirtis šiandien dažniau yda nei privalumas.

- Ar jūsų sprendime nebuvo šiek tiek apmaudo, kad rinko jus rinko, bet štai ėmė ir vienąkart neišrinko į Seimą?

- Visiškai normalu ir kai išrenka, ir kai neišrenka, - išėjimą iš partijos nulėmė įvykiai partijos viduje. Net dabar nepastebiu teigiamų poslinkių - vien tik tarpusavio pjautynes, grupuočių kovą, skandalą po skandalo. Sau vietos joje nebematau. Kai žiemą mūsų visą buvusią frakciją vėl kvietė į STT dėl Vytauto Gapšio, E.Masiulio MG bylos, apmaudžiai galvojau: nei aš ką pavogiau, nei kyšį kam daviau, nei paėmiau - kodėl mane turi tampyti po apklausas. Vien tik dėl to, kad kažkas kažkur kažką neleistino darė? Va tuo momentu gal ir paėmė viršų tam tikra emocija, ir nusprendžiau, kad gana man tos partijos, nors maniau ir tebegalvoju, kad Darbo partija nėra blogesnė už visas kitas partijas. Lieku pilietiška, lieku aktyvi, bet tiesioginėj politikoj nedalyvausiu. Turi ateiti nauja karta.

- Žiūrėdama į Seimą pasakytumėte „jau ta karta atėjo“?

- Tikrai nepasakyčiau, kad šiandien ta karta atėjo. Atėjo kiti. Turėtų ateiti karta, augusi jau Nepriklausomybės metais, gal mažokai turinti patirties, bet pakankamai idealizmo, kad aplinkybes, santykius ir apskritai gyvenimą Lietuvoje imtų keisti į gera. Bet mūsų valstybė jauna, kol susiklostys politinės tradicijos, Nerimi nutekės nemažai vandens, tik gaila žmonių, kurie kenčia kiekvieną kartą išsirinkę „ne tuos“, nors renka vis kitus. Iš tikrųjų gi patys rinkėjai yra abejingi, neabejingi pasidaro tada, kai jau išrinkta valdžia, kuri, jų akimis, kažką ne taip daro. Mano nuomone, kaskart smarkiai atsinaujinantis parlamentas netampa valstybės raidos katalizatoriumi, veikiau atvirkščiai. Specialiai neskaičiavau, kiek politikos naujokų pasipylė į Seimo koridorius ir kabinetus, tačiau akivaizdu, kad pozityvios senbuvių ir naujokų proporcijos neišlaikytos. Aš taip pat įsivaizduoju, kaip sunku naujai atėjusiems žmonėms ir į valstybės tarnybą; ministrai, manau, jau patyrė, kaip sunku rasti kompromisus tarp daugelio interesų, nors iš žmonių retai teišgirsi kitokį žodį vietoj „visi vagys“...

- Viena, kai šitai girdi iš liaudies, ir visai kas kita, kai V.Baltraitienės feisbuko paskyroje randi, kad ji nenori būti gretinama su vagimis ir aferistais...

- (Juokiasi.) Kiekvienoje partijoje yra labai gerų, sąžiningų žmonių, bet yra ir tokių, kurie paiso tik savo interesų, nors iš tikrųjų tikslas turi būti vienas - kad Lietuvoje gyventi būtų geriau, bet kai esi tapatinama tik su niekdariais, kažkada ateina riba, kai nebegali kentėti purvo, kuris yra pilamas ir ant tavęs.

Kitas dalykas, ką pamačiau dirbdama žemės ūkio ministre, - kokie veidmainiai yra žmonės aukščiausiuose postuose, vadinamasis politinis elitas, nevengiantis jokių suktybių savo tikslams pasiekti. Nebijau atvirai pasakyti, kad, pavyzdžiui, socialdemokratai praėjusią kadenciją, kai buvome koalicijoje, mus murkdė, kaip galėjo, jie buvo didesnieji broliai tiek Seime, tiek Vyriausybėje, visur, ir nuolat atmesdavo mūsų siūlymus. Premjeras Algirdas Butkevičius, atsimenu, kryžium gulė: jokių PVM nuolaidų negali būti nei maisto produktams, nei jokiam krepšeliui, o dabar patys teikia šituos siūlymus valstiečiams. Tas pats ir su vaiko pinigais, su parama šeimoms. Kiek buvo teikta siūlymų, iš premjero buvo tik vienas žodis - nėra pinigų, PVM sumažinimas nieko neišspręs. O ką, dabar pinigų daugiau, kad savo atmestus pasiūlymus pats A.Butkevičius ir siūlo? Praradome ketverius metus, per kuriuos galėjome tiek daug padaryti žmonėms. Baisiausia, kad praradome žmones. Šitas veidmainiškumas siutina.

- Ar jūsų liudijimas teisme, kad tuometinio premjero buvote spaudžiama atleisti Veterinarijos tarnybos viršininką, nepakenkė jūsų santykiams?

- Po to, kai Vyriausybėje atsisveikinom, jei Vyriausybės išsiskirstymą galima vadinti atsisveikinimu, daugiau nesu A.Butkevičiaus nei mačiusi, nei sutikusi; man iš jo nieko nereikia, turbūt ir jam iš manęs - taip pat. Teisėsaugos darbo nenoriu komentuoti, bet baisiausia, kad praėjo daugiau kaip metai ir J.Miliaus atžvilgiu niekas nieko neišsprendė. Įsivaizduokite, kaip turi jaustis žmogus, atleistas dėl to, kad Vyriausybė nepatvirtino jo darbo ataskaitos, o iš tikrųjų - dėl kažkokių slaptų pažymų, kurios, mano nuomone, yra absurdų absurdas.

- Lietuvoje tai jau tapo sistema.

- Taip. Tai ne vienintelis toks atvejis. Kai nenori, tada nereikia tų pažymų, kai nori, jos iškart atsiranda. Manau, kad tada, kai buvo priimtas įstatymas, kaip atleisti tokį pareigūną, Vidaus reikalų ministerija turėjo parengti ir poįstatyminius aktus, kaip ta ataskaita turi būti tvirtinama, nes J.Miliaus atveju ataskaitą derėjo bent jau dėl akių pasvarstyti, užuot neleidus žmogui net pasisakyti, paliepus išeiti ir pasakius, kaip visiems balsuoti... Tai sakau nei norėdama ginti, nei neginti, bet taip daryti, manau, nedera. Antraip galima su visais neįtikusiais taip susitvarkyti. Aš manau, jei politika kenkia žmogiškiesiems santykiams, tai jau blogai.

- Turit sveiko patyrimo: jūsų mylimas brolis Eugenijus Gentvilas - liberalas.

- Taip, mes galime ginčytis, išsakyti savo nuomonę, bet nebuvo taip, kad susipyktume dėl nuomonių skirtumo. Aš niekada nepalaikiau liberalizmo visur kur. Pavyzdžiui, liberalūs santykiai versle yra viena, bet švietimo ar viešųjų paslaugų srityje jie yra kita - čia turi būti įgyvendinama griežtai nubrėžta valstybės strategija... Nesu liberali ir kitu atžvilgiu: mano nuomone, tiek pavardės asmens dokumentuose, tiek gatvių pavadinimai turi būti rašomi tik lietuviškai. Ir tada, kai buvau Seimo vicepirmininke, mano nuomonė buvo tokia. Esu už tai, kad ES išliktų ekonomine valstybių sandrauga ir nesikėsintų į ES valstybių konstitucijas, nors kai kurie liberalai neprieštarautų ES federacijai ir jos įstatymui, galiojančiam visose 27-iose ES valstybėse...

- Turit galvoje P.Auštrevičių? O, pavyzdžiui, E.Gentvilas neprieštarautų partnerystei. Anot jo, tai laiko klausimas.

- Matydama, kaip ši tema stumiama Europoje, sutinku, kad čia laiko klausimas, tačiau pati esu prieš partnerystę, juo labiau įvaikinimą, tik nesuprantu, kodėl panašiai manantys kaip aš yra vadinami davatkomis, atsilikėliais ir pan. Jei liberalai yra liberalūs, kodėl jie užgina man savo nuomonę pareikšti? Kodėl jie netolerantiški mano nuomonei, kad santuoka turėtų būti tarp vyro ir moters ir vaikus auginti turėtų irgi jie, vyras su moterimi? Apskritai valstybė galėtų daugiau dėmesio skirti šeimoms, padėdama joms ne tik auginti, bet ir ugdyti vaikus, gal tuomet ir emigracijos mastai nebūtų tokie katastrofiški. Pavyzdžiui, šeima, turinti tūkstančio eurų mėnesio pajamas, apie papildomą ugdymą, būrelių lankymą gali tik pasvajoti. Tokia šeima negauna jokių nuolaidų. Tas pats ir su vasaros stovyklomis vaikams. Didesnes nei vidutines pajamas gaunanti šeima turi mokėti visą kainą už vaikų vasaros stovyklas. O savaitės dieninė stovyklėlė kainuoja nei daug, nei mažai - 150 eurų. Ar daug Lietuvoje šeimų, kurios visam mėnesiui gali leisti vaiką į pačią paprasčiausią stovyklėlę? O jei vaikas šeimoje ne vienas? Būtent tokios šeimos, kurios dirba ir kuria, yra Lietuvos ateitis. Jei padėsim tik mažas pajamas gaunančioms šeimoms, prarasime pačią kūrybiškiausią ir produktyviausią visuomenės dalį. Todėl nėra ko stebėtis, kad iš Lietuvos išvyksta ir tie, kurie turi darbą ir uždirba daugiau nei minimalią algą. Reikėtų didinti išmokas vaikams. Nemokami būreliai būtų didelė valstybės investicija į ateitį. Be to, didelė paskata būtų vienkartinė, gal net tūkstančio eurų pilnametystės išmoka. Suprantu, tai dideli valstybei pinigai, bet ji padėtų jaunam išeiti į mokslus, parodytų, kad juo rūpinamasi.

- Kuriam karjeros etape jautėtės geriausiai, gal net reikalingiausia?

- Darbas, kurį dirbau tam tikru periodu, man buvo pats svarbiausias. Tą patį galiu tvirtinti tiek apie administracijos direktoriaus pareigas Kėdainių rajono savivaldybėje, tiek apie darbą Lietuvos Respublikos Seime. Darbas savivaldybėje buvo konkretus, ūkinis, man tokie patinka, darbas Seime buvo sunkus, bet ir įdomus, nes galėjau prie įstatymų leidybos prisiliesti, padėti žmonėms spręsti jų problemas, nors šiandien gal būtų sunkiau - gali būti apkaltintas prekyba poveikiu. Bet aš prisipažįstu: būdama Seimo nare, lankiausi pas visus ministrus, aiškinausi, ar žmonės kreipiasi pagrįstai, ar nėra piktnaudžiavimo, nereikalingo biurokratizmo... Jei nori dirbti, darbo Seime yra per akis, bet jei nenori ir jei negalvoji apie kitą kadenciją (o jei ir galvoji, prieš rinkimus gali daugiau pasirodyti), tame Seime galėjai nei būti, nei ką daryti. Dabar jau, atrodo, požiūris į darbo drausmę keičiasi, o mano laikais nei kas žiūrėdavo, ką tu veiki, nei kaip tu lankai posėdžius. Seniai reikėjo griežtinti tvarką, ir pasiūlymai buvo teikiami, bet Seimo nariams vis pritrūkdavo valios sau sugriežtinti tvarką. Ir dveji metai darbo žemės ūkio ministre man labai patiko, nors ši ministerija vienas sudėtingesnių - čia dideli ir interesai, ir pinigai. Daug ūkininkų, vieni dideli, kiti mažiukai, tarp jų vienos pjautynės, ir nors jie kaltina ministrą ir ministeriją, kad į juos neįsiklauso, neįmanoma į juos visus įsiklausyti. Kuo daugiau klausai, tuo baisiau darosi. (Juokiasi.) Tokia Lietuva nedidelė, o pasirodo, mažiukams nereikia didelių, dideliems nereikia mažiukų. Mano nuomone, įstojus į ES buvo padaryta klaida - nereikėjo imtis remti visiškai smulkių ir itin didelių ūkių, reikėjo remti vidutinius (30-100 galvijų) ūkius, bet gyvenimas, matyt, privers tai padaryti ateityje.

Parengta pagal savaitraštį „Respublika“



Pasidalink:
Pasidalink: Facebook Pasidalink: Frype
Straipsnio komentarai
 
  Skaityti komentarus (44)

  • To Mintis 2017 rugpjūčio mėn. 17 d. 08:07:59

    Visiskai pritariu,kad dar ir piena perdirbtu,tada juos baigtu krusti ir
    krautuvinikai.

  • Metu klausimas 2017 rugpjūčio mėn. 17 d. 08:03:34

    Kur E.Masiulis?

  • Tam ,,sveiki'' 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 19:14:38

    Jeigu yra lietuvių stojančių į TS-LKD [landsbergio] partiją,tai kodėl
    nestoti į darbo partiją.
    Tarp kitko.Primenu ,,sveiki'',kad darbo partijos ministras sugebėjo
    išpirkti iš ruselių Mažeikių akcijas,jas parduoti lenkams ir gauti
    4mlrlt pelno.
    Va kaip dirba ,,populistai''.
    Ir minimalus atlyginimas didinamas buvo DP ir TT dėka.
    Tai jeigu tokie darbai ,Tamstai yra,,SARMATA'',stok į TS-LKD,ten vien
    ,,gerus''darbus darantys.
    Sėkmės.

  • sveiki 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 15:59:40

    Gal galite paaiškinti, kaip , apskritai, lietuviai stojo į tokią
    vadinamą darbo (uspaskicho) partiją. kad ši vadinama grupuotė galėjo
    atsirasti Lietuvoje yra didelė gėda tautai, o jos nariams dar didesnė
    sarmata... visiems laikams.

  • Na 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 13:28:31

    ilgai būta valdžioje vienaip,ar kitaip ir dar šeimynine ranga,galimai
    būta,gi broliai,seserys tetos,dėdės giminės lyg skaitos?Tai tos tiesos
    galima buvo rėžti tiek ir tiek ir daug padaryti teisingai žmonių
    labui.Kažkodėl noras atsiranda vėliau.Kai patogu būti,tiesos sakymas ir
    noras teisingumą ugdyti lyg prieblandoje būna???????

  • Mirksinciai-mieganciai "ministrei" 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 13:08:04

    Ale taip faina valstybiniam darbe nieko nenutuokiant kavute gerti.O kaip
    ten su ES finansuojamais maisto produktais neturtingiems
    gyventojams-bandyta pavogt milijonus euru 2 kartus didesnem kainom su
    viceministro pagalba?

  • oo 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 09:31:02

    nieko tu negali pasakyti tik suda pamalti

  • b 2017 rugpjūčio mėn. 16 d. 09:10:30

    Kai su tokiu išmanymu tampama ministru,tai ir parašo įsakymą,kad
    mažiuko pieno ūkiui privaloma mokėti mažiau nei didesniam.Apsaugok,
    viešpatie ,nuo tokių ministrių.

  • voke 2017 rugpjūčio mėn. 15 d. 17:38:55

    kas tik buvo valdzioje tas prisidejo ir priusideda prie lietuvos naikinimo
    lietuviu isvarimo savo vaikuciu turbut nevare o paruose jiems siltas
    vieteles tikiu kad kada nors ateis tiesa ir teisingumas

  • Juozapas 2017 rugpjūčio mėn. 15 d. 14:21:41

    taip, sesutė mąstanti, o broliukas matyt vaikystėje iškritęs iš
    stalčiaus. Pasekmė: trauma visam gyvenimui.

  • Va 2017 rugpjūčio mėn. 15 d. 08:41:46

    Šaunuolė.

  • Nežniukas 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 21:09:13

    Man atrodo,kad Baltraitienė,kaip ir Pitrėnienė susikūrė darbo vietą
    buvusioje pavaldžioje įstaigoje.

  • V. Ladas 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 19:00:03

    Darė protingos partietės ir seimūnės įspūdį. Galvojau, kad temps
    partinį vežimą toliau. Pagalvodavau, kad tiktų vadovauti partijai, juk
    tikrai ne Loreta. Bet trenkė partiją sunkiu metu. Teko sekti pavyzdžiu,
    nes kas toje partijoje liko?

  • .>skaudi tiesa 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 18:42:12

    Pritariu išsakytoms mintims.Palaikau p.Baltraitienę.Pilnai.Sunku
    dirbti,kai tiek interesų ,skirtingų nuomonių.A.Butkevičiaus bailumas
    pražudė J.Milių.Pakišo jam kažkokį popierėlį STT,o tas ir
    ištižo.Panašu į šantažą.Taip po vieną ir visus doruosius sutvarkys.
    Dabar ir "valstiečius"pjudo,puola kas netingi.Neduodama dirbti.Ir
    pagalvoji,ar verta aukotis.Dėl ko?Vardan Ko?Pasiskaitykim komentarų.Dėl
    tokių???

  • triuba nuo neries 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 17:31:50

    is dideles reklamos - eilinis eilines moteriskes pasnekesys su
    korespondente. Tokie eiliniai turetu buti eiliniais seniunijose, rajonuose
    ir va ten, kur dabar isitaise

  • Iš kaimo 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 17:05:27

    Užčiulbėjo lakštingala,kai nebeišrinko ! Jau ir partija patapo
    BLOGA ! Tiek metų partijos dėka buvo išrinkta į Seimą ? Ar čia pagal
    posakį :Mauras savo atliko...? Kodėl anksčiau tylėjo ? Imk pavyzdį iš
    brolio - tempk vaikus į Seimą ,jei neturi -tada gimines !

  • tik 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 15:19:09

    aplink turgu kedainiuose bobutes susinesdavo parduoti smulkmenu:kas
    pupeliu,kas zoleliu,kas bulviu,obuoliu,ar siaip ko namuose per daug,o koks
    pinigelis labai reikalingas.siandien policija dalijo lapelius,kad visus
    prekiaujancius baus.kaip paprasta viska uzdaryti.kas nenori neperka,bet
    ateina nors pasivaiksciot,pazystami susitinka,visi gerai nusiteike.o dabar
    kazkam tvarkos prireike-liudnu veidu truksta

  • ... 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 15:01:07

    man ji visada patiko...gaila,kad ne seime.O broliu nelabai pasitikiu.

  • ... 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 14:56:21

    man ji visada patiko..

  • valdas 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 14:43:34

    Ponia viena is nedaugelio "agurku" palikusi zmogumi...

  • klausimas 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 14:41:02

    Baltraitiene,kur Garliavos mergaite,juk zinai,matei...

  • skaudi tiesa 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 14:22:36

    Ačiū p.Baltraitienei už išsakytą tiesą, kuri mąstančiam yra aiški.
    Dažnai komentaruose - psichologinis smurtas. Jei tai pasakytų apie seks.
    mažumas - nukentėtų. Bet čia juk ne jie. O jūs
    komentatoriai-teisėjai, ar visada elgiatės teisingai, ar to reikalaujate
    tik iš kitų? Dirbau valstybės tarnyboje ir supratau, kad teisingumas -
    iš kitų, o pačiam taip, kaip naudingiau.

  • Mintis 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 14:08:12

    Kol ukininkai produkcijos negamins patys,tol juos krus.ukininkai turi patys
    gaminti surius ir desras.

  • senis 2017 rugpjūčio mėn. 13 d. 00:08:34

    Gal kas nutuokiate, kame čia šuo pakastas, kad RESPUBLIKA tai rašo?
    Ir kas atsitiko žurnalistei Šepetytei? Kodėl kalbino ją?

  • KA 2017 rugpjūčio mėn. 12 d. 18:54:51

    Na taip , Baltraitiene budama gana nezemame poste tuomet tu zmoniu
    kazkodel nepastebejo. O gal pagal ranga ir pati jiems priklause?

Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)

Ar žinote, kur galima išmesti nenaudojamas padangas?

balsuoti rezultatai

Ar aukojate kraujo Nacionaliniam kraujo centrui?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

   +11  +17 C

   +18  +19 C

 

   +13 +16 C

   +21  +26 C

  +21  +29 C

 

   +17  +19 C

    4-9 m/s

     1-3 m/s

 

      1-6 m/s

 

USD - 1.1697 PLN - 4.2575
RUB - 69.4730 CHF - 1.1311
GBP - 0.9090 NOK - 9.3243
reklama
Labas vasara