Antradienį Klaipėdoje oficialiai atidarytas Centrinis Klaipėdos uosto terminalas - moderniausias tokio tipo terminalas visose Baltijos šalyse. Vienu metu šiame terminale galės švartuotis net trys bet kurio tipo laivai: ro-ro, keleiviniai, ro-pax keltai ir kruiziniai laivai. Terminalas galės priimti apie pusę milijono keleivių, perkrauti 5 mln. tonų ro-ro krovinių.
Terminalo atidarymo ceremonijoje dalyvavęs ministras pirmininkas Algirdas Butkevičius pabrėžė, kad svarbiausia terminalo užduotis - pritraukti kuo daugiau keleivių, tačiau nemažiau svarbi yra galimybė padidinti krovinių srautus.
„Idėja, gimusi prieš gerą dešimtmetį, šiandien tapo realybe. Dabar stovime terminale, kuris kelia Klaipėdos uostą į naują lygmenį ir yra neabejotinai pats moderniausias keleivių ir krovinių terminalas visose Baltijos šalyse", - kalbėjo premjeras A. Butkevičius.
Pasak Vyriausybės vadovo, galima pasidžiaugti, jog Lietuva yra įdomi užsieniečiams, kasmet į Klaipėdą atvykstančių turistų daugėja, tačiau būtina stengtis tinkamai ir kokybiškai juos priimti. „Šis terminalas - puiki galimybė tai įgyvendinti, turėdama tokį objektą, Lietuva sustiprins patrauklios turistams šalies įvaizdį" , - sakė premjeras A. Butkevičius.
Ministras pirmininkas taip pat teigiamai įvertino galimybes naujajame terminale perkrauti dvigubai Ro-Ro tipo krovinių ir taip dar labiau sustiprinti Klaipėdos uosto konkurencinius pajėgumus.
Terminalas pastatytas panaudojus Klaipėdos uosto direkcijos lėšas, privataus sektoriaus investicijas ir Europos Sąjungos paramą. Skaičiuojama, kad bendra šio projekto vertė siekia apie 185 mln. litų.
Įrengti naujojo keleivinių ir krovininių keltų terminalo infrastruktūrą Klaipėdos valstybinio jūrų uosto direkcijai kainavo apie 110 mln. litų, maždaug pusę sumos skyrė ES.