respublika.lt
e3

Mados ateitisnuotraukos (1)

2018 gruodžio mėn. 05 d. 15:57:58
„Laisvalaikio“ inf.

Individualumo paieškos ir besaikis vartojimas, noras stebinti ir išsiskirti, greitis ir tvarumas - kodai, kuriuos vardija jaunųjų dizainerių konkurso „Injekcija“ komisijos narės, kalbėdamos apie tai, kas vyksta mados pasaulyje ir kokia jos ateitis.

 

Kuo greičiau ir kuo daugiau įspūdžių

„Aprangos“ grupės pirkimų vadovė Ilona Šimkūnienė, jau daugelį metų stebinti, kuo gyvena pasaulio rinkos, sako neatsimenanti, kad būtų tiek daug audringų pasikeitimų mados pasaulyje ir socialiniame gyvenime, kurie vysta dideliu greičiu. O tie, kam pirmiausia pasiseka atspėti, ko žmonės norės rytoj plačiąja prasme, kaip jie norės gyventi, kaip jie norės jaustis, tie ir turi didžiausią galimybę pataikyti į madą.

„Šiandien išskirčiau tą didžiulę kaitą, greitį ir labai aiškų poreikį iš pirkėjų kuo daugiau įspūdžių, patogumo, noro išsiskirti. Matome, kas vyksta drabužių versle ir kiek daug pasikeitimų. Mados namų dizaineriai, kūrę jiems daug metų, išeina, o atėję naujieji kreipia viską į kitą pusę. Akivaizdu, kad prekių ženklai ieško naujovių ir proveržių, nes pirkėjui reikia naujų įspūdžių.“

Dizainerė Eglė Čekanavičiūtė, baigusi studijas „Central Saint Martins“ koledže Londone, paskutinius 10 metų dirbanti aukštosios mados namuose Paryžiuje: „Christian Dior“, „Martin Margiela“, „Céline“ ir paskutiniu metu vyr. dizainere „Nina Ricci“ ir „Lanvin“ studijoje, taip pat akcentuoja, kad šiais laikais itin svarbu labai greitai padaryti didelį įspūdį.

„Pastebiu, kad didžiausių firmų dizaineriai reaguoja į visuomenės elgseną ir siekia šokiruoti. Pavyzdžiui, modeliai, demonstruodami kolekciją, kartu nešasi vaškines savo galvas. Jau nebėra kažkokių kodų, kas yra teisinga, taisyklinga, svarbiausia, padaryti kuo didesnį įspūdį per kuo trumpesnį laiką. O tai yra socialinių tinklų įtaka, kaip žmonės bendrauja ir kokiu greičiu viskas vyksta.“

Anot E.Čekanavičiūtės, rūbai keičiami labai greitai ir žmonės nespėja įsigilinti į kolekcijas, dizaineriai nespėja kurti. Reikalaujama: „nauja, nauja, nauja“. Ne taip kaip anksčiau, kai gražus rūbas buvo prestižo reikalas ir investicija. To vis mažiau, nes norima kuo greičiau atsinaujinti.

Naujas vaidmuo mados agentams ir stilistams


„Mada, palyginus su kitomis industrijomis, vystėsi ne taip greitai ir lėčiau įsileido naujoves, todėl dabar yra puikus laikas mados ženklams kurti. Viena stipriausių tendencijų, kurią įžvelgčiau - mados agentų, vadinamųjų middle men, atsiradimas. Šiandien prekės ženklai ir dizaineriai gali tiesiogiai parduoti didiesiems prekių ženklams ar agentams savo idėjas ir tai naudinga tiek dizaineriams, tiek prekės ženklams, tiek pirkėjams“, - teigia Victorija Dias, pastaruosius penkiolika metų dirbanti mados prekės ženklų identiteto srityje, taip pat tyrinėjanti mados makro tendencijas.

Dizainerė E.Čekanavičiūtė atkreipia dėmesį, kad itin svarbiu tapo stilisto darbas. „Dizainerių, kurie kuria visiškai naują rūbą, mažėja ir daugėja stilistų, kurie viską sudeda į kontekstą. Šiais laikais mada yra daugiau kontekstas, o ne patys rūbai, jų formos ar kirpimas. Daug kas yra maišoma, nėra tokių dalykų kaip geras ar blogas skonis. Viskas yra galima, viskas pateisinama, svarbiausia, kokiame tai kontekste“, - sako dizainerė.

V.Dias pastebi, kad tvarumas vis labiau tampa mados verslo kultūros dalimi ir šis aspektas itin svarbus, nes jame mada gali augti. Visuomenė pavargo matyti tą patį, sezonas po sezono, nežinodama apie patį produktą. Mes norime tikrų daiktų, žmonių padarytų žmonėms, ir drabužių gamintojai jau pradeda „humanizuoti“ savo gamybos procesus.

„Mados infekcijos“ idėjos autorė, dizainerė Sandra Straukaitė, sako, kad kurdama siekia universalumo bei tvarumo. „Noriu parodyti, kad tas pats rūbas gali būti nešiojamas tiek vyrų, tiek moterų. Man svarbus universalumas, paprastumas. Todėl siekiu, kad rūbas tiktų visiems ir kuriu skulptūriškus, didelių matmenų drabužius.“

S.Straukaitė akcentuoja, kad besaikis vartojimas jau pasiekė kritinį tašką, todėl dalis visuomenės pradeda stabdyti. „Suvokiame, kad uždusime nuo begalinio vartojimo, pradedame galvoti, ar man reikia dar vienų marškinėlių, kuriuos išmesiu po kelių kartų, ar geriau turėti kelis daiktus ir prisidėti prie gamtos resursų išsaugojimo. Šiuo metu vadovaujuosi tokia filosofija - aš negaminu masinės produkcijos. Mano daiktai yra unikalūs ir vienetiniai, todėl tik vienas žmogus turės tą unikalų mano sukurtą daiktą.“

O štai mados agentė Edita Vigelytė, stebinti jaunuosius kūrėjus Lietuvoje ir Latvijoje, teigia, kad visa ši susiklosčiusi situacija yra puiki terpė naujai kūrybai ir atradimams. Tai gimdo naujus požiūrius, kūrybą ir sprendimus, kurie neabejingi tam, kas vyksta pasaulyje.


Pasidalink:
Pasidalink: Facebook
Parašykite savo komentarą:
  Skaityti komentarus (1)
Respublika.lt pasilieka teisę pašalinti nekultūringus, keiksmažodžiais pagardintus, su tema nesusijusius, kito asmens vardu pasirašytus, įstatymus pažeidžiančius, šlamštą reklamuojančius ar nusikalsti kurstančius komentarus. Jei kurstysite smurtą, rasinę, tautinę, religinę ar kitokio pobūdžio neapykantą, žvirbliu išskridę jūsų žodžiai grįždami gali virsti toną sveriančiu jaučiu - specialiosioms Lietuvos tarnyboms pareikalavus suteiksime jūsų duomenis.
  • SALA: parduodama viena Folklando salų Peblas - kartu su penkiomis skirtingomis rūšimis pingvinų, gyvenančių čia tūkstančiais, tūkstančiais avių ir dešimtimis paukščių rūšių.
  • POTVYNIAI: potvyniai Vietnamo Kvang Ngajaus provincijoje nusinešė mažiausiai 13 žmonių gyvybių.
Daugiau

Respublika
rekomenduoja

Labiausiai
skaitomi
(per 72 val.)

Daugiausiai komentuoti
(per 72 val.)
reklama
darbas spaudoj

Ar nemokamai studijavęs jaunimas turėtų atidirbti Lietuvoje?

balsuoti rezultatai

Ar jums yra tekę apsinuodyti kavinėse suvartotu maistu?

balsuoti rezultatai
Šiandien Rytoj   Poryt

 

   

  -2     -1 C

-2     -1 C

 

   -3    -1 C

  0    +1 C

 -1     0  C

 

  -2     0 C

    5-9 m/s

    3-6 m/s

 

   2-4 m/s

 

reklama
Kalėdos 2018