Daugiau kaip po metų pertraukos bulgarų tenoras Kamenas Chanevas rugsėjo 27-ąją vėl dainuos Lietuvos nacionalinio operos ir baleto teatro (LNOBT) spektaklyje „Don Karlas“.
Pirmąkart jis dainavo 2016 m. Vilniaus festivalyje, po kurio bulgaras imtas vadinti geriausiu režisieriaus Giunterio Kremerio (Gunter Kramer) pastatyme pasirodžiusiu Don Karlo vaidmens atlikėju.
Don Karlo vaidmeniu K. Chanevas debiutavo Frankfurto operoje, vėliau atliko jį Sevilijos „Teatro de la Maestranza“ scenoje, kur Ispanijos valdovus vaizduojančios Džiuzepės Verdžio (Giuseppe Verdi) operos pastatymas pasižymėjo prabangiais istoriniais kostiumais. K. Chanevo kūrybinėje biografijoje pastarąjį dešimtmetį būta ir daug kitų „Don Karlų“, mat anaiptol ne kiekviena operos trupė gali pasididžiuoti tenoru, pajėgiu įveikti sudėtingą Don Karlo partiją.
Kuo solistui ypatingas režisieriaus G. Kremerio pastatymas, rodomas Vilniuje? „Man tai ypač sudėtingas spektaklis - scenoje turiu dainuoti supančiotomis rankomis ir dar su raiščiu ant akių, pro kurio plyšelius, tiesą sakant, ne visuomet spėju pamatyti dirigentą. Tikrai ne kiekvienas tenoras ryžtųsi panašiam išbandymui“, - atvirauja Lietuvos teatro svečias.
Šįkart Vilniuje jis galėjo pasimėgauti laisva nuo repeticijų diena ir jau spėjo pasidairyti po mūsų sostinės senamiestį. Pats dainininkas turi būstą Vienoje, tačiau prisipažįsta ten sugrįžtantis retokai: daugiau laiko praleidžia įvairių šalių teatruose ir viešbučiuose. Jo širdies draugė bulgarų sopranas Tania Ivanova taip pat nuolat keliauja po užsienio teatrus, todėl progų gyvam bendravimui operos menui ištikima pora daug neturi.
Neseniai K. Chanevas viešėjo Naujosios Zelandijos mieste Oklande, kur atliko De Grije partiją Džiakomo Pučinio (Giacomo Puccini) operoje „Manon Lesko“. Prieš tai dainavo Radamesą gigantiškame paties Franko Zefirelio (Franco Zeffirelli) kurtame „Aidos“ pastatyme Kazachstano sostinėje Astanoje, kuris tapo pasaulinės parodos „EXPO 2017“ kultūrinės programos puošmena. Iš Vilniaus K. Chanevas ketina kelti sparnus į Maltą, kur jo lauks operos „Pajacai“ ir „Kaimo garbė“.
Kartu su K. Chanevu LNOBT scenoje rugsėjo 27-ąją pasirodys Pilypo Antrojo partiją dainuosiantis baškirų bosas Askaras Abdrazakovas.
Kitus pagrindinius vaidmenis „Don Karle“ sukūrė lietuvių solistai Eugenijus Chrebtovas, Viktorija Miškūnaitė, Eglė Šidlauskaitė, Liudas Mikalauskas. Spektaklį diriguos maestro Martynas Staškus.